Po Velké ceně Británie bývalí piloti kritizují současnou generaci pilotů, která schvaluje start a kroužení za safety carem za deště.
Před začátkem velké ceny v Silverstone se pět minut hustě pršelo, ředitelství závodu se proto rozhodlo startovat za safety carem, což drtivá většina pilotů schvalovala, stejně jako ujetí pár kol za ním. Nelíbí se to však bývalým jezdcům, kteří za takových podmínek běžně závodili.
"Když na dálnici najednou začne pršet, tak normální řidič nezastaví. Zkrátka se situaci přizpůsobí," uvedl například Gerhard Berger, jenž v minulosti působil u Ferrari a McLarenu.
Piloti se lišili jen v názorech na to, jak dlouho měl pak zpomalovací vůz kroužit, nový přístup pro mokré závody ale většinou schvalovali. "A co čekáte? Většina z nich jsou stále dětmi," zlobí se Jacques Villeneuve, mistr světa z roku 1997.
"Pokud chceme nadchnout zítřejší fanoušky, potřebujeme hrdiny. Idoly, ke kterým by mohly vzhlížet a které by chtěli napodobovat. Ale to, co dnes vidí, jsou jezdci, kteří vydělávají miliony, ale přitom se zbaběle schovávají za safety carem. To, co dělá pilota velkých cen tak výjimečným, se dnes už vůbec neobjevuje," pokračuje Kanaďan.
Nelíbila se mu ani dodatečná penalizace Nica Rosberga za porušení pravidel o radiokomunikaci. "Vedení Formule 1 by anulovalo i výsledky fotbalového utkání, kdyby byl jeden z rohových praporků o pět milimetrů vyšší než ostatní," dodává sarkasticky Villeneuve.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Británie 2016 (zdroj: Formula1.com)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.