Po Velké ceně Británie bývalí piloti kritizují současnou generaci pilotů, která schvaluje start a kroužení za safety carem za deště.
Před začátkem velké ceny v Silverstone se pět minut hustě pršelo, ředitelství závodu se proto rozhodlo startovat za safety carem, což drtivá většina pilotů schvalovala, stejně jako ujetí pár kol za ním. Nelíbí se to však bývalým jezdcům, kteří za takových podmínek běžně závodili.
"Když na dálnici najednou začne pršet, tak normální řidič nezastaví. Zkrátka se situaci přizpůsobí," uvedl například Gerhard Berger, jenž v minulosti působil u Ferrari a McLarenu.
Piloti se lišili jen v názorech na to, jak dlouho měl pak zpomalovací vůz kroužit, nový přístup pro mokré závody ale většinou schvalovali. "A co čekáte? Většina z nich jsou stále dětmi," zlobí se Jacques Villeneuve, mistr světa z roku 1997.
"Pokud chceme nadchnout zítřejší fanoušky, potřebujeme hrdiny. Idoly, ke kterým by mohly vzhlížet a které by chtěli napodobovat. Ale to, co dnes vidí, jsou jezdci, kteří vydělávají miliony, ale přitom se zbaběle schovávají za safety carem. To, co dělá pilota velkých cen tak výjimečným, se dnes už vůbec neobjevuje," pokračuje Kanaďan.
Nelíbila se mu ani dodatečná penalizace Nica Rosberga za porušení pravidel o radiokomunikaci. "Vedení Formule 1 by anulovalo i výsledky fotbalového utkání, kdyby byl jeden z rohových praporků o pět milimetrů vyšší než ostatní," dodává sarkasticky Villeneuve.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Británie 2016 (zdroj: Formula1.com)
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.