Ve spolupráci s techniky společnosti Brembo popíšeme, jak se liší při brzdění dva z nejlepších pilotů na světa - Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Oba piloti se velmi dobře znají. V roce 2007 byli týmovými kolegy, loni ale skončili na opačných koncích tabulky. Zajímavé je to, že oba mají zcela odlišný jízdní styl, jenž si žádá odlišné vybavení jejich monopostů: zatímco Lewis má raději přetáčivé auto, Fernando preferuje vůz spíše nedotáčivý.
Lewis Hamilton
Trojnásobný mistr světa má rád, když se celá jeho formule soustředí na přední nápravu. Během dvou uplynulých let, v nichž dominoval s Mercedesem, potvrdil svou náklonnost vůči agresivnímu brzdění svým rozhodně ostřejším přístupem ve srovnání s Nicem Rosbergem.
Hamilton často prodlužuje úvodní část brzdění při nájezdu do zatáčky, prodlužuje ji až za hranici přilnavosti pneumatik. Podle inženýrů Bremba, kteří s ním dlouhou spolupracují, je pro něj jediným limitem využívání tepla brzd. Postupně uvolňuje brzdový pedál a progresivně zvyšuje úhel natočení kol, čemuž se v závodním slangu říká "trail braking."
Při tomto jízdním stylu, který vždy daleko překračuje hranice fyzických limitů, pilot riskuje zablokování předních kol. Přesně to se mu přihodilo například minulý rok v Maďarsku, když skončil ve štěrku, aby se vyhnul svému týmovému kolegovi, který byl předním, když začal brzdit jen o zlomek sekundy dříve.
Jak se Lewis dívá na karbonové brzdy, to je patrné ze sbírky jeho silničních vozů, které má v garáže: Pagani Zonda 760 LH a Ferrari LaFerrari - oba jsou vybaveny karbonovými keramickými kotouči Brembo.
Fernando Alonso
Jízdní styl španělského pilota není tak divácky atraktivní, protože brzdí o něco dříve než jeho soupeři - upřednostňuje totiž čistější techniku při brzdění. Dvojnásobný mistr světa (s Renaultem v letech 2005 a 2006) se obvykle dostává velmi blízko limitu při velké škále podmínek přilnavosti, ale nepřekračuje ho.
Je úroveň citlivost za mokra je neuvěřitelná, jak dokázal při svých 3 vítězstvích s Ferrari: v Koreji 2010, v Británii 2011 a v Malajsii 2012, kterou označil za nejlepší závod své kariéry.
Podle techniků Brembo, kteří ho znají už od dob Minardi a poté z Ferrari, má Alonso určitý druh přirozeného ABS. V podstatě plně využívá přilnavost pneumatik a svou výbušnou fyzickou sílu: na pedál dokáže vyvinout obrovskou sílu a dosahuje působivých časů odezvy. To mu umožňuje dosahovat vyšších rychlostí v zatáčkách, aniž by riskoval zablokování kol.
Fernando také pro každodenní jízdu upřednostňuje italská auta, mezi jinými vlastní Ferrari 458 Italia nebo Maserati Gran Cabrio. Jde o velmi odlišné vozy, které však opět mají jedno společné: brzdové systémy Brembo, které má za poslední dekádu na svědomí se čtyřmi týmy (Brawn GP, Ferrari, Mercedes a Red Bull) 8 jezdeckých titulů (Alonso, Vettel a Hamilton) a 9 konstruktérských.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.