FIA v Kanadě přistoupila k přísnějším testům ohebnosti křídel po obviněních, že některé týmy používají nelegální praktiky, kdy ve vysoké rychlosti dochází k nadměrné flexibilitě aerodynamických prvků. Na nic nekalého však nepřišla, proto pravidla měnit nehodlá.
Videa, která jako důkaz poskytly soupeři, odhalují nadměrný pohyb u zadního křídla Ferrari a předního křídla Red Bullu. To vede ke snížení odporu při vyšších rychlostech a získání konkurenční výhody. V nízkých rychlostech přitom přítlak neztrácejí.
Podle článku 3.15 technických pravidel musí být "každá specifická část vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost pevně připevněna k zcela odpružené součástí vozu," což dále "znamená, že pevně připevněná nemá žádný stupeň volnosti."
Podle FIA však všechna pochybná křídla pravidlům plně vyhovují. V Kanadě zkontrolovala zadní křídla prvních pěti stájí, přičemž zvýšila zátěž o 50 %, aby zjistila, zda nedochází k nadměrnému průhybu. Na nic nelegálního ale nepřišla.
Podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roba Smedleyho, se zadní křídlo Ferrari i s malým křidélkem nad difuzorem hodně prohýbají už od Velké ceny Španělska: "Všimli jsme si tam toho během testování." Je si ale vědom, že FIA si na to posvítila a vše je v pořádku.
"Vážně to není na mě, abych komentoval to, co dělají. Předpokládám, že technická pravidla neobcházejí a že prošli vším, čemu byli v oblasti statických testů vystaveni," pokračuje Smedley. "Pokud dokážete nalézt výhodu, s níž neporušujete technická pravidla, pak bravo. Odvádíte lepší práci než ostatní."
Veškerá nařčení z nadměrné flexibility odmítá i šéf Red Bullu Christian Horner: "Auto prošlo všemi testy. Podívali se při podrobné prohlídce na všechny ty věci a nejsou s tím žádné problémy."
FIA sice má možnost zpřísnit testování křídel a vystavovat je větší zátěži, po Kanadě je však s výsledky spokojená, proto zatím nevidí žádný důvod ke změně pravidel (přední křídlo se v definovaných bodech při zátěži 1000 N nesmí vertikálně prohnout o více než 10 mm, zadní křídlo se při zatížení 500 N nesmí prohnout o více než 5 mm).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.