V Kanadě i v odpoledním tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, následován o pár desetin Sebastianem Vettelem a Nicem Rosbergem, ten na týmového kolegu ztratil půl sekundy.
Týmy a jezdce čeká druhý trénink na okruhu v Montrealu. Během toho úvodního zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, avšak vypadá to, že prozatím týmy volily různé strategie. Nyní budou mít opět šanci otestovat řadu novinek, které do Kanady přivezly, jako například Mercedes své nové přední přítlačné křídlo.
Mercedes na Ferrari během ranního tréninku ztratil půl sekundy a to rozhodně není náskok, na který byli zvyklí. A otázkou také zůstává, co ještě ukáže Red Bull, který zatím použil pouze měkkou sadu pneumatik. A ještě k prvnímu tréninku - Max Verstappen si svým počínáním a zbytečným zpomalením před Bottasem vysloužil od komisařů napomenutí. Teplota je v Kanadě 18 °C a svítí slunce.
Na konci boxové uličky svítí zelená, druhý trénink začíná. Jako první vyráží Wehrlein, následují jej obě Ferrari, Nasr a Hamilton. Räikkönen i Vettel obuli měkké pneumatiky. Na trati se objevuje i Massa, jehož mechanici měli po nehodě plné ruce práce. Na trati je živo.
První měřený čas si připisuje Wehrlein a má hodnotu 1:24,632 min. Brzy jej však překonávají Vettel s časem 1:17,815 min a následně Hamilton, který zajel 1:17,564 min.
Na super měkké sadě se do čela dostává Hülkenberg s časem 1:16.533 min, o tři desetiny jej však překonává jeho týmový kolega Pérez. A zlepšuje se Vettel, Kvjat či Massa. Spousta akce hned na úvod, týmy pochopitelně chtějí co nejvíce využít čas na trati pro přípravu na závod.
Alonso na měkké sadě zajíždí sedmý nejrychlejší čas, zlepšuje se řada pilotů. Force India na Twitteru se smíchem komentuje úvodní minuty tréninku s tím, že by pro ně bylo naprosto v pořádku, kdyby nyní závodní víkend skončil. O pár sekund poté jim radost z "doublu" kazí Verstappen, který také na super měkké sadě zajel čas 1:15,920 min a jeho týmový kolega Ricciardo to dokázal ještě o tři desetiny rychleji, také na superměkkých pneu.
Verstappen na to však dokázal odpovědět... Hamilton si udělal menší výlet mimo trať, špatný nájezd do třetí šikany předvedl Grosjean a Kvjat se otřel o zeď šampionů. Hamilton nakonec na měkké sadě překonává Red Bully s časem 1:15,343 min. Ale netrvá to dlouho, Vestappen opět odpovídá s časem 1:15,259 min.
Působivé, 1:14.941 min pro Hamiltona a stále na měkké sadě. Ultra měkké obul Massa a na Hamiltona ztrácí osm desetin. Po dvaceti minutách si připsali měřený čas všichni kromě Jensona Buttona, mechanici na jeho motoru pracují poté, co se z něj v prvním tréninku kouřilo a podle SkySports bude ještě chvíli trvat, než se vydá na trať. Ultra měkké obouvá i Force India, Bottas či Rosberg, který jde do čela s časem 1:14,751 min. Vidíme řadu různých strategií.
Pořadí po půl hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Massa, Ricciardo, Pérez, Vettel, Kvjat, Alonso, Sainz, Ericsson, Wehrlein, Gutiérrez, Magnusssen, Harjanto, Grosjean, Palmer, Nasr, Räikkönen.
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors - #Rosberg loosing in S1 due to tyres, #Alonso run higher downforce than #Button pic.twitter.com/RVuR8UwiEl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 11, 2016A co dokáže s ultra měkkou Hamilton? Překonává Rosberga o pět desetin! Button na trati, čas 1:24 min, v tom dalším se však zlepšuje a řadí se na třinácté místo za svého týmového kolegu Alonsa.
Ferrari se zatím ukázali jen na měkké sadě, aktuálně jim patří jedenácté a dvadvacáté místo. Vettel však nyní vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na třetí místo a pokořuje hranici 1:14 min.
Zlepšuje se Verstappen či Button nebo Alonso. A posouvá se i Vettel, který se dostává před Rosberga. Ricciardo zůstává především kvůli nepovedenému druhému sektoru za svým týmovým kolegou.
Máme za sebou polovinu tréninku a zatím jsme neviděli Räikkönena poté, co zajel na měkké sadě v úvodu. Nyní však Fin vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na deváté místo. Button zadním kolem ťukl do bariéry a trošku pokosil trávník, bylo to však velmi slušné kolo a řadí ho na sedmé místo. Ztráta McLarenu na Mercedes? Sekunda. Stejně jako Ferrari v případě Räikkönena.
Většina nyní zkouší simulaci dlouhých jízd a to na ultra měkkých pneumatikách. Mezi čelními jezdci je výjimkou Ricciardo, ten obul superměkké.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Vettel, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Button, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Pérez, Massa, Kvjat, Grosjean, Magnussen, Nasr, Gutiérrez, Ericsson, Palmer, Wehrlein, Harjanto.
Mercedesy zajíždějí konzistentní časy. Vettel přezouvá na měkkou sadu. Räikkönen v boxech. Ricciardo v posledních osmi kolech zajížděl časy 1:18-1:19 min. V jednom kole 1:20 min. Menší výlety mimo trať si udělali Wehrlein, Sainz a Verstappen. Hamilton se nyní trápí na ultra měkkých pneu s jejich opotřebením. Zdá se, že příliš dlouho nevydrží.
Vettel se trošku zlobí na chování pneumatik a provoz, který jej na trati potkal. Jeho týmový kolega je stále v boxech a mechanici pracují na voze a brzy opět zamíří na trať.
Na rovinkách nejrychlejší Rosberg, kterému naměřili 342,2 km/hod. Následuje Vettel, který jen o desetinu překonal Kvjata a Harjanta - a ti zajeli 338,1 km/hod. Hamilton po dvanácti kolech na ultraměkké sadě míří do boxů. Magnussen a další nedobrždění do poslední šikany, to během tréninků bylo k vidění často. Hülkenberg v posledním stintu 16 kol jezdil časy na superměkké sadě kolem 1:19-1:20 min. Jezdci dokončují dlouhé jízdy, avšak na čele se již nic měnit nebude. I druhý trénink tak ovládl Hamilton, tentokrát před Vettelem.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.