V Kanadě i v odpoledním tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, následován o pár desetin Sebastianem Vettelem a Nicem Rosbergem, ten na týmového kolegu ztratil půl sekundy.
Týmy a jezdce čeká druhý trénink na okruhu v Montrealu. Během toho úvodního zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, avšak vypadá to, že prozatím týmy volily různé strategie. Nyní budou mít opět šanci otestovat řadu novinek, které do Kanady přivezly, jako například Mercedes své nové přední přítlačné křídlo.
Mercedes na Ferrari během ranního tréninku ztratil půl sekundy a to rozhodně není náskok, na který byli zvyklí. A otázkou také zůstává, co ještě ukáže Red Bull, který zatím použil pouze měkkou sadu pneumatik. A ještě k prvnímu tréninku - Max Verstappen si svým počínáním a zbytečným zpomalením před Bottasem vysloužil od komisařů napomenutí. Teplota je v Kanadě 18 °C a svítí slunce.
Na konci boxové uličky svítí zelená, druhý trénink začíná. Jako první vyráží Wehrlein, následují jej obě Ferrari, Nasr a Hamilton. Räikkönen i Vettel obuli měkké pneumatiky. Na trati se objevuje i Massa, jehož mechanici měli po nehodě plné ruce práce. Na trati je živo.
První měřený čas si připisuje Wehrlein a má hodnotu 1:24,632 min. Brzy jej však překonávají Vettel s časem 1:17,815 min a následně Hamilton, který zajel 1:17,564 min.
Na super měkké sadě se do čela dostává Hülkenberg s časem 1:16.533 min, o tři desetiny jej však překonává jeho týmový kolega Pérez. A zlepšuje se Vettel, Kvjat či Massa. Spousta akce hned na úvod, týmy pochopitelně chtějí co nejvíce využít čas na trati pro přípravu na závod.
Alonso na měkké sadě zajíždí sedmý nejrychlejší čas, zlepšuje se řada pilotů. Force India na Twitteru se smíchem komentuje úvodní minuty tréninku s tím, že by pro ně bylo naprosto v pořádku, kdyby nyní závodní víkend skončil. O pár sekund poté jim radost z "doublu" kazí Verstappen, který také na super měkké sadě zajel čas 1:15,920 min a jeho týmový kolega Ricciardo to dokázal ještě o tři desetiny rychleji, také na superměkkých pneu.
Verstappen na to však dokázal odpovědět... Hamilton si udělal menší výlet mimo trať, špatný nájezd do třetí šikany předvedl Grosjean a Kvjat se otřel o zeď šampionů. Hamilton nakonec na měkké sadě překonává Red Bully s časem 1:15,343 min. Ale netrvá to dlouho, Vestappen opět odpovídá s časem 1:15,259 min.
Působivé, 1:14.941 min pro Hamiltona a stále na měkké sadě. Ultra měkké obul Massa a na Hamiltona ztrácí osm desetin. Po dvaceti minutách si připsali měřený čas všichni kromě Jensona Buttona, mechanici na jeho motoru pracují poté, co se z něj v prvním tréninku kouřilo a podle SkySports bude ještě chvíli trvat, než se vydá na trať. Ultra měkké obouvá i Force India, Bottas či Rosberg, který jde do čela s časem 1:14,751 min. Vidíme řadu různých strategií.
Pořadí po půl hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Massa, Ricciardo, Pérez, Vettel, Kvjat, Alonso, Sainz, Ericsson, Wehrlein, Gutiérrez, Magnusssen, Harjanto, Grosjean, Palmer, Nasr, Räikkönen.
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors - #Rosberg loosing in S1 due to tyres, #Alonso run higher downforce than #Button pic.twitter.com/RVuR8UwiEl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 11, 2016A co dokáže s ultra měkkou Hamilton? Překonává Rosberga o pět desetin! Button na trati, čas 1:24 min, v tom dalším se však zlepšuje a řadí se na třinácté místo za svého týmového kolegu Alonsa.
Ferrari se zatím ukázali jen na měkké sadě, aktuálně jim patří jedenácté a dvadvacáté místo. Vettel však nyní vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na třetí místo a pokořuje hranici 1:14 min.
Zlepšuje se Verstappen či Button nebo Alonso. A posouvá se i Vettel, který se dostává před Rosberga. Ricciardo zůstává především kvůli nepovedenému druhému sektoru za svým týmovým kolegou.
Máme za sebou polovinu tréninku a zatím jsme neviděli Räikkönena poté, co zajel na měkké sadě v úvodu. Nyní však Fin vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na deváté místo. Button zadním kolem ťukl do bariéry a trošku pokosil trávník, bylo to však velmi slušné kolo a řadí ho na sedmé místo. Ztráta McLarenu na Mercedes? Sekunda. Stejně jako Ferrari v případě Räikkönena.
Většina nyní zkouší simulaci dlouhých jízd a to na ultra měkkých pneumatikách. Mezi čelními jezdci je výjimkou Ricciardo, ten obul superměkké.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Vettel, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Button, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Pérez, Massa, Kvjat, Grosjean, Magnussen, Nasr, Gutiérrez, Ericsson, Palmer, Wehrlein, Harjanto.
Mercedesy zajíždějí konzistentní časy. Vettel přezouvá na měkkou sadu. Räikkönen v boxech. Ricciardo v posledních osmi kolech zajížděl časy 1:18-1:19 min. V jednom kole 1:20 min. Menší výlety mimo trať si udělali Wehrlein, Sainz a Verstappen. Hamilton se nyní trápí na ultra měkkých pneu s jejich opotřebením. Zdá se, že příliš dlouho nevydrží.
Vettel se trošku zlobí na chování pneumatik a provoz, který jej na trati potkal. Jeho týmový kolega je stále v boxech a mechanici pracují na voze a brzy opět zamíří na trať.
Na rovinkách nejrychlejší Rosberg, kterému naměřili 342,2 km/hod. Následuje Vettel, který jen o desetinu překonal Kvjata a Harjanta - a ti zajeli 338,1 km/hod. Hamilton po dvanácti kolech na ultraměkké sadě míří do boxů. Magnussen a další nedobrždění do poslední šikany, to během tréninků bylo k vidění často. Hülkenberg v posledním stintu 16 kol jezdil časy na superměkké sadě kolem 1:19-1:20 min. Jezdci dokončují dlouhé jízdy, avšak na čele se již nic měnit nebude. I druhý trénink tak ovládl Hamilton, tentokrát před Vettelem.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.