V Kanadě i v odpoledním tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, následován o pár desetin Sebastianem Vettelem a Nicem Rosbergem, ten na týmového kolegu ztratil půl sekundy.
Týmy a jezdce čeká druhý trénink na okruhu v Montrealu. Během toho úvodního zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, avšak vypadá to, že prozatím týmy volily různé strategie. Nyní budou mít opět šanci otestovat řadu novinek, které do Kanady přivezly, jako například Mercedes své nové přední přítlačné křídlo.
Mercedes na Ferrari během ranního tréninku ztratil půl sekundy a to rozhodně není náskok, na který byli zvyklí. A otázkou také zůstává, co ještě ukáže Red Bull, který zatím použil pouze měkkou sadu pneumatik. A ještě k prvnímu tréninku - Max Verstappen si svým počínáním a zbytečným zpomalením před Bottasem vysloužil od komisařů napomenutí. Teplota je v Kanadě 18 °C a svítí slunce.
Na konci boxové uličky svítí zelená, druhý trénink začíná. Jako první vyráží Wehrlein, následují jej obě Ferrari, Nasr a Hamilton. Räikkönen i Vettel obuli měkké pneumatiky. Na trati se objevuje i Massa, jehož mechanici měli po nehodě plné ruce práce. Na trati je živo.
První měřený čas si připisuje Wehrlein a má hodnotu 1:24,632 min. Brzy jej však překonávají Vettel s časem 1:17,815 min a následně Hamilton, který zajel 1:17,564 min.
Na super měkké sadě se do čela dostává Hülkenberg s časem 1:16.533 min, o tři desetiny jej však překonává jeho týmový kolega Pérez. A zlepšuje se Vettel, Kvjat či Massa. Spousta akce hned na úvod, týmy pochopitelně chtějí co nejvíce využít čas na trati pro přípravu na závod.
Alonso na měkké sadě zajíždí sedmý nejrychlejší čas, zlepšuje se řada pilotů. Force India na Twitteru se smíchem komentuje úvodní minuty tréninku s tím, že by pro ně bylo naprosto v pořádku, kdyby nyní závodní víkend skončil. O pár sekund poté jim radost z "doublu" kazí Verstappen, který také na super měkké sadě zajel čas 1:15,920 min a jeho týmový kolega Ricciardo to dokázal ještě o tři desetiny rychleji, také na superměkkých pneu.
Verstappen na to však dokázal odpovědět... Hamilton si udělal menší výlet mimo trať, špatný nájezd do třetí šikany předvedl Grosjean a Kvjat se otřel o zeď šampionů. Hamilton nakonec na měkké sadě překonává Red Bully s časem 1:15,343 min. Ale netrvá to dlouho, Vestappen opět odpovídá s časem 1:15,259 min.
Působivé, 1:14.941 min pro Hamiltona a stále na měkké sadě. Ultra měkké obul Massa a na Hamiltona ztrácí osm desetin. Po dvaceti minutách si připsali měřený čas všichni kromě Jensona Buttona, mechanici na jeho motoru pracují poté, co se z něj v prvním tréninku kouřilo a podle SkySports bude ještě chvíli trvat, než se vydá na trať. Ultra měkké obouvá i Force India, Bottas či Rosberg, který jde do čela s časem 1:14,751 min. Vidíme řadu různých strategií.
Pořadí po půl hodině tréninku: Hamilton, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Massa, Ricciardo, Pérez, Vettel, Kvjat, Alonso, Sainz, Ericsson, Wehrlein, Gutiérrez, Magnusssen, Harjanto, Grosjean, Palmer, Nasr, Räikkönen.
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors - #Rosberg loosing in S1 due to tyres, #Alonso run higher downforce than #Button pic.twitter.com/RVuR8UwiEl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 11, 2016A co dokáže s ultra měkkou Hamilton? Překonává Rosberga o pět desetin! Button na trati, čas 1:24 min, v tom dalším se však zlepšuje a řadí se na třinácté místo za svého týmového kolegu Alonsa.
Ferrari se zatím ukázali jen na měkké sadě, aktuálně jim patří jedenácté a dvadvacáté místo. Vettel však nyní vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na třetí místo a pokořuje hranici 1:14 min.
Zlepšuje se Verstappen či Button nebo Alonso. A posouvá se i Vettel, který se dostává před Rosberga. Ricciardo zůstává především kvůli nepovedenému druhému sektoru za svým týmovým kolegou.
Máme za sebou polovinu tréninku a zatím jsme neviděli Räikkönena poté, co zajel na měkké sadě v úvodu. Nyní však Fin vyráží na ultra měkké sadě a řadí se na deváté místo. Button zadním kolem ťukl do bariéry a trošku pokosil trávník, bylo to však velmi slušné kolo a řadí ho na sedmé místo. Ztráta McLarenu na Mercedes? Sekunda. Stejně jako Ferrari v případě Räikkönena.
Většina nyní zkouší simulaci dlouhých jízd a to na ultra měkkých pneumatikách. Mezi čelními jezdci je výjimkou Ricciardo, ten obul superměkké.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Vettel, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Button, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Pérez, Massa, Kvjat, Grosjean, Magnussen, Nasr, Gutiérrez, Ericsson, Palmer, Wehrlein, Harjanto.
Mercedesy zajíždějí konzistentní časy. Vettel přezouvá na měkkou sadu. Räikkönen v boxech. Ricciardo v posledních osmi kolech zajížděl časy 1:18-1:19 min. V jednom kole 1:20 min. Menší výlety mimo trať si udělali Wehrlein, Sainz a Verstappen. Hamilton se nyní trápí na ultra měkkých pneu s jejich opotřebením. Zdá se, že příliš dlouho nevydrží.
Vettel se trošku zlobí na chování pneumatik a provoz, který jej na trati potkal. Jeho týmový kolega je stále v boxech a mechanici pracují na voze a brzy opět zamíří na trať.
Na rovinkách nejrychlejší Rosberg, kterému naměřili 342,2 km/hod. Následuje Vettel, který jen o desetinu překonal Kvjata a Harjanta - a ti zajeli 338,1 km/hod. Hamilton po dvanácti kolech na ultraměkké sadě míří do boxů. Magnussen a další nedobrždění do poslední šikany, to během tréninků bylo k vidění často. Hülkenberg v posledním stintu 16 kol jezdil časy na superměkké sadě kolem 1:19-1:20 min. Jezdci dokončují dlouhé jízdy, avšak na čele se již nic měnit nebude. I druhý trénink tak ovládl Hamilton, tentokrát před Vettelem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.