V Kanadě odstartoval nejlépe Lewis Hamilton, který si během prvního tréninku zajel čas s náskokem tří desetin na svého týmového kolegu Rosberga. Třetí dojel Vettel, trénink poznamenala i nehoda Felipeho Massy a několik incidentů v poslední šikaně.
Počasí se v Kanadě oproti včerejšku zlepšilo, teplota vzduchu je zde aktuálně 13 °C, trať má potom 27 °C. Jako první se z garáže vydává Jolyon Palmer s Renaultem, ale zkouší si start z boxů, na trati je tak prvním pilotem Romain Grosjean s Haasem. Následují se další piloti, 15 jich již během prvních tří minut zajíždí instalační kolo.
Po pěti minutách jsme neviděli pouze Hamiltona a Ericssona, na měřené časy si však ještě musíme počkat. Piloti zde mohou volit ze tří směsí pneumatik - měkké, superměkké a ultraměkké. A máme tu první měřený čas, zajel ho Rosberg a má hodnotu 1:30,434 min. A na trati po osmi minutách vidíme i jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, instalační kolo tedy nyní zajeli všichni piloti. A všichni zamířili do boxů.
Haas a Renault zde podle SkySports mohou mít problémy, neboť jim chybí superměkká sada pneumatik. Fernando Alonso si v Montrealu vyzdobil helmu na uctění památky motocyklového závodníka Luise Saloma, který zahynul minulý týden v Barceloně. Po pěti minutách ticha se na trati objevují oba Manory.
Rio Haryanto zajíždí čas 1:25,231 min. Na trať postupně vyrážejí další vozy jako Ricciardo, Massa, Bottas či Verstappen. Ricciardo zatím nejrychlejší, čas 1:18,430 min a to na měkké sadě. V dalších kolech se ještě o sekundu zlepšuje. Nicméně brzy jej o 0,5 s překonává Felipe Massa. Probouzejí se také u Ferrari, které obulo superměkkou směs.
Na čele oba Williamsy, avšak brzy je překonává Max Verstappen, který zajíždí čas 1:16,853 min. Red Bull zde představil kratší přední část vozu, podle Sky Sports je o 1,5 cm kratší. Tato novinka je však prý k vidění pouze u Ricciardova vozu. Do čela se o 25 minutách tréninku dostává Kimi Räikkönen s časem 1:16,138 min. Vettel se řadí na třetí místo.
Magnussen je během tohoto víkendu první, který se jen těsně vyhl nárazu do zdi šampionů. A máme tu červené vlajky! Felipe Massa v zatáčce číslo 1 naráží do bariér. "Myslím, že tu byl problém, vypl jsem DRS a ztratil jsem úplně zadní část vozu," uvádí otřesený Brazilec. Velký náraz, pilot Williamsu je však v pořádku.
Pořadí po půl hodině tréninku: Räikkönen, Verstappen, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Wehrlein, Harjanto, Nasr, Palmer, Ericsson, Hülkenberg, Magnussen, Rosberg. Ostatní bez měřeného času.
Po deseti minutách máme opět zelené vlajky a v boxové uličce je velmi živo, většina vozů míří na trať, neboť ještě chtějí využít možnost "bonusových" ultraměkkých pneumatik. Za pár minut opět všichni musejí zamířit do garáže. "Je to dobré, hodně přilnavosti," hlásí Mercedesu Rosberg.
Zlepšuje se řada pilotů, jako první například Grosjean či Sainz. Měřené časy po padesáti minutách ještě nezajeli Alonso, Button, Pérez a Hamilton. Ten si své měřené kolo pokazil průjezdem poslední šikanou, kdy vyjel mimo. Řadí se tak na šestnácté místo. Do čela se dostává Rosberg, s časem 1:15,746 min.
Hamilton si to však nenechává líbít a zajíždí 1:14,980 min na superměkké sadě. Všichni piloti již tedy zajeli měřený čas. Zlepšuje se Verstappen. Oba však na vedoucího Hamiltona ztrácejí půl sekundy.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Sainz, Ricciardo, Button, Vettel, Massa, Grosjean, Gutiérrez, Pérez, Kvjat, Alonso, Magnussen, Wehrlein, Palmer, Harjanto, Nasr, Ericsson.
Rosberg překonává Verstappena, zajíždí čas 1:15,1 min. Problémy při průjezdu poslední šikanou měla řada pilotů, mimo jiné Verstappen, Ricciardo či Alonso."To bylo od Fernanda hodně nebezpečné," komentuje jízdu Španěla Hamilton. Již dříve si stěžoval také Bottas, který sledoval počínání Verstappena ve stejném místě. "No tedy, viděli jste to," ptal se Fin týmu.
Hamilton ještě o dvě desetiny zlepšuje svůj čas na, daří se to i Rosbergovi, avšak ten svého týmového kolegu zatím nepřekonává. Podle Autosportu při průjezdu šikanou vypadá dobře například Force India, Williamsu prý chybí trakce při výjezdu. Button vystoupil z vozu a podle SkySports je v garáži cítit spálenina.
Zlepšuje se Vettel, který se s časem 1:15,243 min na superměkké sadě řadí na třetí místo. I Rosberg zajíždí svůj nejrychejší čas dne, na Hamiltona však ztrátí tři desetiny. Zbývá něco přes deset minut, většina nyní zkouší delší jízdy. Button je již zpět za volantem a vyráží. Podařilo se vše vyřešit?
Na rovinkách během tréninku nejrychlejší Williams, Bottas naměřil 338,2 km/hod. Na druhém místě s hodnotou 334,3 km/hod hned tři jezdci: Hamilto, Rosberg a Harjanto. Pět minut do konce a z Buttonova McLarenu se pořádně zakouřilo při výjezdu z boxů, Brit hlásí problém s omezovačem teploty. Tým jej posílá zpět do garáže.
Nejvíce kol má na svém kontě Bottas, najel jich 28. Na superměkké sadě se ještě snaží Ferrari, avšak je plně natankováno a tak Hamiltona téměř jistě nepřekonají. A trénink tak končí jeho vítězstvím.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.