V Kanadě odstartoval nejlépe Lewis Hamilton, který si během prvního tréninku zajel čas s náskokem tří desetin na svého týmového kolegu Rosberga. Třetí dojel Vettel, trénink poznamenala i nehoda Felipeho Massy a několik incidentů v poslední šikaně.
Počasí se v Kanadě oproti včerejšku zlepšilo, teplota vzduchu je zde aktuálně 13 °C, trať má potom 27 °C. Jako první se z garáže vydává Jolyon Palmer s Renaultem, ale zkouší si start z boxů, na trati je tak prvním pilotem Romain Grosjean s Haasem. Následují se další piloti, 15 jich již během prvních tří minut zajíždí instalační kolo.
Po pěti minutách jsme neviděli pouze Hamiltona a Ericssona, na měřené časy si však ještě musíme počkat. Piloti zde mohou volit ze tří směsí pneumatik - měkké, superměkké a ultraměkké. A máme tu první měřený čas, zajel ho Rosberg a má hodnotu 1:30,434 min. A na trati po osmi minutách vidíme i jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, instalační kolo tedy nyní zajeli všichni piloti. A všichni zamířili do boxů.
Haas a Renault zde podle SkySports mohou mít problémy, neboť jim chybí superměkká sada pneumatik. Fernando Alonso si v Montrealu vyzdobil helmu na uctění památky motocyklového závodníka Luise Saloma, který zahynul minulý týden v Barceloně. Po pěti minutách ticha se na trati objevují oba Manory.
Rio Haryanto zajíždí čas 1:25,231 min. Na trať postupně vyrážejí další vozy jako Ricciardo, Massa, Bottas či Verstappen. Ricciardo zatím nejrychlejší, čas 1:18,430 min a to na měkké sadě. V dalších kolech se ještě o sekundu zlepšuje. Nicméně brzy jej o 0,5 s překonává Felipe Massa. Probouzejí se také u Ferrari, které obulo superměkkou směs.
Na čele oba Williamsy, avšak brzy je překonává Max Verstappen, který zajíždí čas 1:16,853 min. Red Bull zde představil kratší přední část vozu, podle Sky Sports je o 1,5 cm kratší. Tato novinka je však prý k vidění pouze u Ricciardova vozu. Do čela se o 25 minutách tréninku dostává Kimi Räikkönen s časem 1:16,138 min. Vettel se řadí na třetí místo.
Magnussen je během tohoto víkendu první, který se jen těsně vyhl nárazu do zdi šampionů. A máme tu červené vlajky! Felipe Massa v zatáčce číslo 1 naráží do bariér. "Myslím, že tu byl problém, vypl jsem DRS a ztratil jsem úplně zadní část vozu," uvádí otřesený Brazilec. Velký náraz, pilot Williamsu je však v pořádku.
Pořadí po půl hodině tréninku: Räikkönen, Verstappen, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Wehrlein, Harjanto, Nasr, Palmer, Ericsson, Hülkenberg, Magnussen, Rosberg. Ostatní bez měřeného času.
Po deseti minutách máme opět zelené vlajky a v boxové uličce je velmi živo, většina vozů míří na trať, neboť ještě chtějí využít možnost "bonusových" ultraměkkých pneumatik. Za pár minut opět všichni musejí zamířit do garáže. "Je to dobré, hodně přilnavosti," hlásí Mercedesu Rosberg.
Zlepšuje se řada pilotů, jako první například Grosjean či Sainz. Měřené časy po padesáti minutách ještě nezajeli Alonso, Button, Pérez a Hamilton. Ten si své měřené kolo pokazil průjezdem poslední šikanou, kdy vyjel mimo. Řadí se tak na šestnácté místo. Do čela se dostává Rosberg, s časem 1:15,746 min.
Hamilton si to však nenechává líbít a zajíždí 1:14,980 min na superměkké sadě. Všichni piloti již tedy zajeli měřený čas. Zlepšuje se Verstappen. Oba však na vedoucího Hamiltona ztrácejí půl sekundy.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Sainz, Ricciardo, Button, Vettel, Massa, Grosjean, Gutiérrez, Pérez, Kvjat, Alonso, Magnussen, Wehrlein, Palmer, Harjanto, Nasr, Ericsson.
Rosberg překonává Verstappena, zajíždí čas 1:15,1 min. Problémy při průjezdu poslední šikanou měla řada pilotů, mimo jiné Verstappen, Ricciardo či Alonso."To bylo od Fernanda hodně nebezpečné," komentuje jízdu Španěla Hamilton. Již dříve si stěžoval také Bottas, který sledoval počínání Verstappena ve stejném místě. "No tedy, viděli jste to," ptal se Fin týmu.
Hamilton ještě o dvě desetiny zlepšuje svůj čas na, daří se to i Rosbergovi, avšak ten svého týmového kolegu zatím nepřekonává. Podle Autosportu při průjezdu šikanou vypadá dobře například Force India, Williamsu prý chybí trakce při výjezdu. Button vystoupil z vozu a podle SkySports je v garáži cítit spálenina.
Zlepšuje se Vettel, který se s časem 1:15,243 min na superměkké sadě řadí na třetí místo. I Rosberg zajíždí svůj nejrychejší čas dne, na Hamiltona však ztrátí tři desetiny. Zbývá něco přes deset minut, většina nyní zkouší delší jízdy. Button je již zpět za volantem a vyráží. Podařilo se vše vyřešit?
Na rovinkách během tréninku nejrychlejší Williams, Bottas naměřil 338,2 km/hod. Na druhém místě s hodnotou 334,3 km/hod hned tři jezdci: Hamilto, Rosberg a Harjanto. Pět minut do konce a z Buttonova McLarenu se pořádně zakouřilo při výjezdu z boxů, Brit hlásí problém s omezovačem teploty. Tým jej posílá zpět do garáže.
Nejvíce kol má na svém kontě Bottas, najel jich 28. Na superměkké sadě se ještě snaží Ferrari, avšak je plně natankováno a tak Hamiltona téměř jistě nepřekonají. A trénink tak končí jeho vítězstvím.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.