V Kanadě odstartoval nejlépe Lewis Hamilton, který si během prvního tréninku zajel čas s náskokem tří desetin na svého týmového kolegu Rosberga. Třetí dojel Vettel, trénink poznamenala i nehoda Felipeho Massy a několik incidentů v poslední šikaně.
Počasí se v Kanadě oproti včerejšku zlepšilo, teplota vzduchu je zde aktuálně 13 °C, trať má potom 27 °C. Jako první se z garáže vydává Jolyon Palmer s Renaultem, ale zkouší si start z boxů, na trati je tak prvním pilotem Romain Grosjean s Haasem. Následují se další piloti, 15 jich již během prvních tří minut zajíždí instalační kolo.
Po pěti minutách jsme neviděli pouze Hamiltona a Ericssona, na měřené časy si však ještě musíme počkat. Piloti zde mohou volit ze tří směsí pneumatik - měkké, superměkké a ultraměkké. A máme tu první měřený čas, zajel ho Rosberg a má hodnotu 1:30,434 min. A na trati po osmi minutách vidíme i jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, instalační kolo tedy nyní zajeli všichni piloti. A všichni zamířili do boxů.
Haas a Renault zde podle SkySports mohou mít problémy, neboť jim chybí superměkká sada pneumatik. Fernando Alonso si v Montrealu vyzdobil helmu na uctění památky motocyklového závodníka Luise Saloma, který zahynul minulý týden v Barceloně. Po pěti minutách ticha se na trati objevují oba Manory.
Rio Haryanto zajíždí čas 1:25,231 min. Na trať postupně vyrážejí další vozy jako Ricciardo, Massa, Bottas či Verstappen. Ricciardo zatím nejrychlejší, čas 1:18,430 min a to na měkké sadě. V dalších kolech se ještě o sekundu zlepšuje. Nicméně brzy jej o 0,5 s překonává Felipe Massa. Probouzejí se také u Ferrari, které obulo superměkkou směs.
Na čele oba Williamsy, avšak brzy je překonává Max Verstappen, který zajíždí čas 1:16,853 min. Red Bull zde představil kratší přední část vozu, podle Sky Sports je o 1,5 cm kratší. Tato novinka je však prý k vidění pouze u Ricciardova vozu. Do čela se o 25 minutách tréninku dostává Kimi Räikkönen s časem 1:16,138 min. Vettel se řadí na třetí místo.
Magnussen je během tohoto víkendu první, který se jen těsně vyhl nárazu do zdi šampionů. A máme tu červené vlajky! Felipe Massa v zatáčce číslo 1 naráží do bariér. "Myslím, že tu byl problém, vypl jsem DRS a ztratil jsem úplně zadní část vozu," uvádí otřesený Brazilec. Velký náraz, pilot Williamsu je však v pořádku.
Pořadí po půl hodině tréninku: Räikkönen, Verstappen, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Wehrlein, Harjanto, Nasr, Palmer, Ericsson, Hülkenberg, Magnussen, Rosberg. Ostatní bez měřeného času.
Po deseti minutách máme opět zelené vlajky a v boxové uličce je velmi živo, většina vozů míří na trať, neboť ještě chtějí využít možnost "bonusových" ultraměkkých pneumatik. Za pár minut opět všichni musejí zamířit do garáže. "Je to dobré, hodně přilnavosti," hlásí Mercedesu Rosberg.
Zlepšuje se řada pilotů, jako první například Grosjean či Sainz. Měřené časy po padesáti minutách ještě nezajeli Alonso, Button, Pérez a Hamilton. Ten si své měřené kolo pokazil průjezdem poslední šikanou, kdy vyjel mimo. Řadí se tak na šestnácté místo. Do čela se dostává Rosberg, s časem 1:15,746 min.
Hamilton si to však nenechává líbít a zajíždí 1:14,980 min na superměkké sadě. Všichni piloti již tedy zajeli měřený čas. Zlepšuje se Verstappen. Oba však na vedoucího Hamiltona ztrácejí půl sekundy.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Verstappen, Rosberg, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Sainz, Ricciardo, Button, Vettel, Massa, Grosjean, Gutiérrez, Pérez, Kvjat, Alonso, Magnussen, Wehrlein, Palmer, Harjanto, Nasr, Ericsson.
Rosberg překonává Verstappena, zajíždí čas 1:15,1 min. Problémy při průjezdu poslední šikanou měla řada pilotů, mimo jiné Verstappen, Ricciardo či Alonso."To bylo od Fernanda hodně nebezpečné," komentuje jízdu Španěla Hamilton. Již dříve si stěžoval také Bottas, který sledoval počínání Verstappena ve stejném místě. "No tedy, viděli jste to," ptal se Fin týmu.
Hamilton ještě o dvě desetiny zlepšuje svůj čas na, daří se to i Rosbergovi, avšak ten svého týmového kolegu zatím nepřekonává. Podle Autosportu při průjezdu šikanou vypadá dobře například Force India, Williamsu prý chybí trakce při výjezdu. Button vystoupil z vozu a podle SkySports je v garáži cítit spálenina.
Zlepšuje se Vettel, který se s časem 1:15,243 min na superměkké sadě řadí na třetí místo. I Rosberg zajíždí svůj nejrychejší čas dne, na Hamiltona však ztrátí tři desetiny. Zbývá něco přes deset minut, většina nyní zkouší delší jízdy. Button je již zpět za volantem a vyráží. Podařilo se vše vyřešit?
Na rovinkách během tréninku nejrychlejší Williams, Bottas naměřil 338,2 km/hod. Na druhém místě s hodnotou 334,3 km/hod hned tři jezdci: Hamilto, Rosberg a Harjanto. Pět minut do konce a z Buttonova McLarenu se pořádně zakouřilo při výjezdu z boxů, Brit hlásí problém s omezovačem teploty. Tým jej posílá zpět do garáže.
Nejvíce kol má na svém kontě Bottas, najel jich 28. Na superměkké sadě se ještě snaží Ferrari, avšak je plně natankováno a tak Hamiltona téměř jistě nepřekonají. A trénink tak končí jeho vítězstvím.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.