Spekulace německých médií kratším nose Ferrari nebyly správné - týmem, který přivezl do Kanady novou část, je Red Bull. Nezahálejí však ani jejich soupeři.
Ferrari sice přivezlo řadu novinek včetně nového turba, na které spotřebovalo 2 vývojové žetony, nového paliva, nové karosérie a zadního zavěšení, novým nosem se však prezentuje Red Bull. Tomu se před Kanadou podařilo projít nárazovými testy FIA a zkrátit přední část svého monopostu o dalších 1,5 cm - jeho nos tak nyní na minimu 85 cm, na němž je i vedoucí Mercedes.
"Tento závod nám napoví, jak bude vypadat zbytek sezóny. Pokud tady budeme konkurenceschopní, pak budeme moci bojovat kdekoliv," uvádí Ricciardo, jenž nevylučuje ani boj o titul, protože sezóna je ještě dlouhá a okruhy v její zbývající části by jejich vozu měly vyhovovat.
"Před sezónou bych nevěřil, že budu po šesti závodech třetí. Kdybych neskončil v Rusku s nulou a nepřišel v Číně k defektu pneumatiky, tak bych byl ještě více vpředu," vypočítává australský jezdec. Přitom nepočítá Španělsko, kde dal Red Bull lepší strategii Maxovi Verstappenovi, nebo Monako, kde ho chybou v boxech připravil o vítězství. "V Kanadě potřebujeme perfektní víkend."
Nový nos však není jedinou úpravou Red Bull v Kanadě. Změnou prošlo také přední křídlo a zadní křídlo, další novinky se mají objevit během tréninků. Na nový, o 30 koní silnější motor se může těšit i Verstappen, jenž v Monaku na rozdíl od Ricciarda jezdil ještě se starší specifikací. Francouzský výrobce by měl za Mercedesem nyní zaostávat už jen o 30 koní.
Stříbrné šípy však také nespí, v Montrealu mají celou řadu novinek včetně zajímavého předního křídla s oříznutými klapkami pro nižší přítlak, křidélka kolem výfuku (tzv. monkey seat) a nového prohnutého zadního křídla.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.