Spekulace německých médií kratším nose Ferrari nebyly správné - týmem, který přivezl do Kanady novou část, je Red Bull. Nezahálejí však ani jejich soupeři.
Ferrari sice přivezlo řadu novinek včetně nového turba, na které spotřebovalo 2 vývojové žetony, nového paliva, nové karosérie a zadního zavěšení, novým nosem se však prezentuje Red Bull. Tomu se před Kanadou podařilo projít nárazovými testy FIA a zkrátit přední část svého monopostu o dalších 1,5 cm - jeho nos tak nyní na minimu 85 cm, na němž je i vedoucí Mercedes.
"Tento závod nám napoví, jak bude vypadat zbytek sezóny. Pokud tady budeme konkurenceschopní, pak budeme moci bojovat kdekoliv," uvádí Ricciardo, jenž nevylučuje ani boj o titul, protože sezóna je ještě dlouhá a okruhy v její zbývající části by jejich vozu měly vyhovovat.
"Před sezónou bych nevěřil, že budu po šesti závodech třetí. Kdybych neskončil v Rusku s nulou a nepřišel v Číně k defektu pneumatiky, tak bych byl ještě více vpředu," vypočítává australský jezdec. Přitom nepočítá Španělsko, kde dal Red Bull lepší strategii Maxovi Verstappenovi, nebo Monako, kde ho chybou v boxech připravil o vítězství. "V Kanadě potřebujeme perfektní víkend."
Nový nos však není jedinou úpravou Red Bull v Kanadě. Změnou prošlo také přední křídlo a zadní křídlo, další novinky se mají objevit během tréninků. Na nový, o 30 koní silnější motor se může těšit i Verstappen, jenž v Monaku na rozdíl od Ricciarda jezdil ještě se starší specifikací. Francouzský výrobce by měl za Mercedesem nyní zaostávat už jen o 30 koní.
Stříbrné šípy však také nespí, v Montrealu mají celou řadu novinek včetně zajímavého předního křídla s oříznutými klapkami pro nižší přítlak, křidélka kolem výfuku (tzv. monkey seat) a nového prohnutého zadního křídla.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.