Heineken oficiálně potvrdil své sponzorství F1

Heineken bude sponzorovat Formuli 1 do roku 2020
Heineken bude sponzorovat Formuli 1 do roku 2020, foto: Formula1.com
Robert RoBertino Pavelka 9. června 2016 22:35
Sdílej:

Nizozemský pivovarnický gigant potvrdil svůj vstup do F1, což není díky některým zprávám z dřívější doby až takové překvapení. Heineken bude majoritním několikaletým sponzorem, což znamená i přímou účast na několika podnicích.

První zprávy se začaly objevovat už v polovině května, kdy se začalo spekulovat, že po odchodu titulárního sponzora z Grand Prix Belgie by to mohl být právě Heineken, kdo zaujme místo koncernu Shell. Zelené barvy pivovaru, jehož historie sahá až do 16. století (krátké představení najdete zde), budou v titulární pozici v nadcházející Grand Prix Kanady a rovněž na Monze při italském závodě.

Spojení Heinekenu a FOM by mohlo trvat až do roku 2023 a ačkoliv nebyla vyslovena přesná suma, hovoří se o hodnotě až 250 milionů dolarů v daném období. Heineken se bude od roku 2017 sponzorsky podílet na třech závodech plus poskytne traťový branding na dalších šesti akcích.

Jak bylo rovněž uvedeno, Heineken bude mít aktivační a přístupová práva k většině podniků F1. Jsou přislíbeny živé akce pro fanoušky, bohatý PR program a zvýšený tlak na televizi a digitální média. Jméno nového sponzora se v oficiálním názvu Grand Prix poprvé objeví v Itálii a loga pak budou ve všech zbývajících závodech až na Abú Zabí.

Společnost nicméně důrazně upozornila, že nebude mít žádné propojení nebo se nebude podílet na financování nějakého týmu F1 či vozu. V běhu jsou však rozhovory s některými týmy - včetně Red Bullu - týkající se formálnlího propojení v oblasti pomoci při zavádění aktivit v F1. Jako vyslanci značky byli jmenování David Coulthard a sir Jackie Stewart.

Podpora fanoušků

V odkazu výše jsme už uvedli, že Heineken bude usilovat o lepší zapojení fanoušků do F1. Gianluca di Tondo, globální ředitel Heinekenu k tomu uvedl: "Formule 1 je něco víc než jen závody. Je to globální událost, která pro Heineken představuje jedinečnou příležitost zapojit se se stávajícími i potenciálními zákazníky v důležitých rostoucích trzích. F1 nám přináší tři specifické oblasti: silnou obchodní příležitost, šíření kampaně odpovědné konzumace alkoholu a získávání výměn zkušeností mezi F1 a našimi zaměstnanci. Toto partnerství doplňuje naše existující globální platformy, což nám umožní oslovit obrovské množství diváků, jejichž počet se blíží 400 milionům. Charakteristickým znakem jsou naše dlouhé a úspěšné vztahy s Ligou mistrů UEFA, světovým pohárem v ragby a franšízou Jamese Bonda - je to naše vášeň a cíl nadchnout naše spotřebitele. Něco podobného chceme přinést i do Formule 1."

 

"Heineken je špičkovou mezinárodní značkou s jedinečnou pověstí na poli prvotřídního marketingu. Jsem velice rád, že jej můžeme přivítat do rodiny Formule 1 a s ohledem na dosavadní úspěchy doufám, že jsme na startu dlouhého a specifického vztahu. Když šlo o pivo, byl jsem vždy šťastný s Heinekenem," podotkl k tomu Ecclestone.

Kampaně budou pokračovat

Heineken spustil nové kampaně Open Your World (Otevři svůj svět) a If You Drive, Abstinent (Pokud řídíš, nepij). Značka vyhradila 10 % svých reklamních kampaní se zaměřením na zodpovědnou konzumaci alkoholu, ať jde o Moderate Drinkers Wanded (Hledají se mírní pijáci piva) či Dance More, Drink Slow (Tanči víc, pij méně). Je také známá podpora velkého množoství hudebních festivalů, slogany těchto kampaní byly v roce 2015 vyvedeny na více než 8 miliardách lahví a plechovek s etiketou Heinekenu.

"Před časem jsme v F1 zahájili kampaň "Think Before You Drive" (Mysli než vyjedeš). Jsem rád, že tato iniciativa bude nyní mít silnou podporu ze strany Heinekenu. Prostřednictvím jeho aktivity You Drive, Never Drink budeme společně rozvíjet a posilovat toto poselství takovým způsobem, který odráží hodnoty Heinekenu," dodává Ecclestone.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.