Nizozemský pivovarnický gigant potvrdil svůj vstup do F1, což není díky některým zprávám z dřívější doby až takové překvapení. Heineken bude majoritním několikaletým sponzorem, což znamená i přímou účast na několika podnicích.
První zprávy se začaly objevovat už v polovině května, kdy se začalo spekulovat, že po odchodu titulárního sponzora z Grand Prix Belgie by to mohl být právě Heineken, kdo zaujme místo koncernu Shell. Zelené barvy pivovaru, jehož historie sahá až do 16. století (krátké představení najdete zde), budou v titulární pozici v nadcházející Grand Prix Kanady a rovněž na Monze při italském závodě.
Spojení Heinekenu a FOM by mohlo trvat až do roku 2023 a ačkoliv nebyla vyslovena přesná suma, hovoří se o hodnotě až 250 milionů dolarů v daném období. Heineken se bude od roku 2017 sponzorsky podílet na třech závodech plus poskytne traťový branding na dalších šesti akcích.
Jak bylo rovněž uvedeno, Heineken bude mít aktivační a přístupová práva k většině podniků F1. Jsou přislíbeny živé akce pro fanoušky, bohatý PR program a zvýšený tlak na televizi a digitální média. Jméno nového sponzora se v oficiálním názvu Grand Prix poprvé objeví v Itálii a loga pak budou ve všech zbývajících závodech až na Abú Zabí.
Společnost nicméně důrazně upozornila, že nebude mít žádné propojení nebo se nebude podílet na financování nějakého týmu F1 či vozu. V běhu jsou však rozhovory s některými týmy - včetně Red Bullu - týkající se formálnlího propojení v oblasti pomoci při zavádění aktivit v F1. Jako vyslanci značky byli jmenování David Coulthard a sir Jackie Stewart.
Podpora fanouškůV odkazu výše jsme už uvedli, že Heineken bude usilovat o lepší zapojení fanoušků do F1. Gianluca di Tondo, globální ředitel Heinekenu k tomu uvedl: "Formule 1 je něco víc než jen závody. Je to globální událost, která pro Heineken představuje jedinečnou příležitost zapojit se se stávajícími i potenciálními zákazníky v důležitých rostoucích trzích. F1 nám přináší tři specifické oblasti: silnou obchodní příležitost, šíření kampaně odpovědné konzumace alkoholu a získávání výměn zkušeností mezi F1 a našimi zaměstnanci. Toto partnerství doplňuje naše existující globální platformy, což nám umožní oslovit obrovské množství diváků, jejichž počet se blíží 400 milionům. Charakteristickým znakem jsou naše dlouhé a úspěšné vztahy s Ligou mistrů UEFA, světovým pohárem v ragby a franšízou Jamese Bonda - je to naše vášeň a cíl nadchnout naše spotřebitele. Něco podobného chceme přinést i do Formule 1."
"Heineken je špičkovou mezinárodní značkou s jedinečnou pověstí na poli prvotřídního marketingu. Jsem velice rád, že jej můžeme přivítat do rodiny Formule 1 a s ohledem na dosavadní úspěchy doufám, že jsme na startu dlouhého a specifického vztahu. Když šlo o pivo, byl jsem vždy šťastný s Heinekenem," podotkl k tomu Ecclestone.
Kampaně budou pokračovatHeineken spustil nové kampaně Open Your World (Otevři svůj svět) a If You Drive, Abstinent (Pokud řídíš, nepij). Značka vyhradila 10 % svých reklamních kampaní se zaměřením na zodpovědnou konzumaci alkoholu, ať jde o Moderate Drinkers Wanded (Hledají se mírní pijáci piva) či Dance More, Drink Slow (Tanči víc, pij méně). Je také známá podpora velkého množoství hudebních festivalů, slogany těchto kampaní byly v roce 2015 vyvedeny na více než 8 miliardách lahví a plechovek s etiketou Heinekenu.
"Před časem jsme v F1 zahájili kampaň "Think Before You Drive" (Mysli než vyjedeš). Jsem rád, že tato iniciativa bude nyní mít silnou podporu ze strany Heinekenu. Prostřednictvím jeho aktivity You Drive, Never Drink budeme společně rozvíjet a posilovat toto poselství takovým způsobem, který odráží hodnoty Heinekenu," dodává Ecclestone.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.