Nizozemský pivovarnický gigant potvrdil svůj vstup do F1, což není díky některým zprávám z dřívější doby až takové překvapení. Heineken bude majoritním několikaletým sponzorem, což znamená i přímou účast na několika podnicích.
První zprávy se začaly objevovat už v polovině května, kdy se začalo spekulovat, že po odchodu titulárního sponzora z Grand Prix Belgie by to mohl být právě Heineken, kdo zaujme místo koncernu Shell. Zelené barvy pivovaru, jehož historie sahá až do 16. století (krátké představení najdete zde), budou v titulární pozici v nadcházející Grand Prix Kanady a rovněž na Monze při italském závodě.
Spojení Heinekenu a FOM by mohlo trvat až do roku 2023 a ačkoliv nebyla vyslovena přesná suma, hovoří se o hodnotě až 250 milionů dolarů v daném období. Heineken se bude od roku 2017 sponzorsky podílet na třech závodech plus poskytne traťový branding na dalších šesti akcích.
Jak bylo rovněž uvedeno, Heineken bude mít aktivační a přístupová práva k většině podniků F1. Jsou přislíbeny živé akce pro fanoušky, bohatý PR program a zvýšený tlak na televizi a digitální média. Jméno nového sponzora se v oficiálním názvu Grand Prix poprvé objeví v Itálii a loga pak budou ve všech zbývajících závodech až na Abú Zabí.
Společnost nicméně důrazně upozornila, že nebude mít žádné propojení nebo se nebude podílet na financování nějakého týmu F1 či vozu. V běhu jsou však rozhovory s některými týmy - včetně Red Bullu - týkající se formálnlího propojení v oblasti pomoci při zavádění aktivit v F1. Jako vyslanci značky byli jmenování David Coulthard a sir Jackie Stewart.
Podpora fanouškůV odkazu výše jsme už uvedli, že Heineken bude usilovat o lepší zapojení fanoušků do F1. Gianluca di Tondo, globální ředitel Heinekenu k tomu uvedl: "Formule 1 je něco víc než jen závody. Je to globální událost, která pro Heineken představuje jedinečnou příležitost zapojit se se stávajícími i potenciálními zákazníky v důležitých rostoucích trzích. F1 nám přináší tři specifické oblasti: silnou obchodní příležitost, šíření kampaně odpovědné konzumace alkoholu a získávání výměn zkušeností mezi F1 a našimi zaměstnanci. Toto partnerství doplňuje naše existující globální platformy, což nám umožní oslovit obrovské množství diváků, jejichž počet se blíží 400 milionům. Charakteristickým znakem jsou naše dlouhé a úspěšné vztahy s Ligou mistrů UEFA, světovým pohárem v ragby a franšízou Jamese Bonda - je to naše vášeň a cíl nadchnout naše spotřebitele. Něco podobného chceme přinést i do Formule 1."
"Heineken je špičkovou mezinárodní značkou s jedinečnou pověstí na poli prvotřídního marketingu. Jsem velice rád, že jej můžeme přivítat do rodiny Formule 1 a s ohledem na dosavadní úspěchy doufám, že jsme na startu dlouhého a specifického vztahu. Když šlo o pivo, byl jsem vždy šťastný s Heinekenem," podotkl k tomu Ecclestone.
Kampaně budou pokračovatHeineken spustil nové kampaně Open Your World (Otevři svůj svět) a If You Drive, Abstinent (Pokud řídíš, nepij). Značka vyhradila 10 % svých reklamních kampaní se zaměřením na zodpovědnou konzumaci alkoholu, ať jde o Moderate Drinkers Wanded (Hledají se mírní pijáci piva) či Dance More, Drink Slow (Tanči víc, pij méně). Je také známá podpora velkého množoství hudebních festivalů, slogany těchto kampaní byly v roce 2015 vyvedeny na více než 8 miliardách lahví a plechovek s etiketou Heinekenu.
"Před časem jsme v F1 zahájili kampaň "Think Before You Drive" (Mysli než vyjedeš). Jsem rád, že tato iniciativa bude nyní mít silnou podporu ze strany Heinekenu. Prostřednictvím jeho aktivity You Drive, Never Drink budeme společně rozvíjet a posilovat toto poselství takovým způsobem, který odráží hodnoty Heinekenu," dodává Ecclestone.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.