Nizozemský pivovarnický gigant potvrdil svůj vstup do F1, což není díky některým zprávám z dřívější doby až takové překvapení. Heineken bude majoritním několikaletým sponzorem, což znamená i přímou účast na několika podnicích.
První zprávy se začaly objevovat už v polovině května, kdy se začalo spekulovat, že po odchodu titulárního sponzora z Grand Prix Belgie by to mohl být právě Heineken, kdo zaujme místo koncernu Shell. Zelené barvy pivovaru, jehož historie sahá až do 16. století (krátké představení najdete zde), budou v titulární pozici v nadcházející Grand Prix Kanady a rovněž na Monze při italském závodě.
Spojení Heinekenu a FOM by mohlo trvat až do roku 2023 a ačkoliv nebyla vyslovena přesná suma, hovoří se o hodnotě až 250 milionů dolarů v daném období. Heineken se bude od roku 2017 sponzorsky podílet na třech závodech plus poskytne traťový branding na dalších šesti akcích.
Jak bylo rovněž uvedeno, Heineken bude mít aktivační a přístupová práva k většině podniků F1. Jsou přislíbeny živé akce pro fanoušky, bohatý PR program a zvýšený tlak na televizi a digitální média. Jméno nového sponzora se v oficiálním názvu Grand Prix poprvé objeví v Itálii a loga pak budou ve všech zbývajících závodech až na Abú Zabí.
Společnost nicméně důrazně upozornila, že nebude mít žádné propojení nebo se nebude podílet na financování nějakého týmu F1 či vozu. V běhu jsou však rozhovory s některými týmy - včetně Red Bullu - týkající se formálnlího propojení v oblasti pomoci při zavádění aktivit v F1. Jako vyslanci značky byli jmenování David Coulthard a sir Jackie Stewart.
Podpora fanouškůV odkazu výše jsme už uvedli, že Heineken bude usilovat o lepší zapojení fanoušků do F1. Gianluca di Tondo, globální ředitel Heinekenu k tomu uvedl: "Formule 1 je něco víc než jen závody. Je to globální událost, která pro Heineken představuje jedinečnou příležitost zapojit se se stávajícími i potenciálními zákazníky v důležitých rostoucích trzích. F1 nám přináší tři specifické oblasti: silnou obchodní příležitost, šíření kampaně odpovědné konzumace alkoholu a získávání výměn zkušeností mezi F1 a našimi zaměstnanci. Toto partnerství doplňuje naše existující globální platformy, což nám umožní oslovit obrovské množství diváků, jejichž počet se blíží 400 milionům. Charakteristickým znakem jsou naše dlouhé a úspěšné vztahy s Ligou mistrů UEFA, světovým pohárem v ragby a franšízou Jamese Bonda - je to naše vášeň a cíl nadchnout naše spotřebitele. Něco podobného chceme přinést i do Formule 1."
"Heineken je špičkovou mezinárodní značkou s jedinečnou pověstí na poli prvotřídního marketingu. Jsem velice rád, že jej můžeme přivítat do rodiny Formule 1 a s ohledem na dosavadní úspěchy doufám, že jsme na startu dlouhého a specifického vztahu. Když šlo o pivo, byl jsem vždy šťastný s Heinekenem," podotkl k tomu Ecclestone.
Kampaně budou pokračovatHeineken spustil nové kampaně Open Your World (Otevři svůj svět) a If You Drive, Abstinent (Pokud řídíš, nepij). Značka vyhradila 10 % svých reklamních kampaní se zaměřením na zodpovědnou konzumaci alkoholu, ať jde o Moderate Drinkers Wanded (Hledají se mírní pijáci piva) či Dance More, Drink Slow (Tanči víc, pij méně). Je také známá podpora velkého množoství hudebních festivalů, slogany těchto kampaní byly v roce 2015 vyvedeny na více než 8 miliardách lahví a plechovek s etiketou Heinekenu.
"Před časem jsme v F1 zahájili kampaň "Think Before You Drive" (Mysli než vyjedeš). Jsem rád, že tato iniciativa bude nyní mít silnou podporu ze strany Heinekenu. Prostřednictvím jeho aktivity You Drive, Never Drink budeme společně rozvíjet a posilovat toto poselství takovým způsobem, který odráží hodnoty Heinekenu," dodává Ecclestone.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.