Situace u Sauberu má k dobré náladě opravdu hodně daleko. Mnohokrát jsme připomínali komplikovanou finanční situaci, k tomu se přidala vzájemná kolize obou pilotů stáje v Monaku, Nasr navíc projevil zaječí úmysly.
Nyní se opět dostává na přetřes otázka jeho šasi, jehož chování brazilský pilot označil v polovině dubna označil se stoprocentní jistotou za odlišné od kvalit svého kolegy Ericssona (čtěte zde), protože ho Švéd porazil v kvalifikaci v prvních třech podnicích letošní sezóny.
Od ruské Grand Prix měl Felipe k dispozici nové šasi, nicméně Moniša Kaltenbornová prohlásila, že po důkladné analýze nebylo na původním šasi shledáno nic, co by potvrdilo stížnosti třiadvacetiletého Brazilce. Podle ní příprava třetího šasi není pro tým velkým problémem, protože jeho nasazení bylo zhruba na tuto dobu stejně plánováno.
"Bylo to součástí naší strategie, takže to neděláme jen proto, že náš pilot něco řekl. Skutečně jsme plánovali ho nasadit. Diskutovali jsme s Felipem, řekli mu, kde něco můžeme zjistit a kde ne, ale nakonec musíme mít jeho názory, protože v tom autě sedí. Každopádně jsme provedli analýzu a na nic špatného jsme nepřišli," říká k tomu Kaltenbornová. Na otázku, zda teď Nasr dostane původní šasi, odvětila: "Je to pravděpodobné, protože jsme neshledali nic neobvyklého."
Na novém šasi byl Nasr ve třech kvalifikacích poražen Ericssonem, v Monaku mu navíc hned na začátku explodoval motor. A pak navíc přišla ona "nepřijatelná" kolize, jak ji několikrát označila Kaltenbornová.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.