Situace u Sauberu má k dobré náladě opravdu hodně daleko. Mnohokrát jsme připomínali komplikovanou finanční situaci, k tomu se přidala vzájemná kolize obou pilotů stáje v Monaku, Nasr navíc projevil zaječí úmysly.
Nyní se opět dostává na přetřes otázka jeho šasi, jehož chování brazilský pilot označil v polovině dubna označil se stoprocentní jistotou za odlišné od kvalit svého kolegy Ericssona (čtěte zde), protože ho Švéd porazil v kvalifikaci v prvních třech podnicích letošní sezóny.
Od ruské Grand Prix měl Felipe k dispozici nové šasi, nicméně Moniša Kaltenbornová prohlásila, že po důkladné analýze nebylo na původním šasi shledáno nic, co by potvrdilo stížnosti třiadvacetiletého Brazilce. Podle ní příprava třetího šasi není pro tým velkým problémem, protože jeho nasazení bylo zhruba na tuto dobu stejně plánováno.
"Bylo to součástí naší strategie, takže to neděláme jen proto, že náš pilot něco řekl. Skutečně jsme plánovali ho nasadit. Diskutovali jsme s Felipem, řekli mu, kde něco můžeme zjistit a kde ne, ale nakonec musíme mít jeho názory, protože v tom autě sedí. Každopádně jsme provedli analýzu a na nic špatného jsme nepřišli," říká k tomu Kaltenbornová. Na otázku, zda teď Nasr dostane původní šasi, odvětila: "Je to pravděpodobné, protože jsme neshledali nic neobvyklého."
Na novém šasi byl Nasr ve třech kvalifikacích poražen Ericssonem, v Monaku mu navíc hned na začátku explodoval motor. A pak navíc přišla ona "nepřijatelná" kolize, jak ji několikrát označila Kaltenbornová.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.