Situace u Sauberu má k dobré náladě opravdu hodně daleko. Mnohokrát jsme připomínali komplikovanou finanční situaci, k tomu se přidala vzájemná kolize obou pilotů stáje v Monaku, Nasr navíc projevil zaječí úmysly.
Nyní se opět dostává na přetřes otázka jeho šasi, jehož chování brazilský pilot označil v polovině dubna označil se stoprocentní jistotou za odlišné od kvalit svého kolegy Ericssona (čtěte zde), protože ho Švéd porazil v kvalifikaci v prvních třech podnicích letošní sezóny.
Od ruské Grand Prix měl Felipe k dispozici nové šasi, nicméně Moniša Kaltenbornová prohlásila, že po důkladné analýze nebylo na původním šasi shledáno nic, co by potvrdilo stížnosti třiadvacetiletého Brazilce. Podle ní příprava třetího šasi není pro tým velkým problémem, protože jeho nasazení bylo zhruba na tuto dobu stejně plánováno.
"Bylo to součástí naší strategie, takže to neděláme jen proto, že náš pilot něco řekl. Skutečně jsme plánovali ho nasadit. Diskutovali jsme s Felipem, řekli mu, kde něco můžeme zjistit a kde ne, ale nakonec musíme mít jeho názory, protože v tom autě sedí. Každopádně jsme provedli analýzu a na nic špatného jsme nepřišli," říká k tomu Kaltenbornová. Na otázku, zda teď Nasr dostane původní šasi, odvětila: "Je to pravděpodobné, protože jsme neshledali nic neobvyklého."
Na novém šasi byl Nasr ve třech kvalifikacích poražen Ericssonem, v Monaku mu navíc hned na začátku explodoval motor. A pak navíc přišla ona "nepřijatelná" kolize, jak ji několikrát označila Kaltenbornová.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.