Ferrari v Kanadě nasadí nový motor, palivo i zavěšení. Jak jsou na tom s žetony?

Sebastian Vettel v Monaku
Sebastian Vettel v Monaku, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 8. června 2016 6:20
Sdílej:

Ferrari se snaží usilovně stáhnout náskok Mercedesu a v Kanadě s dlouhými rovinkami dokázat, že je mu ze všech nejblíže, proto o tomto víkendu představí několik novinek - kromě vylepšeného motoru a paliva půjde možná i o zavěšení.

Italská stáj se při úpravě svého motoru zaměřila na turbodmychadlo, které by mělo být v Montrealu úplně nové. Původně se u FIA snažila argumentovat s vylepšením, nakonec však musela čerpat 2 žetony ze zbývajících šesti, do konce sezóny ji tak zbývají už pouze čtyři.

Cílem je dosahovat vyššího špičkového výkonu po delší dobu, aby tak mohla lépe využívat potenciálu svého systému pro rekuperaci energie (ERS), obzvlášť v kvalifikaci.

Šéf vývoje pohonných jednotek Scuderie, Mattia Binotto, k tomu říká: "Hybridní systém je v Kanadě důležitý, protože na hlavní rovince využíváte veškerý výkon. Ve střední části okruhu musíte zajistit, že správně rekuperujete energii a dobijete baterie do té doby, než začnete zrychlovat z vlásenky na tu hlavní rovinku."

Kromě nového turbodmychadla se může těšit také na novou směs paliva, kterou připravil její partner Shell pro co nejlepší využití nového mapování motoru a zlepšení efektivity.

Protože ale Ferrari už za Mercedesem zaostává spíše v oblasti šasi než v oblasti pohonné jednotky - podle GPS dat zejména v pomalých a středně rychlých zatáčkách a při trakci, možná přiveze také nové zadní zavěšení. Tým se snaží vyřešit nedostatek mechanické přilnavosti a špatného zahřívání pneumatik.

"Víme, že se to týká toho, jak naše auto pracuje s pneumatikami. Musíme zabrat a tento problém vyřešit, protože když nestartujeme z čelních pozic, pak čelíme problémům, kterým bychom čelit neměli," upozorňuje šéf týmu Maurizio Arrivabene.

Ostatní výrobci motorů: vylepšení chystá i Honda

V Monaku zaznamenala svůj letošní nejhorší výsledek, když získala jen 12 bodů, a Mercedes po dalším vítězství svůj náskok na čele navýšil na 67 bodů. Zlepšení potvrzuje v poslední době Red Bull, který na Ferrari ztrácí už jen 9 bodů. Ten v posledním závodě těžil z nového motoru Renault, který budou mít v Kanadě k dispozici již všichni čtyři piloti francouzského výrobce, tj. i Jolyon Palmer a Max Verstappen, kteří dosud jezdili se staršími specifikacemi.

Honda jako jediná v průběhu sezóny ještě nečerpala žádné žetony, před Kanadou jich ale několik také utratí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier mi včera v rozhovoru potvrdil, že zatím stále neví, kolik přesně jich využijí, protože se se svým japonským partnerem rozhodnou až na poslední chvíli, má jich být "ale jen pár."

Mercedesu stále zbývá 11 žetonů a Renaultu i po vylepšení před Monakem dokonce 21. Ve Viry ale už žádné větší novinky letos nechystají, zatímco ostatní s dalšími úpravami cílí na závody v Belgii a v Monze.

Stalo se