Ferrari se snaží usilovně stáhnout náskok Mercedesu a v Kanadě s dlouhými rovinkami dokázat, že je mu ze všech nejblíže, proto o tomto víkendu představí několik novinek - kromě vylepšeného motoru a paliva půjde možná i o zavěšení.
Italská stáj se při úpravě svého motoru zaměřila na turbodmychadlo, které by mělo být v Montrealu úplně nové. Původně se u FIA snažila argumentovat s vylepšením, nakonec však musela čerpat 2 žetony ze zbývajících šesti, do konce sezóny ji tak zbývají už pouze čtyři.
Cílem je dosahovat vyššího špičkového výkonu po delší dobu, aby tak mohla lépe využívat potenciálu svého systému pro rekuperaci energie (ERS), obzvlášť v kvalifikaci.
Šéf vývoje pohonných jednotek Scuderie, Mattia Binotto, k tomu říká: "Hybridní systém je v Kanadě důležitý, protože na hlavní rovince využíváte veškerý výkon. Ve střední části okruhu musíte zajistit, že správně rekuperujete energii a dobijete baterie do té doby, než začnete zrychlovat z vlásenky na tu hlavní rovinku."
Kromě nového turbodmychadla se může těšit také na novou směs paliva, kterou připravil její partner Shell pro co nejlepší využití nového mapování motoru a zlepšení efektivity.
Protože ale Ferrari už za Mercedesem zaostává spíše v oblasti šasi než v oblasti pohonné jednotky - podle GPS dat zejména v pomalých a středně rychlých zatáčkách a při trakci, možná přiveze také nové zadní zavěšení. Tým se snaží vyřešit nedostatek mechanické přilnavosti a špatného zahřívání pneumatik.
"Víme, že se to týká toho, jak naše auto pracuje s pneumatikami. Musíme zabrat a tento problém vyřešit, protože když nestartujeme z čelních pozic, pak čelíme problémům, kterým bychom čelit neměli," upozorňuje šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ostatní výrobci motorů: vylepšení chystá i Honda
V Monaku zaznamenala svůj letošní nejhorší výsledek, když získala jen 12 bodů, a Mercedes po dalším vítězství svůj náskok na čele navýšil na 67 bodů. Zlepšení potvrzuje v poslední době Red Bull, který na Ferrari ztrácí už jen 9 bodů. Ten v posledním závodě těžil z nového motoru Renault, který budou mít v Kanadě k dispozici již všichni čtyři piloti francouzského výrobce, tj. i Jolyon Palmer a Max Verstappen, kteří dosud jezdili se staršími specifikacemi.
Honda jako jediná v průběhu sezóny ještě nečerpala žádné žetony, před Kanadou jich ale několik také utratí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier mi včera v rozhovoru potvrdil, že zatím stále neví, kolik přesně jich využijí, protože se se svým japonským partnerem rozhodnou až na poslední chvíli, má jich být "ale jen pár."
Mercedesu stále zbývá 11 žetonů a Renaultu i po vylepšení před Monakem dokonce 21. Ve Viry ale už žádné větší novinky letos nechystají, zatímco ostatní s dalšími úpravami cílí na závody v Belgii a v Monze.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.