Ferrari se snaží usilovně stáhnout náskok Mercedesu a v Kanadě s dlouhými rovinkami dokázat, že je mu ze všech nejblíže, proto o tomto víkendu představí několik novinek - kromě vylepšeného motoru a paliva půjde možná i o zavěšení.
Italská stáj se při úpravě svého motoru zaměřila na turbodmychadlo, které by mělo být v Montrealu úplně nové. Původně se u FIA snažila argumentovat s vylepšením, nakonec však musela čerpat 2 žetony ze zbývajících šesti, do konce sezóny ji tak zbývají už pouze čtyři.
Cílem je dosahovat vyššího špičkového výkonu po delší dobu, aby tak mohla lépe využívat potenciálu svého systému pro rekuperaci energie (ERS), obzvlášť v kvalifikaci.
Šéf vývoje pohonných jednotek Scuderie, Mattia Binotto, k tomu říká: "Hybridní systém je v Kanadě důležitý, protože na hlavní rovince využíváte veškerý výkon. Ve střední části okruhu musíte zajistit, že správně rekuperujete energii a dobijete baterie do té doby, než začnete zrychlovat z vlásenky na tu hlavní rovinku."
Kromě nového turbodmychadla se může těšit také na novou směs paliva, kterou připravil její partner Shell pro co nejlepší využití nového mapování motoru a zlepšení efektivity.
Protože ale Ferrari už za Mercedesem zaostává spíše v oblasti šasi než v oblasti pohonné jednotky - podle GPS dat zejména v pomalých a středně rychlých zatáčkách a při trakci, možná přiveze také nové zadní zavěšení. Tým se snaží vyřešit nedostatek mechanické přilnavosti a špatného zahřívání pneumatik.
"Víme, že se to týká toho, jak naše auto pracuje s pneumatikami. Musíme zabrat a tento problém vyřešit, protože když nestartujeme z čelních pozic, pak čelíme problémům, kterým bychom čelit neměli," upozorňuje šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Ostatní výrobci motorů: vylepšení chystá i Honda
V Monaku zaznamenala svůj letošní nejhorší výsledek, když získala jen 12 bodů, a Mercedes po dalším vítězství svůj náskok na čele navýšil na 67 bodů. Zlepšení potvrzuje v poslední době Red Bull, který na Ferrari ztrácí už jen 9 bodů. Ten v posledním závodě těžil z nového motoru Renault, který budou mít v Kanadě k dispozici již všichni čtyři piloti francouzského výrobce, tj. i Jolyon Palmer a Max Verstappen, kteří dosud jezdili se staršími specifikacemi.
Honda jako jediná v průběhu sezóny ještě nečerpala žádné žetony, před Kanadou jich ale několik také utratí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier mi včera v rozhovoru potvrdil, že zatím stále neví, kolik přesně jich využijí, protože se se svým japonským partnerem rozhodnou až na poslední chvíli, má jich být "ale jen pár."
Mercedesu stále zbývá 11 žetonů a Renaultu i po vylepšení před Monakem dokonce 21. Ve Viry ale už žádné větší novinky letos nechystají, zatímco ostatní s dalšími úpravami cílí na závody v Belgii a v Monze.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.