Honda se až na poslední chvíli rozhodne, zda do Kanady přiveze své první velké vylepšení motoru v letošní sezóně.
Honda je posledním výrobcem pohonných jednotek, který v průběhu sezóny od závodu v Austrálii ještě nečerpal žádné žetony, k dispozici mu jich tedy stále zbývá 14. V továrně samozřejmě nezahálí a její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa je povzbuzený čísly, která dosahují na dynamometru, novinky ale ještě potřebují pořádně otestovat.
Původně se doufalo, že se v Japonsku rozhodnou do konce tohoto týdne, rozhodnutí o nasazení novinek ale nakonec bylo posunuto až na poslední dny před závodem v Montrealu.
"Není pochyb o tom, že výkon je v Kanadě důležitý. Jde o okruh brzda - plyn, proto je důležitá i spotřeba. Samozřejmě bych chtěl nasadit některá vylepšení, ale momentálně to nemůžeme potvrdit. Plánované vylepšení je na dynamometru v Sakuře, viděl jsem některé dobré výsledky. Musíme potvrdit, že technologie je OK," uvádí Hasegawa, jehož tým se zaměřil na vylepšení motoru s vnitřním spalováním.
Minulý víkend představil v Monaku novou pohonnou jednotku Renault, který očekává, že mu v Montrealu pomůže zrychlit o půl sekundy. Vystačil si přitom jen se třemi žetony, což vzhledem k zlepšení překvapilo i sportovního ředitele Hondy.
"Ano, byl jsem překvapený. Použili jen tři žetony. Pokud se říká, že při vylepšení změnili spalování, pak si nemyslím, že by to mohli zvládnout jen se třemi žetony. Soudím jen podle toho, co se povídá - neviděl jsem čísla," dodává Hasegawa.
Novinky na motoru hodlá v Kanadě představit i Ferrari, to však s FIA jedná o počtu žetonů, které bude muset čerpat. Snahou inženýrů z Maranella je toho co nejvíce uhrát na vylepšení spolehlivosti a snížení nákladů, což jsou úpravy, které lze se souhlasem ostatních provádět bez využití žetonů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.