Honda se až na poslední chvíli rozhodne, zda do Kanady přiveze své první velké vylepšení motoru v letošní sezóně.
Honda je posledním výrobcem pohonných jednotek, který v průběhu sezóny od závodu v Austrálii ještě nečerpal žádné žetony, k dispozici mu jich tedy stále zbývá 14. V továrně samozřejmě nezahálí a její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa je povzbuzený čísly, která dosahují na dynamometru, novinky ale ještě potřebují pořádně otestovat.
Původně se doufalo, že se v Japonsku rozhodnou do konce tohoto týdne, rozhodnutí o nasazení novinek ale nakonec bylo posunuto až na poslední dny před závodem v Montrealu.
"Není pochyb o tom, že výkon je v Kanadě důležitý. Jde o okruh brzda - plyn, proto je důležitá i spotřeba. Samozřejmě bych chtěl nasadit některá vylepšení, ale momentálně to nemůžeme potvrdit. Plánované vylepšení je na dynamometru v Sakuře, viděl jsem některé dobré výsledky. Musíme potvrdit, že technologie je OK," uvádí Hasegawa, jehož tým se zaměřil na vylepšení motoru s vnitřním spalováním.
Minulý víkend představil v Monaku novou pohonnou jednotku Renault, který očekává, že mu v Montrealu pomůže zrychlit o půl sekundy. Vystačil si přitom jen se třemi žetony, což vzhledem k zlepšení překvapilo i sportovního ředitele Hondy.
"Ano, byl jsem překvapený. Použili jen tři žetony. Pokud se říká, že při vylepšení změnili spalování, pak si nemyslím, že by to mohli zvládnout jen se třemi žetony. Soudím jen podle toho, co se povídá - neviděl jsem čísla," dodává Hasegawa.
Novinky na motoru hodlá v Kanadě představit i Ferrari, to však s FIA jedná o počtu žetonů, které bude muset čerpat. Snahou inženýrů z Maranella je toho co nejvíce uhrát na vylepšení spolehlivosti a snížení nákladů, což jsou úpravy, které lze se souhlasem ostatních provádět bez využití žetonů.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.