Honda se až na poslední chvíli rozhodne, zda do Kanady přiveze své první velké vylepšení motoru v letošní sezóně.
Honda je posledním výrobcem pohonných jednotek, který v průběhu sezóny od závodu v Austrálii ještě nečerpal žádné žetony, k dispozici mu jich tedy stále zbývá 14. V továrně samozřejmě nezahálí a její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa je povzbuzený čísly, která dosahují na dynamometru, novinky ale ještě potřebují pořádně otestovat.
Původně se doufalo, že se v Japonsku rozhodnou do konce tohoto týdne, rozhodnutí o nasazení novinek ale nakonec bylo posunuto až na poslední dny před závodem v Montrealu.
"Není pochyb o tom, že výkon je v Kanadě důležitý. Jde o okruh brzda - plyn, proto je důležitá i spotřeba. Samozřejmě bych chtěl nasadit některá vylepšení, ale momentálně to nemůžeme potvrdit. Plánované vylepšení je na dynamometru v Sakuře, viděl jsem některé dobré výsledky. Musíme potvrdit, že technologie je OK," uvádí Hasegawa, jehož tým se zaměřil na vylepšení motoru s vnitřním spalováním.
Minulý víkend představil v Monaku novou pohonnou jednotku Renault, který očekává, že mu v Montrealu pomůže zrychlit o půl sekundy. Vystačil si přitom jen se třemi žetony, což vzhledem k zlepšení překvapilo i sportovního ředitele Hondy.
"Ano, byl jsem překvapený. Použili jen tři žetony. Pokud se říká, že při vylepšení změnili spalování, pak si nemyslím, že by to mohli zvládnout jen se třemi žetony. Soudím jen podle toho, co se povídá - neviděl jsem čísla," dodává Hasegawa.
Novinky na motoru hodlá v Kanadě představit i Ferrari, to však s FIA jedná o počtu žetonů, které bude muset čerpat. Snahou inženýrů z Maranella je toho co nejvíce uhrát na vylepšení spolehlivosti a snížení nákladů, což jsou úpravy, které lze se souhlasem ostatních provádět bez využití žetonů.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.