Honda se až na poslední chvíli rozhodne, zda do Kanady přiveze své první velké vylepšení motoru v letošní sezóně.
Honda je posledním výrobcem pohonných jednotek, který v průběhu sezóny od závodu v Austrálii ještě nečerpal žádné žetony, k dispozici mu jich tedy stále zbývá 14. V továrně samozřejmě nezahálí a její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa je povzbuzený čísly, která dosahují na dynamometru, novinky ale ještě potřebují pořádně otestovat.
Původně se doufalo, že se v Japonsku rozhodnou do konce tohoto týdne, rozhodnutí o nasazení novinek ale nakonec bylo posunuto až na poslední dny před závodem v Montrealu.
"Není pochyb o tom, že výkon je v Kanadě důležitý. Jde o okruh brzda - plyn, proto je důležitá i spotřeba. Samozřejmě bych chtěl nasadit některá vylepšení, ale momentálně to nemůžeme potvrdit. Plánované vylepšení je na dynamometru v Sakuře, viděl jsem některé dobré výsledky. Musíme potvrdit, že technologie je OK," uvádí Hasegawa, jehož tým se zaměřil na vylepšení motoru s vnitřním spalováním.
Minulý víkend představil v Monaku novou pohonnou jednotku Renault, který očekává, že mu v Montrealu pomůže zrychlit o půl sekundy. Vystačil si přitom jen se třemi žetony, což vzhledem k zlepšení překvapilo i sportovního ředitele Hondy.
"Ano, byl jsem překvapený. Použili jen tři žetony. Pokud se říká, že při vylepšení změnili spalování, pak si nemyslím, že by to mohli zvládnout jen se třemi žetony. Soudím jen podle toho, co se povídá - neviděl jsem čísla," dodává Hasegawa.
Novinky na motoru hodlá v Kanadě představit i Ferrari, to však s FIA jedná o počtu žetonů, které bude muset čerpat. Snahou inženýrů z Maranella je toho co nejvíce uhrát na vylepšení spolehlivosti a snížení nákladů, což jsou úpravy, které lze se souhlasem ostatních provádět bez využití žetonů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.