Red Bull prozradil, co se stalo a proč nebyly pneumatiky při Ricciardově zastávce připraveny. Chvíle, která je s největší pravděpodobností stála vítězství v Monaku.
Daniel Ricciardo ani nezkrýval zklamání a špatnou náladu. Své pocity přirovnal k tomu, jako by jej podruhé přejel náklaďák a podruhé v řadě prý pochybení Red Bullu, které ho stojí vítězství, jen těžko dokáže překousnout.
Red Bull nyní vysvětluje, proč jej povolali do boxů, aniž by měli mechanici připraveny potřebné pneumatiky. Když Hamilton zajel pro ultra měkké pneumatiky, Red Bull reagoval a také povolal Ricciarda do boxů. Původním plánem bylo prý přezutí na měkkou sadu, ale tým změnil na poslední chvíli názor a chtěli využít super měkkou sadu, která zbyla z kvalifikace. Mysleli, že mají dostatek času. Avšak nakonec vyšlo najevo, že jsou umístěny v zadní části garáže a mechanici je nestihli přemístit včas.
"Boxová zídka je v Monaku nad garáží. Pneumatiky uschováváme v garáži i za ní a bohužel pneumatiky, o které jsme požádali nebyly po ruce, byly vzadu v garáži. Původně měli mechanici připravenu měkkou sadu, ale požádali jsme o změnu. A nestihly se přemístit včas a to nás stálo asi 10 sekund. I přes to zdržení vyjel těsně za Lewisem a to ukazuje jeho rychlost. Pro celý tým to byl hrozný pocit, takto přijít o vítězství," komentuje situaci šéf týmu, Christian Horner.
Nemohou však prý dělat nic jiného než se Ricciardovi omluvit a ujistit se, že se nic podobného již nebude opakovat. "Velmi se omlouváme, že jsme mu neposkytli dobrý servis poté, co včera zajel tak skvělou kvalifikaci. Udělal vše správně, ale bohužel komunikační chyba mezi boxovou zídkou a garáží nás dnes potopila. I tak se však snažil a dostal se Lewisovi velmi blízko. Zde se však těžko předjíždí a vítězství bylo ztraceno při té zastávce v boxech," uvedl.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.