Red Bull prozradil, co se stalo a proč nebyly pneumatiky při Ricciardově zastávce připraveny. Chvíle, která je s největší pravděpodobností stála vítězství v Monaku.
Daniel Ricciardo ani nezkrýval zklamání a špatnou náladu. Své pocity přirovnal k tomu, jako by jej podruhé přejel náklaďák a podruhé v řadě prý pochybení Red Bullu, které ho stojí vítězství, jen těžko dokáže překousnout.
Red Bull nyní vysvětluje, proč jej povolali do boxů, aniž by měli mechanici připraveny potřebné pneumatiky. Když Hamilton zajel pro ultra měkké pneumatiky, Red Bull reagoval a také povolal Ricciarda do boxů. Původním plánem bylo prý přezutí na měkkou sadu, ale tým změnil na poslední chvíli názor a chtěli využít super měkkou sadu, která zbyla z kvalifikace. Mysleli, že mají dostatek času. Avšak nakonec vyšlo najevo, že jsou umístěny v zadní části garáže a mechanici je nestihli přemístit včas.
"Boxová zídka je v Monaku nad garáží. Pneumatiky uschováváme v garáži i za ní a bohužel pneumatiky, o které jsme požádali nebyly po ruce, byly vzadu v garáži. Původně měli mechanici připravenu měkkou sadu, ale požádali jsme o změnu. A nestihly se přemístit včas a to nás stálo asi 10 sekund. I přes to zdržení vyjel těsně za Lewisem a to ukazuje jeho rychlost. Pro celý tým to byl hrozný pocit, takto přijít o vítězství," komentuje situaci šéf týmu, Christian Horner.
Nemohou však prý dělat nic jiného než se Ricciardovi omluvit a ujistit se, že se nic podobného již nebude opakovat. "Velmi se omlouváme, že jsme mu neposkytli dobrý servis poté, co včera zajel tak skvělou kvalifikaci. Udělal vše správně, ale bohužel komunikační chyba mezi boxovou zídkou a garáží nás dnes potopila. I tak se však snažil a dostal se Lewisovi velmi blízko. Zde se však těžko předjíždí a vítězství bylo ztraceno při té zastávce v boxech," uvedl.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.