Jak se vyvíjela situace před závodem v Monaku?
Monako všechny vítá proměnlivými podmínkami, střídavě prší a neprší, trať je však promáčená. Očekává se ještě další déšť před startem závodu a pravděpodobnost existuje i po jeho startu. Ráno se v monackých uličkách odjely i doprovodné závody, které byly plné nehod.
Ricciardo: Dnes to bude těžké pro všechy, my máme auto, které je v těchto podmínkách dobré, takže můžeme očekávat, že se nám bude dařit. Když startujete vepředu, okolo sebe máte dobré jezdce. Budu doufat, že dobře odstartuju a udržím po celou dobu závodu mercedesy za sebou.
Hamilton: Dneska mám dobrou náladu, je to v podstatě můj domácí závod a jsem v druhé řadě. Je to stejná pozice jako v roce 2008, kdy jsem za deště vyhrál, ale to bylo celkem velké štěstí.
Rosberg: Doufal jsem v pole position, z dneška se pokusíme vytěžit maximum. Dneska to bude náročné, máme smíšené podmínky. Myslíme, že je Red Bull rychlý i v mokru, ale šanci určitě máme.
Vettel: Ještě nevím, jestli nám smíšené podmínky pomůžou, zahrnuje to i risk. Doufám, že mi tyhle podmínky sednou, rozhodně to pomůže předjíždění a tomu, aby se něco stalo. Zkusíme vše, aby se nám závod povedl.
Podle oficiálního webu F1.com bude z boxové uličky startovat nejen Max Verstappen, ale i Felipe Nasr. Pořadí na konci uličky bude Verstappen a za ním Nasr, jelikož v takovém pořadí skončili i v kvalifikaci.
Verstappen má další problém, mechanici s jeho vozem trénovali zastávky v boxech a nejspíše poškodili zavěšení na předním kole. Z toho důvodu nyní musí mechanici rozebrat zavěšení a opravit. Mají na to asi 50 minut, jelikož Verstappen nestartuje normálně, takže nemusí do 13:45 opustit boxovou uličku.
FIA potvrdila, že Nasr startuje z boxů, protože mu Sauber vyměnil "chladicí potrubí a panel".
13:15 - zase začíná lehce pršet poté, kdy asi půl hodiny nepršelo.
Hülkenberg: Musíme se s deštěm vypořádat, bude to velmi náročné. Vypadá to, že trať bude postupně osychat. Nejtěžší bude udržet se na trati, potom až budu moct uvažovat nad tím, kde bych chtěl skončit. Musím si dávat pozor v Saint Devote, kde je velmi jednoduché zablokovat brzdy a vyjet mimo trať.
View from the media centre window https://t.co/BH1vsmDLaE pic.twitter.com/75ZxfT3KH0
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) May 29, 201613:30 - boxová ulička se otevírá a déšť zesiluje. Téměř všichni jezdci vyráží do cvičných kol na pneumatikách do extrémního mokra až na haasy. Bude se startovat pod safety carem? Zatím není rozhodnuto. Verstappen sedí v autě, vše se zdá v pořádku.
Podle Martina Brundla se bude závod startovat za safety carem, jelikož jsou podmínky velmi náročné. Charlie Whiting také prohlásil, že je velká šance, že závod bude muset nechat odstartovat za zpomalovacím vozem. Zatím není nic oficiální.
Alonso: Můžeme to vyhrát? Každý to může vyhrát!
Ricciardo si myslí, že se bude startovat za safety carem. To by mu samozřejmě hrálo do karet, protože na startu může ztratit nejvíce. V Monaku stále prší a celkem bez pochyb budou všichni startovat na pneumatikách do extrémního mokra - to také budou muset, pokud závod začne za safety carem.
Závod se odstartuje za safety carem!
Všem přejeme zajímavý závod!
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.