Jak se vyvíjela situace před závodem v Monaku?
Monako všechny vítá proměnlivými podmínkami, střídavě prší a neprší, trať je však promáčená. Očekává se ještě další déšť před startem závodu a pravděpodobnost existuje i po jeho startu. Ráno se v monackých uličkách odjely i doprovodné závody, které byly plné nehod.
Ricciardo: Dnes to bude těžké pro všechy, my máme auto, které je v těchto podmínkách dobré, takže můžeme očekávat, že se nám bude dařit. Když startujete vepředu, okolo sebe máte dobré jezdce. Budu doufat, že dobře odstartuju a udržím po celou dobu závodu mercedesy za sebou.
Hamilton: Dneska mám dobrou náladu, je to v podstatě můj domácí závod a jsem v druhé řadě. Je to stejná pozice jako v roce 2008, kdy jsem za deště vyhrál, ale to bylo celkem velké štěstí.
Rosberg: Doufal jsem v pole position, z dneška se pokusíme vytěžit maximum. Dneska to bude náročné, máme smíšené podmínky. Myslíme, že je Red Bull rychlý i v mokru, ale šanci určitě máme.
Vettel: Ještě nevím, jestli nám smíšené podmínky pomůžou, zahrnuje to i risk. Doufám, že mi tyhle podmínky sednou, rozhodně to pomůže předjíždění a tomu, aby se něco stalo. Zkusíme vše, aby se nám závod povedl.
Podle oficiálního webu F1.com bude z boxové uličky startovat nejen Max Verstappen, ale i Felipe Nasr. Pořadí na konci uličky bude Verstappen a za ním Nasr, jelikož v takovém pořadí skončili i v kvalifikaci.
Verstappen má další problém, mechanici s jeho vozem trénovali zastávky v boxech a nejspíše poškodili zavěšení na předním kole. Z toho důvodu nyní musí mechanici rozebrat zavěšení a opravit. Mají na to asi 50 minut, jelikož Verstappen nestartuje normálně, takže nemusí do 13:45 opustit boxovou uličku.
FIA potvrdila, že Nasr startuje z boxů, protože mu Sauber vyměnil "chladicí potrubí a panel".
13:15 - zase začíná lehce pršet poté, kdy asi půl hodiny nepršelo.
Hülkenberg: Musíme se s deštěm vypořádat, bude to velmi náročné. Vypadá to, že trať bude postupně osychat. Nejtěžší bude udržet se na trati, potom až budu moct uvažovat nad tím, kde bych chtěl skončit. Musím si dávat pozor v Saint Devote, kde je velmi jednoduché zablokovat brzdy a vyjet mimo trať.
View from the media centre window https://t.co/BH1vsmDLaE pic.twitter.com/75ZxfT3KH0
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) May 29, 201613:30 - boxová ulička se otevírá a déšť zesiluje. Téměř všichni jezdci vyráží do cvičných kol na pneumatikách do extrémního mokra až na haasy. Bude se startovat pod safety carem? Zatím není rozhodnuto. Verstappen sedí v autě, vše se zdá v pořádku.
Podle Martina Brundla se bude závod startovat za safety carem, jelikož jsou podmínky velmi náročné. Charlie Whiting také prohlásil, že je velká šance, že závod bude muset nechat odstartovat za zpomalovacím vozem. Zatím není nic oficiální.
Alonso: Můžeme to vyhrát? Každý to může vyhrát!
Ricciardo si myslí, že se bude startovat za safety carem. To by mu samozřejmě hrálo do karet, protože na startu může ztratit nejvíce. V Monaku stále prší a celkem bez pochyb budou všichni startovat na pneumatikách do extrémního mokra - to také budou muset, pokud závod začne za safety carem.
Závod se odstartuje za safety carem!
Všem přejeme zajímavý závod!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.