VC MONAKA - KVALIFIKACE; Jak probíhala kvalifikace v monackých uličkách?
Už před kvalifikací vyměnil Kimi Räikkönen převodovku, aniž by odsloužila předepsaný počet závodů, což znamená penalizaci 5 míst na startu.
Raikkonen set for grid penalty after gearbox change >> https://t.co/Hu3H15DnCB #MonacoGP pic.twitter.com/rayQaqbZMj
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016Na konci boxové uličky se jezdci řadí již před startem, jelikož se očekává velký provoz. V uličce jsou i mercedesy, williamsy a ferrari. A po dvou minutách se vyskytují první problémy, motor Felipeho Nasra se odporoučel, začal kouřit při výjezdu z tunelu, což znamená nejen konečnou pro Nasra, ale i červené vlajky! Nasr zastavil na špatném místě, kde jeho auto není dobře dostupné.
RED FLAG: Q1 halted as @FelipeNasr's car billows smoke #MonacoGP #Quali pic.twitter.com/bloWhqBxL1
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016Všichni tedy musí do boxů. Nasr tedy zkrátil první část kvalifikace o dvě minuty. Traťoví maršálové jeho vůz odklidili celkem rychle a na konci boxové uličky se znova tvoří vláček aut. Do bitvy o místo na monacké trati se zatím nezapojuje Red Bull a Alonso, ostatní jsou na trati.
Hamilton jde do čela s časem 1:14,831 min, za něj se řadí Rosberg se ztrátou 42 tisícin, Vettel o 4 desetiny pomalejší. Deset minut do konce a Red Bull se zapojuje. V Monaku se pneumatiky neopotřebovávají tak rychle, takže po jednom rychlém kole jedou piloti další rychlé kolo.
Hamilton zajíždí velmi podobný čas jako při posledním pokusu, ale vzápětít jej překonává Vettel o více než 2 desetiny sekundy. Ricciardo jde na 4. příčku, ale Verstappen nezvládl šikanu za plaveckým bazénem a zabořil přední část svého vozu do bariéry. Na trati vlají další červené vlajky a do konce první části zbývá 6 a půl minuty.
"Are you ok, Max?""Yeah, I'm ok"#MonacoGP pic.twitter.com/pjEKnI5OrP
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016
V první části šikany škrtl svým pravým předním kolem do svodidel, což mu poškodilo zavěšení. Jeho auto se stalo neříditelné a šikanu projel celkem rovně. Několik pilotů včetně Alonsa nemají na svém kontě rychlé kolo. Na konci boxové uličky se tvoří další kolona a máme zelenou.
Alonso hned vyráží na trať, aby zajel rychlé kolo, celkem je na trati 12 jezdců. Momentálně jsou mimo postup renaulty, manory a Ericsson. Z této pětice má 2 minuty před koncem do Q2 nejlépe nakročeno Magnussen. Daří se force indiím, jsou na 5. a 6. místě. Ericsson se do Q2 neposouvá, stejně tak Harjanto a Wehrlein, Palmer míří do boxů, což značí konec první části kvalifikace.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (End of Q1) #Quali #MonacoGP pic.twitter.com/BhHXPAtarY
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016
Z kvalifikace vypadli: Ericsson, Palmer, Harjanto, Wehrlein, Verstappen a Nasr.
2. část kvalifikace
Na konci boxové uličky se zase seřadilo velké množství jezdců, na trati je většina jezdců včetně špičky. Deset minut do konce a všichni kromě williamsů mají na svých kontech rychlé kolo. Do čela jde Hamilton s časem 1:14,056 min. Za ním se seřadil Rosberg, Ricciardo a Vettel, všichni ztrácí přes 4 desetiny.
Williamsy bojují s přilnavostí, Bottas jde ale jen na 12. místo a Massa jen zahříval pneumatiky. Na trať vyjíždí znova i celá špička, všichni jezdci jsou venku z boxů. Williamsy se zlepšily na 11. a 12. místo. Ricciardo se zlepšuje na 1:14,357 na super-měkkých pneumatikách, na kterých bude nejspíše startovat (pokud nebude mokro).
Na druhé místo jde Vettel, ztrácí čtvrtsekundu na Hamiltona. Na špičku jde na úplném konci Rosberg, který překonává o 13 tisícin Hamiltona.
Z druhé části vypadávají Bottas, Guttierez, Button, Massa, Grosjean a Magnussen.
3. část kvalifikace
Hned na začátku zaznamenal problémy Hamilton, který ani nevyjel z boxové uličky a hlásil problémy s motorem. Mezitím jsou všichni ostatní piloti na trati. Ricciardo zaznamenal kolo za 1:13,622. Rosberg je o 291 tisícin sekundy horší! Hamilton mezitím vyjíždí na trať.
Vettel a Räikkönen se řadí na 3. a 4. místo se ztrátou okolo vteřiny na Ricciarda. Hamilton najíždí do rychlého kola, vše vypadá bezproblémově. První kolo zajíždí se ztrátou přes 7 vteřin, možná jen chladí pneumatiky. V dalším kole se nezlepšuje, je stále desátý. V dalším kole se nesnaží naplno.
Na čele se zatím nic neděje, piloti se chystají k závěrečným pokusům. Hülkenberg rozděluje obě ferrari. Hamilton na to mezitím dupnul. V prostředím sektoru získává desetinu na Ricciarda, ale je na konec až třetí. Rosberg sice stáhl náskok na Ricciarda, ale zůstává druhý. Räikkönen se propadá až na 6. místo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.