VC MONAKA - KVALIFIKACE; Jak probíhala kvalifikace v monackých uličkách?
Už před kvalifikací vyměnil Kimi Räikkönen převodovku, aniž by odsloužila předepsaný počet závodů, což znamená penalizaci 5 míst na startu.
Raikkonen set for grid penalty after gearbox change >> https://t.co/Hu3H15DnCB #MonacoGP pic.twitter.com/rayQaqbZMj
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016Na konci boxové uličky se jezdci řadí již před startem, jelikož se očekává velký provoz. V uličce jsou i mercedesy, williamsy a ferrari. A po dvou minutách se vyskytují první problémy, motor Felipeho Nasra se odporoučel, začal kouřit při výjezdu z tunelu, což znamená nejen konečnou pro Nasra, ale i červené vlajky! Nasr zastavil na špatném místě, kde jeho auto není dobře dostupné.
RED FLAG: Q1 halted as @FelipeNasr's car billows smoke #MonacoGP #Quali pic.twitter.com/bloWhqBxL1
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016Všichni tedy musí do boxů. Nasr tedy zkrátil první část kvalifikace o dvě minuty. Traťoví maršálové jeho vůz odklidili celkem rychle a na konci boxové uličky se znova tvoří vláček aut. Do bitvy o místo na monacké trati se zatím nezapojuje Red Bull a Alonso, ostatní jsou na trati.
Hamilton jde do čela s časem 1:14,831 min, za něj se řadí Rosberg se ztrátou 42 tisícin, Vettel o 4 desetiny pomalejší. Deset minut do konce a Red Bull se zapojuje. V Monaku se pneumatiky neopotřebovávají tak rychle, takže po jednom rychlém kole jedou piloti další rychlé kolo.
Hamilton zajíždí velmi podobný čas jako při posledním pokusu, ale vzápětít jej překonává Vettel o více než 2 desetiny sekundy. Ricciardo jde na 4. příčku, ale Verstappen nezvládl šikanu za plaveckým bazénem a zabořil přední část svého vozu do bariéry. Na trati vlají další červené vlajky a do konce první části zbývá 6 a půl minuty.
"Are you ok, Max?""Yeah, I'm ok"#MonacoGP pic.twitter.com/pjEKnI5OrP
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016
V první části šikany škrtl svým pravým předním kolem do svodidel, což mu poškodilo zavěšení. Jeho auto se stalo neříditelné a šikanu projel celkem rovně. Několik pilotů včetně Alonsa nemají na svém kontě rychlé kolo. Na konci boxové uličky se tvoří další kolona a máme zelenou.
Alonso hned vyráží na trať, aby zajel rychlé kolo, celkem je na trati 12 jezdců. Momentálně jsou mimo postup renaulty, manory a Ericsson. Z této pětice má 2 minuty před koncem do Q2 nejlépe nakročeno Magnussen. Daří se force indiím, jsou na 5. a 6. místě. Ericsson se do Q2 neposouvá, stejně tak Harjanto a Wehrlein, Palmer míří do boxů, což značí konec první části kvalifikace.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (End of Q1) #Quali #MonacoGP pic.twitter.com/BhHXPAtarY
— Formula 1 (@F1) May 28, 2016
Z kvalifikace vypadli: Ericsson, Palmer, Harjanto, Wehrlein, Verstappen a Nasr.
2. část kvalifikace
Na konci boxové uličky se zase seřadilo velké množství jezdců, na trati je většina jezdců včetně špičky. Deset minut do konce a všichni kromě williamsů mají na svých kontech rychlé kolo. Do čela jde Hamilton s časem 1:14,056 min. Za ním se seřadil Rosberg, Ricciardo a Vettel, všichni ztrácí přes 4 desetiny.
Williamsy bojují s přilnavostí, Bottas jde ale jen na 12. místo a Massa jen zahříval pneumatiky. Na trať vyjíždí znova i celá špička, všichni jezdci jsou venku z boxů. Williamsy se zlepšily na 11. a 12. místo. Ricciardo se zlepšuje na 1:14,357 na super-měkkých pneumatikách, na kterých bude nejspíše startovat (pokud nebude mokro).
Na druhé místo jde Vettel, ztrácí čtvrtsekundu na Hamiltona. Na špičku jde na úplném konci Rosberg, který překonává o 13 tisícin Hamiltona.
Z druhé části vypadávají Bottas, Guttierez, Button, Massa, Grosjean a Magnussen.
3. část kvalifikace
Hned na začátku zaznamenal problémy Hamilton, který ani nevyjel z boxové uličky a hlásil problémy s motorem. Mezitím jsou všichni ostatní piloti na trati. Ricciardo zaznamenal kolo za 1:13,622. Rosberg je o 291 tisícin sekundy horší! Hamilton mezitím vyjíždí na trať.
Vettel a Räikkönen se řadí na 3. a 4. místo se ztrátou okolo vteřiny na Ricciarda. Hamilton najíždí do rychlého kola, vše vypadá bezproblémově. První kolo zajíždí se ztrátou přes 7 vteřin, možná jen chladí pneumatiky. V dalším kole se nezlepšuje, je stále desátý. V dalším kole se nesnaží naplno.
Na čele se zatím nic neděje, piloti se chystají k závěrečným pokusům. Hülkenberg rozděluje obě ferrari. Hamilton na to mezitím dupnul. V prostředím sektoru získává desetinu na Ricciarda, ale je na konec až třetí. Rosberg sice stáhl náskok na Ricciarda, ale zůstává druhý. Räikkönen se propadá až na 6. místo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.