Sobota v Monte Carlu nebyla jen ve znamení jedné z nejdůležitějších procedur pro nedělní závod. Pirelli v paddocku představilo verze pneumatik pro rok 2017, které byly osazeny na předváděcím voze v černé barvě se žlutými nápisy P ZERO a emblémem Pirelli.
Na první pohled bylo zřejmé, o kolik jsou zejména zadní pneumatiky širší, podle názorů některých pamětníku evokují návrat do 90. let Formule 1, i když obřích rozměrů, kterými se vozy královské motoristické kategorie honosily v letech sedmdesátých, ještě zdaleka nedosahují.
Zmíněné pneumatiky ještě nebyly testovány, protože italský dodavatel pneumatik pro závodní pole zaměřil svůj rozvojový program především na produkty pro rok 2016. První zkoušky jsou připraveny na srpen, kdy by měly být nové pneumatiky osazeny na modifikovaný monopost z loňské sezóny, který je vyvinut na bázi někdejšího vozu Toyota F1 - byl upraven s ohledem na šíři 2000 mm, která bude pro monoposty příštího ročníku platná.\
Aktualizován je i jak přední, tak zadní spoiler, aby simulovaly přibližnou koncepci vozů pro rok 2017, ovšem jak je známo, přesné rozměry vozů ještě nejsou stanoveny. Co je však naprosto jasné, jsou míry nových pneumatik - zadní budou široké 405 mm (namísto původních 325 mm), přední pak 305 mm (245 mm). Co se týče hmotnosti, každá pneu bude asi o kilogram těžší než současná, mající hmotnost 8,5 kg.
Očekává se, že v kombinaci s hlavními změnami spoilerů a difuzoru budou časy na jedno kolo rychlejší až o pět vteřin.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.