Sobota v Monte Carlu nebyla jen ve znamení jedné z nejdůležitějších procedur pro nedělní závod. Pirelli v paddocku představilo verze pneumatik pro rok 2017, které byly osazeny na předváděcím voze v černé barvě se žlutými nápisy P ZERO a emblémem Pirelli.
Na první pohled bylo zřejmé, o kolik jsou zejména zadní pneumatiky širší, podle názorů některých pamětníku evokují návrat do 90. let Formule 1, i když obřích rozměrů, kterými se vozy královské motoristické kategorie honosily v letech sedmdesátých, ještě zdaleka nedosahují.
Zmíněné pneumatiky ještě nebyly testovány, protože italský dodavatel pneumatik pro závodní pole zaměřil svůj rozvojový program především na produkty pro rok 2016. První zkoušky jsou připraveny na srpen, kdy by měly být nové pneumatiky osazeny na modifikovaný monopost z loňské sezóny, který je vyvinut na bázi někdejšího vozu Toyota F1 - byl upraven s ohledem na šíři 2000 mm, která bude pro monoposty příštího ročníku platná.\
Aktualizován je i jak přední, tak zadní spoiler, aby simulovaly přibližnou koncepci vozů pro rok 2017, ovšem jak je známo, přesné rozměry vozů ještě nejsou stanoveny. Co je však naprosto jasné, jsou míry nových pneumatik - zadní budou široké 405 mm (namísto původních 325 mm), přední pak 305 mm (245 mm). Co se týče hmotnosti, každá pneu bude asi o kilogram těžší než současná, mající hmotnost 8,5 kg.
Očekává se, že v kombinaci s hlavními změnami spoilerů a difuzoru budou časy na jedno kolo rychlejší až o pět vteřin.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.