Sobota v Monte Carlu nebyla jen ve znamení jedné z nejdůležitějších procedur pro nedělní závod. Pirelli v paddocku představilo verze pneumatik pro rok 2017, které byly osazeny na předváděcím voze v černé barvě se žlutými nápisy P ZERO a emblémem Pirelli.
Na první pohled bylo zřejmé, o kolik jsou zejména zadní pneumatiky širší, podle názorů některých pamětníku evokují návrat do 90. let Formule 1, i když obřích rozměrů, kterými se vozy královské motoristické kategorie honosily v letech sedmdesátých, ještě zdaleka nedosahují.
Zmíněné pneumatiky ještě nebyly testovány, protože italský dodavatel pneumatik pro závodní pole zaměřil svůj rozvojový program především na produkty pro rok 2016. První zkoušky jsou připraveny na srpen, kdy by měly být nové pneumatiky osazeny na modifikovaný monopost z loňské sezóny, který je vyvinut na bázi někdejšího vozu Toyota F1 - byl upraven s ohledem na šíři 2000 mm, která bude pro monoposty příštího ročníku platná.\
Aktualizován je i jak přední, tak zadní spoiler, aby simulovaly přibližnou koncepci vozů pro rok 2017, ovšem jak je známo, přesné rozměry vozů ještě nejsou stanoveny. Co je však naprosto jasné, jsou míry nových pneumatik - zadní budou široké 405 mm (namísto původních 325 mm), přední pak 305 mm (245 mm). Co se týče hmotnosti, každá pneu bude asi o kilogram těžší než současná, mající hmotnost 8,5 kg.
Očekává se, že v kombinaci s hlavními změnami spoilerů a difuzoru budou časy na jedno kolo rychlejší až o pět vteřin.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.