Otázka, jestli budou vozy pro příští sezónu ozdobeny "svatozáří" nebo "větrným štítkem" je rozhodnuta. A pokud se deklarovalo, že bez ohledu na převažující sympatie k řešení, které nabídl Red Bull, vyhraje Halo koncept, není volba až takovým šokem.
Podle rozhodnutí šéfu F1 byla vybrána upravená verze Halo konceptu. V pátek se dospělo k názoru, že aeroscreen, s nímž přišel jako protiřešením Red Bull, byl avizován příliš pozdě, aby dostal pro sezónu 2017 šanci. O výběru jedné z ochran kokpitu se v rámci konání Grand Prix Monaka debatovalo v pracovní skupině zabývající se přípravou předpisů za přítomnosti závodního ředitele FIA Charlie Whitinga.
Ačkoliv měla varianta Red Bullu větší podporu od pilotů a rovněž se více líbila fanouškům, stopku ji vystavil fakt, že nebyla testována v takové míře jako Halo koncept, takže podle vyjádření odpovědných úředníků mohlo hrozit nebezpečí nepředvídaných komplikací. S ohledem na fakt, že do 1. července musí být provedeno konečné rozhodnutí, byl podle vyjádření zmíněných osob zvolen jako logičtější varianta Halo koncept. Zůstala však otevřená dvířka - bylo dohodnuto, že vývoj aeroscreenu nadále poběží, budou vyhodnoceny další testy v plném provedení, takže není vyloučeno přezkoumání a možné využití v roce 2018.
Nová verze Halo konceptuPůvodní verze byla velice letmo vyzkoušena na voze Ferrari při předsezónních testech v Barceloně. Od té doby se pracovalo na inovované verzi, která není tak robusní a je připravena pro další fázi testů. Aby byla FIA naprosto spokojena, musí v červnu - po Grand Prix Evropy v Baku - proběhnout bariérové zkoušky. V návaznosti na ně se pak v červenci před Grand Prix Velké Británie na pravidelné schůzce očekává konečná ratifikace tohoto řešení ochrany kokpitu.
Nelze se přitom zbavit pocitu, že jako v některých jiných případech bylo rozhodnuto už dopředu. Pokud se u nové verze Halo konceptu teprve chystají nárazové testy a proběhnou až za 19 dní, je skutečně zásadní otázkou, zda by ve stejnou dobu nebyl aeroscreen pro podobnou zkoušku připraven - bez poněkud alibistického vysvětlení, že nebyl dostatečně testován. Protože po evropské Grand Prix by měla obě řešení stejnou výchozí pozici.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.