Otázka, jestli budou vozy pro příští sezónu ozdobeny "svatozáří" nebo "větrným štítkem" je rozhodnuta. A pokud se deklarovalo, že bez ohledu na převažující sympatie k řešení, které nabídl Red Bull, vyhraje Halo koncept, není volba až takovým šokem.
Podle rozhodnutí šéfu F1 byla vybrána upravená verze Halo konceptu. V pátek se dospělo k názoru, že aeroscreen, s nímž přišel jako protiřešením Red Bull, byl avizován příliš pozdě, aby dostal pro sezónu 2017 šanci. O výběru jedné z ochran kokpitu se v rámci konání Grand Prix Monaka debatovalo v pracovní skupině zabývající se přípravou předpisů za přítomnosti závodního ředitele FIA Charlie Whitinga.
Ačkoliv měla varianta Red Bullu větší podporu od pilotů a rovněž se více líbila fanouškům, stopku ji vystavil fakt, že nebyla testována v takové míře jako Halo koncept, takže podle vyjádření odpovědných úředníků mohlo hrozit nebezpečí nepředvídaných komplikací. S ohledem na fakt, že do 1. července musí být provedeno konečné rozhodnutí, byl podle vyjádření zmíněných osob zvolen jako logičtější varianta Halo koncept. Zůstala však otevřená dvířka - bylo dohodnuto, že vývoj aeroscreenu nadále poběží, budou vyhodnoceny další testy v plném provedení, takže není vyloučeno přezkoumání a možné využití v roce 2018.
Nová verze Halo konceptuPůvodní verze byla velice letmo vyzkoušena na voze Ferrari při předsezónních testech v Barceloně. Od té doby se pracovalo na inovované verzi, která není tak robusní a je připravena pro další fázi testů. Aby byla FIA naprosto spokojena, musí v červnu - po Grand Prix Evropy v Baku - proběhnout bariérové zkoušky. V návaznosti na ně se pak v červenci před Grand Prix Velké Británie na pravidelné schůzce očekává konečná ratifikace tohoto řešení ochrany kokpitu.
Nelze se přitom zbavit pocitu, že jako v některých jiných případech bylo rozhodnuto už dopředu. Pokud se u nové verze Halo konceptu teprve chystají nárazové testy a proběhnou až za 19 dní, je skutečně zásadní otázkou, zda by ve stejnou dobu nebyl aeroscreen pro podobnou zkoušku připraven - bez poněkud alibistického vysvětlení, že nebyl dostatečně testován. Protože po evropské Grand Prix by měla obě řešení stejnou výchozí pozici.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.