Otázka, jestli budou vozy pro příští sezónu ozdobeny "svatozáří" nebo "větrným štítkem" je rozhodnuta. A pokud se deklarovalo, že bez ohledu na převažující sympatie k řešení, které nabídl Red Bull, vyhraje Halo koncept, není volba až takovým šokem.
Podle rozhodnutí šéfu F1 byla vybrána upravená verze Halo konceptu. V pátek se dospělo k názoru, že aeroscreen, s nímž přišel jako protiřešením Red Bull, byl avizován příliš pozdě, aby dostal pro sezónu 2017 šanci. O výběru jedné z ochran kokpitu se v rámci konání Grand Prix Monaka debatovalo v pracovní skupině zabývající se přípravou předpisů za přítomnosti závodního ředitele FIA Charlie Whitinga.
Ačkoliv měla varianta Red Bullu větší podporu od pilotů a rovněž se více líbila fanouškům, stopku ji vystavil fakt, že nebyla testována v takové míře jako Halo koncept, takže podle vyjádření odpovědných úředníků mohlo hrozit nebezpečí nepředvídaných komplikací. S ohledem na fakt, že do 1. července musí být provedeno konečné rozhodnutí, byl podle vyjádření zmíněných osob zvolen jako logičtější varianta Halo koncept. Zůstala však otevřená dvířka - bylo dohodnuto, že vývoj aeroscreenu nadále poběží, budou vyhodnoceny další testy v plném provedení, takže není vyloučeno přezkoumání a možné využití v roce 2018.
Nová verze Halo konceptuPůvodní verze byla velice letmo vyzkoušena na voze Ferrari při předsezónních testech v Barceloně. Od té doby se pracovalo na inovované verzi, která není tak robusní a je připravena pro další fázi testů. Aby byla FIA naprosto spokojena, musí v červnu - po Grand Prix Evropy v Baku - proběhnout bariérové zkoušky. V návaznosti na ně se pak v červenci před Grand Prix Velké Británie na pravidelné schůzce očekává konečná ratifikace tohoto řešení ochrany kokpitu.
Nelze se přitom zbavit pocitu, že jako v některých jiných případech bylo rozhodnuto už dopředu. Pokud se u nové verze Halo konceptu teprve chystají nárazové testy a proběhnou až za 19 dní, je skutečně zásadní otázkou, zda by ve stejnou dobu nebyl aeroscreen pro podobnou zkoušku připraven - bez poněkud alibistického vysvětlení, že nebyl dostatečně testován. Protože po evropské Grand Prix by měla obě řešení stejnou výchozí pozici.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.