Poslední trénink byl zároveň ostrou zkouškou před kvalifikací a ačkoliv nebyl tentokrát provázen tolika nehodami, určité chyby pilotů ho do jisté míry ovlivnily. Nakonec se pro někoho možná překvapivě stal kořistí Sebastiana Vettela.
Na piloty čekalo ideální sobotní dopoledne - slunečno, teplota vzduchu 22°C, trati o deset stupňů vyšší, vanul mírný větřík (4,3 m/s) a panovala poměrně nízká vlhkost vzduchu (37 %).
Bylo vidět, že piloti nechtějí vyčkávat a taktizovat - s výjimkou Red Bullu. Ten čekal celých 20 minut, než se pustil do posledního tréninku. Takhle se na trati objevila téměř polovina startovního pole, a i když některé vozy zase po instalačním kole zamířily zpět do boxů, provoz v ulicích Monte Carla byl značný. První čas stanovil Kevin Magnussen - 1:17,247, ale velice rychle začaly na displejích naskakovat lepší výkony. Chviličku byl v čele Räikkönen (1:16,976), ale vzápětí nastolily obvyklý obrázek Mercedesy - nejdříve šel do čela Rosberg - 1:15,909, vzápětí ho trumfnul Hamilton - 1:15,808. Poté se mezi Stříbrné šípy vklínil Vettel (1:15,841), ale pořád se čekalo na Red Bully, zda si udrží svou převahu z druhého čtvrtečního tréninku.
Pokud v předchozích jízdách bylo nemálo karambolů, tentokrát byli piloti ohleduplnější, ovšem po deseti minutách v sekvenci zatáček u bazénu nezvládl svůj vůz Jolyon Palmer a při hodinách v místě, kde kdysi prožil svou velmi těžkou nehodu Alex Caffi na Footworku, poškodil o svodidla zadní křídlo svého renaultu. Pořadí po první čtvrhodině bylo následující: Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Hülkenberg, Räikkönen.
Na "rudé býky" se čekalo dvacet minut, pak se vydal na trať Verstappen a po zahřívacím kole (1:25,169) zaútočil naplno - 1:15,671. Ricciardo jako by ho okopíroval - warm-up v hodnotě 1:23,430 a pak skok do čela 1:15,192! Jeho týmový kolega se snaživě zlepšoval (1:15,433, 1:15,288), ale víc nezvládl. Je třeba poznamenat, že celá špička nasadila ultraměkkou směs, zatímco třeba piloti Toro Rosso a McLaren první část tréninku absolvovali na superměkké směsi. B-tým Red Bullu dokonce dokázal vzácnou shodu, když oba piloti zajeli navlas stejný čas 1:15,618. Poslední, kdo zaznamenal z celého startovního pole měřený čas, byl Button - na vedoucího Ricciarda ztrácel 11,252 vteřiny. Samozřejmě se vzápětí dokázal zlepšit na 1:17,039.
Po půlhodině bylo následující pořadí - Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Pérez a Hamilton. Na trati nastal klid před bouří, týmy se připravovaly k závěrečné závodní simulaci. Sebastian Vettel prokázal, že se někdy nevyplácí čekat a poskočil do čela, vzápětí se v Monaku rozběhla obvyklá přehlídka drobných kontaktů se svodidly a chyby ve snaze zlepšit si čas. Max Verstappen ve 48. minutě tréninku probrzdil v zatáčce u Metropolitní opery a pravými koly se opřel o svodidla - poškodil i přední spoiler, takže musel pomalu do boxů.
Pět minut před koncem zamířil do únikové zóny v Mirabeau Pérez a dost si zahrával, když se pokoušel vycouvat zpět na trať. Pak se hlavním dějištěm stala zatáčka Ste. Dévote: vše načal v 50. minutě tréninku Gutiérrez, který musel po špatně zvoleném brzdném bodu zamířit rovně. Čtyři minuty před koncem se z tohoto místa stala téměř epidemie, po minutových intervalech něco podobného provedl Wehrlein, Magnussen (ten dokonce na inkriminovaném místě zůstal stát, takže mnoha pilotům zhatil nájezd do rychlého kola) a půl minuty před koncem jízd prokletí tohoto místa uzavřel Grosjean.
Piloti Mercedesu a Red Bullu už tedy nedostali příležitost pokusit se překonat Vettelův čas - Hamiltona, který zajel s mírným náskokem nejrychleji dva úvodní sektory, zastavil "traffic jam" před La Rascasse, takže musel zvolnit a ztratil na Němce 0,018 vteřiny. V závěru se ještě pokusili změnit výsledky piloti Red Bullu, ale Verstappen s opraveným vozem chyboval a Ricciardo se při prodírání přes pomalejší vozy nezmohl na lepší čas než 1:15,129.
Pro kvalifikaci jsou tedy rozdány nijak jasné karty, bude evidentní, že rozhodnou naprosté maličkosti.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.