Poslední trénink byl zároveň ostrou zkouškou před kvalifikací a ačkoliv nebyl tentokrát provázen tolika nehodami, určité chyby pilotů ho do jisté míry ovlivnily. Nakonec se pro někoho možná překvapivě stal kořistí Sebastiana Vettela.
Na piloty čekalo ideální sobotní dopoledne - slunečno, teplota vzduchu 22°C, trati o deset stupňů vyšší, vanul mírný větřík (4,3 m/s) a panovala poměrně nízká vlhkost vzduchu (37 %).
Bylo vidět, že piloti nechtějí vyčkávat a taktizovat - s výjimkou Red Bullu. Ten čekal celých 20 minut, než se pustil do posledního tréninku. Takhle se na trati objevila téměř polovina startovního pole, a i když některé vozy zase po instalačním kole zamířily zpět do boxů, provoz v ulicích Monte Carla byl značný. První čas stanovil Kevin Magnussen - 1:17,247, ale velice rychle začaly na displejích naskakovat lepší výkony. Chviličku byl v čele Räikkönen (1:16,976), ale vzápětí nastolily obvyklý obrázek Mercedesy - nejdříve šel do čela Rosberg - 1:15,909, vzápětí ho trumfnul Hamilton - 1:15,808. Poté se mezi Stříbrné šípy vklínil Vettel (1:15,841), ale pořád se čekalo na Red Bully, zda si udrží svou převahu z druhého čtvrtečního tréninku.
Pokud v předchozích jízdách bylo nemálo karambolů, tentokrát byli piloti ohleduplnější, ovšem po deseti minutách v sekvenci zatáček u bazénu nezvládl svůj vůz Jolyon Palmer a při hodinách v místě, kde kdysi prožil svou velmi těžkou nehodu Alex Caffi na Footworku, poškodil o svodidla zadní křídlo svého renaultu. Pořadí po první čtvrhodině bylo následující: Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Hülkenberg, Räikkönen.
Na "rudé býky" se čekalo dvacet minut, pak se vydal na trať Verstappen a po zahřívacím kole (1:25,169) zaútočil naplno - 1:15,671. Ricciardo jako by ho okopíroval - warm-up v hodnotě 1:23,430 a pak skok do čela 1:15,192! Jeho týmový kolega se snaživě zlepšoval (1:15,433, 1:15,288), ale víc nezvládl. Je třeba poznamenat, že celá špička nasadila ultraměkkou směs, zatímco třeba piloti Toro Rosso a McLaren první část tréninku absolvovali na superměkké směsi. B-tým Red Bullu dokonce dokázal vzácnou shodu, když oba piloti zajeli navlas stejný čas 1:15,618. Poslední, kdo zaznamenal z celého startovního pole měřený čas, byl Button - na vedoucího Ricciarda ztrácel 11,252 vteřiny. Samozřejmě se vzápětí dokázal zlepšit na 1:17,039.
Po půlhodině bylo následující pořadí - Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Pérez a Hamilton. Na trati nastal klid před bouří, týmy se připravovaly k závěrečné závodní simulaci. Sebastian Vettel prokázal, že se někdy nevyplácí čekat a poskočil do čela, vzápětí se v Monaku rozběhla obvyklá přehlídka drobných kontaktů se svodidly a chyby ve snaze zlepšit si čas. Max Verstappen ve 48. minutě tréninku probrzdil v zatáčce u Metropolitní opery a pravými koly se opřel o svodidla - poškodil i přední spoiler, takže musel pomalu do boxů.
Pět minut před koncem zamířil do únikové zóny v Mirabeau Pérez a dost si zahrával, když se pokoušel vycouvat zpět na trať. Pak se hlavním dějištěm stala zatáčka Ste. Dévote: vše načal v 50. minutě tréninku Gutiérrez, který musel po špatně zvoleném brzdném bodu zamířit rovně. Čtyři minuty před koncem se z tohoto místa stala téměř epidemie, po minutových intervalech něco podobného provedl Wehrlein, Magnussen (ten dokonce na inkriminovaném místě zůstal stát, takže mnoha pilotům zhatil nájezd do rychlého kola) a půl minuty před koncem jízd prokletí tohoto místa uzavřel Grosjean.
Piloti Mercedesu a Red Bullu už tedy nedostali příležitost pokusit se překonat Vettelův čas - Hamiltona, který zajel s mírným náskokem nejrychleji dva úvodní sektory, zastavil "traffic jam" před La Rascasse, takže musel zvolnit a ztratil na Němce 0,018 vteřiny. V závěru se ještě pokusili změnit výsledky piloti Red Bullu, ale Verstappen s opraveným vozem chyboval a Ricciardo se při prodírání přes pomalejší vozy nezmohl na lepší čas než 1:15,129.
Pro kvalifikaci jsou tedy rozdány nijak jasné karty, bude evidentní, že rozhodnou naprosté maličkosti.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.