Poslední trénink byl zároveň ostrou zkouškou před kvalifikací a ačkoliv nebyl tentokrát provázen tolika nehodami, určité chyby pilotů ho do jisté míry ovlivnily. Nakonec se pro někoho možná překvapivě stal kořistí Sebastiana Vettela.
Na piloty čekalo ideální sobotní dopoledne - slunečno, teplota vzduchu 22°C, trati o deset stupňů vyšší, vanul mírný větřík (4,3 m/s) a panovala poměrně nízká vlhkost vzduchu (37 %).
Bylo vidět, že piloti nechtějí vyčkávat a taktizovat - s výjimkou Red Bullu. Ten čekal celých 20 minut, než se pustil do posledního tréninku. Takhle se na trati objevila téměř polovina startovního pole, a i když některé vozy zase po instalačním kole zamířily zpět do boxů, provoz v ulicích Monte Carla byl značný. První čas stanovil Kevin Magnussen - 1:17,247, ale velice rychle začaly na displejích naskakovat lepší výkony. Chviličku byl v čele Räikkönen (1:16,976), ale vzápětí nastolily obvyklý obrázek Mercedesy - nejdříve šel do čela Rosberg - 1:15,909, vzápětí ho trumfnul Hamilton - 1:15,808. Poté se mezi Stříbrné šípy vklínil Vettel (1:15,841), ale pořád se čekalo na Red Bully, zda si udrží svou převahu z druhého čtvrtečního tréninku.
Pokud v předchozích jízdách bylo nemálo karambolů, tentokrát byli piloti ohleduplnější, ovšem po deseti minutách v sekvenci zatáček u bazénu nezvládl svůj vůz Jolyon Palmer a při hodinách v místě, kde kdysi prožil svou velmi těžkou nehodu Alex Caffi na Footworku, poškodil o svodidla zadní křídlo svého renaultu. Pořadí po první čtvrhodině bylo následující: Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Hülkenberg, Räikkönen.
Na "rudé býky" se čekalo dvacet minut, pak se vydal na trať Verstappen a po zahřívacím kole (1:25,169) zaútočil naplno - 1:15,671. Ricciardo jako by ho okopíroval - warm-up v hodnotě 1:23,430 a pak skok do čela 1:15,192! Jeho týmový kolega se snaživě zlepšoval (1:15,433, 1:15,288), ale víc nezvládl. Je třeba poznamenat, že celá špička nasadila ultraměkkou směs, zatímco třeba piloti Toro Rosso a McLaren první část tréninku absolvovali na superměkké směsi. B-tým Red Bullu dokonce dokázal vzácnou shodu, když oba piloti zajeli navlas stejný čas 1:15,618. Poslední, kdo zaznamenal z celého startovního pole měřený čas, byl Button - na vedoucího Ricciarda ztrácel 11,252 vteřiny. Samozřejmě se vzápětí dokázal zlepšit na 1:17,039.
Po půlhodině bylo následující pořadí - Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Pérez a Hamilton. Na trati nastal klid před bouří, týmy se připravovaly k závěrečné závodní simulaci. Sebastian Vettel prokázal, že se někdy nevyplácí čekat a poskočil do čela, vzápětí se v Monaku rozběhla obvyklá přehlídka drobných kontaktů se svodidly a chyby ve snaze zlepšit si čas. Max Verstappen ve 48. minutě tréninku probrzdil v zatáčce u Metropolitní opery a pravými koly se opřel o svodidla - poškodil i přední spoiler, takže musel pomalu do boxů.
Pět minut před koncem zamířil do únikové zóny v Mirabeau Pérez a dost si zahrával, když se pokoušel vycouvat zpět na trať. Pak se hlavním dějištěm stala zatáčka Ste. Dévote: vše načal v 50. minutě tréninku Gutiérrez, který musel po špatně zvoleném brzdném bodu zamířit rovně. Čtyři minuty před koncem se z tohoto místa stala téměř epidemie, po minutových intervalech něco podobného provedl Wehrlein, Magnussen (ten dokonce na inkriminovaném místě zůstal stát, takže mnoha pilotům zhatil nájezd do rychlého kola) a půl minuty před koncem jízd prokletí tohoto místa uzavřel Grosjean.
Piloti Mercedesu a Red Bullu už tedy nedostali příležitost pokusit se překonat Vettelův čas - Hamiltona, který zajel s mírným náskokem nejrychleji dva úvodní sektory, zastavil "traffic jam" před La Rascasse, takže musel zvolnit a ztratil na Němce 0,018 vteřiny. V závěru se ještě pokusili změnit výsledky piloti Red Bullu, ale Verstappen s opraveným vozem chyboval a Ricciardo se při prodírání přes pomalejší vozy nezmohl na lepší čas než 1:15,129.
Pro kvalifikaci jsou tedy rozdány nijak jasné karty, bude evidentní, že rozhodnou naprosté maličkosti.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.