Šesté místo ve čtvrtečním odpoledním tréninku naznačuje sílu Carlose Sainze jr., který se zdá navázat na svůj úspěch v Grand Prix Španělska. Sám pilot však svůj výkon bere s rezervou, protože v sobotu může být situace zcela jiná.
Kvality týmu se sídlem ve Faenze potvrdil Daniil Kvjat, který byl ještě o místo lepší než Sainz. Španělský pilot je však přesvědčen, že se takový výsledek v prvních trénincích "příliš nepočítá". Podle něj nelze považovat za samozřejmost, že se ostatní týmy nebudou pokoušet v sobotu masivně zlepšit své výkony.
"Bylo to pro nás určité překvapení, že jsme před týmy jako Ferrari nebo McLaren. Bohužel jde teprve o čtvrtek, takže se to prakticky nepočítá, podobně jako moje páté místo v pátečním tréninku v Barceloně. Jsem přesvědčen, že týmy jako Ferrari, Williams, Force India nebo McLaren budou chtít v sobotu pořádně zabrat, takže musí být připraveni. Piloti možná ztratili dvě až čtyři desetiny, což může být otázkou nastavení, kdo ví? Ale doufejme, že v sobotu budu moci ještě přidat, najdu ještě nějakou špetku výkonu navíc," doufá Carlos Sainz jr.
"Očekávali jsme, že by tento typ trati byl pro nás vhodný a dnešek to potvrdil. Naše pocity v boxech jsou velice pozitivní, doufáme, že si udržíme své pozice a dokonce se v sobotu zlepšíme. Víme, že existují oblasti, ve kterým ještě můžeme přidat. Takže se budeme snažit, aby nás soupeři v sobotu zastihli v co nejlepší formě," podotýká k tomu Daniil Kvjat.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.