Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Laudova červená, Huntova černá, Pescarolova zelená, Oliverova fialová či Arnouxova přilba, Regazzoniho červenobílá s malým helvétským křížkem nad hledím, trikolóry Ceverta či Jabouillea, barvy Nového Zélandu zdobící Amonovu helmu, stejně tak žlutomodrá Petersonova a zelenožluté brazilské motivy Emersona Fittipaldiho. To byl, dejme tomu, pravěk designu ochrany hlavy pilota. Jak běžel čas a měnily se možnosti především techniky zpracování barevné úpravy, rozvíjela se kreativita a fantazie pilotů.
FIA se rozhodla učinit různým experimentům přítrž a před sezónou 2015 stanovila jasná pravidla týkající se designu přileb. Tvrdí se, že především Vettelův přístup byl jedním z hybných kamenů. "Podle článku 9.1 sportovních řádů z důvodu, aby piloti byli při působení na trati od sebe snadno rozeznatelní, musí být přilba každého pilota vyvedena ve stejném provedení po celou dobu sezóny v každém jejím závodě."
V Monacu však hodlají být strážci pravidel FIA benevolentnější, s ohledem na výjimečnost závodu se rozhodli, že nastolí ohledně dodržování článku 9.1 mírnější kurs. Proto budou mít diváci v Monte Carlu možnost vidět některé speciální kreace právě a jen pro tento závod. Vedle už zmíněného Romaina Grosjeana se o to postarají například piloti Williamsu, jak můžeme vidět na obrázcích z twitterového účtu.
My @StiloOfficial helmet for 2016 #MonacoGP Do you like it? #vb77 pic.twitter.com/sw2jhue6H1
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 25, 2016Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.