Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Laudova červená, Huntova černá, Pescarolova zelená, Oliverova fialová či Arnouxova přilba, Regazzoniho červenobílá s malým helvétským křížkem nad hledím, trikolóry Ceverta či Jabouillea, barvy Nového Zélandu zdobící Amonovu helmu, stejně tak žlutomodrá Petersonova a zelenožluté brazilské motivy Emersona Fittipaldiho. To byl, dejme tomu, pravěk designu ochrany hlavy pilota. Jak běžel čas a měnily se možnosti především techniky zpracování barevné úpravy, rozvíjela se kreativita a fantazie pilotů.
FIA se rozhodla učinit různým experimentům přítrž a před sezónou 2015 stanovila jasná pravidla týkající se designu přileb. Tvrdí se, že především Vettelův přístup byl jedním z hybných kamenů. "Podle článku 9.1 sportovních řádů z důvodu, aby piloti byli při působení na trati od sebe snadno rozeznatelní, musí být přilba každého pilota vyvedena ve stejném provedení po celou dobu sezóny v každém jejím závodě."
V Monacu však hodlají být strážci pravidel FIA benevolentnější, s ohledem na výjimečnost závodu se rozhodli, že nastolí ohledně dodržování článku 9.1 mírnější kurs. Proto budou mít diváci v Monte Carlu možnost vidět některé speciální kreace právě a jen pro tento závod. Vedle už zmíněného Romaina Grosjeana se o to postarají například piloti Williamsu, jak můžeme vidět na obrázcích z twitterového účtu.
My @StiloOfficial helmet for 2016 #MonacoGP Do you like it? #vb77 pic.twitter.com/sw2jhue6H1
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 25, 2016
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.