Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Laudova červená, Huntova černá, Pescarolova zelená, Oliverova fialová či Arnouxova přilba, Regazzoniho červenobílá s malým helvétským křížkem nad hledím, trikolóry Ceverta či Jabouillea, barvy Nového Zélandu zdobící Amonovu helmu, stejně tak žlutomodrá Petersonova a zelenožluté brazilské motivy Emersona Fittipaldiho. To byl, dejme tomu, pravěk designu ochrany hlavy pilota. Jak běžel čas a měnily se možnosti především techniky zpracování barevné úpravy, rozvíjela se kreativita a fantazie pilotů.
FIA se rozhodla učinit různým experimentům přítrž a před sezónou 2015 stanovila jasná pravidla týkající se designu přileb. Tvrdí se, že především Vettelův přístup byl jedním z hybných kamenů. "Podle článku 9.1 sportovních řádů z důvodu, aby piloti byli při působení na trati od sebe snadno rozeznatelní, musí být přilba každého pilota vyvedena ve stejném provedení po celou dobu sezóny v každém jejím závodě."
V Monacu však hodlají být strážci pravidel FIA benevolentnější, s ohledem na výjimečnost závodu se rozhodli, že nastolí ohledně dodržování článku 9.1 mírnější kurs. Proto budou mít diváci v Monte Carlu možnost vidět některé speciální kreace právě a jen pro tento závod. Vedle už zmíněného Romaina Grosjeana se o to postarají například piloti Williamsu, jak můžeme vidět na obrázcích z twitterového účtu.
My @StiloOfficial helmet for 2016 #MonacoGP Do you like it? #vb77 pic.twitter.com/sw2jhue6H1
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 25, 2016
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.