Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Laudova červená, Huntova černá, Pescarolova zelená, Oliverova fialová či Arnouxova přilba, Regazzoniho červenobílá s malým helvétským křížkem nad hledím, trikolóry Ceverta či Jabouillea, barvy Nového Zélandu zdobící Amonovu helmu, stejně tak žlutomodrá Petersonova a zelenožluté brazilské motivy Emersona Fittipaldiho. To byl, dejme tomu, pravěk designu ochrany hlavy pilota. Jak běžel čas a měnily se možnosti především techniky zpracování barevné úpravy, rozvíjela se kreativita a fantazie pilotů.
FIA se rozhodla učinit různým experimentům přítrž a před sezónou 2015 stanovila jasná pravidla týkající se designu přileb. Tvrdí se, že především Vettelův přístup byl jedním z hybných kamenů. "Podle článku 9.1 sportovních řádů z důvodu, aby piloti byli při působení na trati od sebe snadno rozeznatelní, musí být přilba každého pilota vyvedena ve stejném provedení po celou dobu sezóny v každém jejím závodě."
V Monacu však hodlají být strážci pravidel FIA benevolentnější, s ohledem na výjimečnost závodu se rozhodli, že nastolí ohledně dodržování článku 9.1 mírnější kurs. Proto budou mít diváci v Monte Carlu možnost vidět některé speciální kreace právě a jen pro tento závod. Vedle už zmíněného Romaina Grosjeana se o to postarají například piloti Williamsu, jak můžeme vidět na obrázcích z twitterového účtu.
My @StiloOfficial helmet for 2016 #MonacoGP Do you like it? #vb77 pic.twitter.com/sw2jhue6H1
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 25, 2016James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.