Před dvěma lety propukla v týmu Manor Marussia po odmávnutí Grand Prix Monaka obrovská sláva. Poprvé (a zatím naposled) v pohnuté existenci týmu projel pilot této stáje pod šachovnicovou vlajkou na bodovaném místě.
Postaral se o to Jules Bianchi a většina z nás dobře ví, jaký byl další smutný osud tohoto mladého talentu. Jeho dlouhý boj s následky nehody v Grand Prix Japonska skončil 17. července 2015 v nemocnici v Nice. Už jsme informovali, že jeho úspěch letos v Monaku připomene Romain Grosjean speciální úpravou své přilby (čtěte zde).
Rodina zesnulého pilota se rovněž u příležitosti vzpomínky na výsledek svého syna rozhodla oznámit vytvoření nadace Jules Bianchi Society, která si bere za cíl připravovat mladé jezdce v motokárovém sportu pro další postup do vyšších kategorií, případně až do samotné F1.
"Hlavním cílem nadace je oprostit nejlepší mladé piloty od finančních obtíží, účinně ochránit jejich rozbíhající se kariéru. Chceme se postarat, aby úspěch byl založen na talentu, nikoli na penězích," praví se v prohlášení na webových stránkách Jules Bianchi Society.
Program nadace pracuje s několika záměry. Jedním z nich je umožnit vstup nejméně čtyřem motokárovým jezdcům do mezinárodních soutěží, aby se během tří let propracovali do některého z nejlepších programů motorsportu s přispěním širokých obchodních kontaktů.
"Můj syn Jules nás opustil příliš brzy, než aby naplnil své cíle a sny. Dnes ho tedy chci uctít i prostřednictvím této nadace. Navzdory jeho ztrátě je mým posláním připomínat jeho kariéru skrze Jules Bianchi Society. To je nejlepším důkazem mé lásky k němu. Jsem přesvědčen, že ať je kdekoli, byl by hrdý, že jeho jméno, barvy a hodnoty jsou spojeny s touto nadací," uvedl Philippe Bianchi, Julesův otec a čestný prezident nadace. Do společnosti jsou zapojeni Bianchiho rodiče, bratr a sestra.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.