Prognózy před závodem jsou vždy věcí velmi ošidnou, ale u Ferrari vládne mírný optimistmus. Jde o důsledek prvního mezisézónního testu v Barceloně, který italský tým označil jako "velmi úspěšný".
Hovoří se dokonce o znatelném pokroku, který rozptýlil chmury ve tvářích inženýrů Ferrari, poněkud zaskočených výkonem rudých ořů maranellských v Grand Prix Španělska. Proto byl odhalení příčin poklesu formy věnován právě barcelonský test, který podle technického ředitele Jamese Allisona splnil stanovené cíle.
"Dvoudenní testy po závodě v Barceloně jsme absolvovali s celou řadou technických nastavení a změn na našem voze. Pro nás to byla velice úspěšná zkouška a dosáhli jsme značného progresu. Takže se těšíme na další poznatky, které chceme uplatnit v Monaku," zhodnotil Allison krátce výsledky testů.
Ferrari mělo v Barceloně problémy zejména v kvalifikaci, vozy nebyly dost rychlé zejména v posledním sektoru trati. Pomalý a klikatý charakter trati do jisté míry koresponduje s povahou monackého okruhu, proto Allison burcuje, že si Scuderia Ferrari nemůže dovolit na půdě miniknížectví opět přijít o velkou šanci.
"Monako je okruh, kde je dobrá startovní pozice absolutní nutností pro dobrý závodní výsledek, to je pochopitelné. A dobrá startovní pozice je výsledkem práce po celý závodní víkend, takže si nemůžeme dovolit žádnou chybu. Trať se hodně mění stejně jako víkendové výsledky, proto je nutné být celou dobu ve střehu. Jde o velmi vysoký přítlak, zatáčky jsou pomalé, rovinky krátké. Auta s největším přítlakem tu budou nejlepší," dodává Allison.
Ferrari čeká na triumf v ulicích Monaka už hodně dlouho. Na městské trati se v barvách italského týmu radovalo pouze pět pilotů: Trintignant (1955), Lauda (1975, 1976), J. Scheckter (1979), G. Villeneuve (1981) a M. Schumacher (1997, 1999, 2001). Od posledního triumfu sedminásobného šampiona Maranello na další úspěch v ulicích Monte Carla stále čeká.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.