Prognózy před závodem jsou vždy věcí velmi ošidnou, ale u Ferrari vládne mírný optimistmus. Jde o důsledek prvního mezisézónního testu v Barceloně, který italský tým označil jako "velmi úspěšný".
Hovoří se dokonce o znatelném pokroku, který rozptýlil chmury ve tvářích inženýrů Ferrari, poněkud zaskočených výkonem rudých ořů maranellských v Grand Prix Španělska. Proto byl odhalení příčin poklesu formy věnován právě barcelonský test, který podle technického ředitele Jamese Allisona splnil stanovené cíle.
"Dvoudenní testy po závodě v Barceloně jsme absolvovali s celou řadou technických nastavení a změn na našem voze. Pro nás to byla velice úspěšná zkouška a dosáhli jsme značného progresu. Takže se těšíme na další poznatky, které chceme uplatnit v Monaku," zhodnotil Allison krátce výsledky testů.
Ferrari mělo v Barceloně problémy zejména v kvalifikaci, vozy nebyly dost rychlé zejména v posledním sektoru trati. Pomalý a klikatý charakter trati do jisté míry koresponduje s povahou monackého okruhu, proto Allison burcuje, že si Scuderia Ferrari nemůže dovolit na půdě miniknížectví opět přijít o velkou šanci.
"Monako je okruh, kde je dobrá startovní pozice absolutní nutností pro dobrý závodní výsledek, to je pochopitelné. A dobrá startovní pozice je výsledkem práce po celý závodní víkend, takže si nemůžeme dovolit žádnou chybu. Trať se hodně mění stejně jako víkendové výsledky, proto je nutné být celou dobu ve střehu. Jde o velmi vysoký přítlak, zatáčky jsou pomalé, rovinky krátké. Auta s největším přítlakem tu budou nejlepší," dodává Allison.
Ferrari čeká na triumf v ulicích Monaka už hodně dlouho. Na městské trati se v barvách italského týmu radovalo pouze pět pilotů: Trintignant (1955), Lauda (1975, 1976), J. Scheckter (1979), G. Villeneuve (1981) a M. Schumacher (1997, 1999, 2001). Od posledního triumfu sedminásobného šampiona Maranello na další úspěch v ulicích Monte Carla stále čeká.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.