Daniil Kvjat věří, že by v sezóně 2016 na body svého bývalého týmového kolegu z Red Bullu Daniela Ricciarda opět porazil, pokud by nebyl přeřazen k Toro Rosso.
Ruský pilot byl poslán do B-týmu po Velké ceně Ruska, v té době na Ricciarda ztrácel 15 bodů. Loni skončil v šampionátu sedmý, o jedno místo a tři body před Australanem.
Nejprve hovoří o tom, jak loni postoupil k A-týmu: "Když jsem přišel k Red Bullu, tak to bylo za podmínek, kdy auto bylo horší než v předchozím roce. Je to jednoduché pro piloty v prvním roce, aby vypadali úžasně. Věřím, že podmínky tehdy nebyly příznivé, pak se ale neustále zlepšovaly.
V edruhé polovině sezóně to u Red Bullu bylo dobré, stabilní. Vyrovnal jsem se Danielovi a porážel ho, získal více bodů než on a letos by to bylo opět stejné. Veškeré ty věci o příliš brzkém přestupu jsou kecy," uvádí Kvjat, který byl šokován rozhodnutím šéfů poslat jej zpátky do Toro Rosso.
"Podával jsem výkony více než dostatečně dobré. Získal jsem pro ně první letošní pódium. Naše rychlost se neustále zlepšovala. Dostali ode mě to, co očekávali. To je vše, co opravdu můžu říct. Takže si myslím, že jsem udělal všechno správně, absolutně všechno správně," dodává ruský pilot s hořkostí v hlase.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.