Pozice Renaultu v této sezóně zatím není nikterak záviděníhodná, ale to francouzská automobilka ve svých předsezónních prohlášeních ani nečekala. Nyní má její veškeré úsilí směřovat k tomu, aby využila plně změn, které se chystají pro sezónu 2017.
Podobně hovoří i současný pilot Renaultu Kevin Magnussen, který označuje současnou sezónu jako přechodný rok k významnému kroku v ročníku 2017.
"Letošek bych tak rozhodně označil - jako přechodný rok. Podařilo se nám posílit tým hlavně po stránce finanční, takže samotný vývoj se na nějakou dobu pozastavil. Ten ostatně nějakou dobu potrvá, proto volím pro sezónu 2016 tento termín. Na změně pravidel pro následující rok musíme vydělat. Neznamená to, že každý provede něco jako kompletní reset, ale bude tu něco, co musíme umět využít," podotýká Magnussen.
Syn někdejšího pilota F1 Jana Magnussena, který v F1 působil v týmu Stewart a odjel i jeden závod na McLarenu, nepochybuje, že Renault bude mít ambice adepta na boj o mistrovský titul, jakmile se zbaví pozůstatku struktury týmu Lotus.
Na přímou otázku, zda je Renault schopen usilovat o vedoucí postavení v F1 Magnussen bez váhání odpověděl: "Určitě ano. Ještě to je vlastně malý tým. Přišel o hodně lidí, když působil pod značkou Lotus, neboť se potýkal s velkými problémy. Ale teď se vrací zpátky. Uvidíme.
Ale jak jsem naznačil, jdeme dobrým směrem. A máme kvalitní plán. Jen se do něj musíme všichni zapojit a cítit, že každý z nás může něco změnit. Domnívám se, že to je ta nejdůležitější věc. Cítím, že jsem na správném místě," dodává Magnussen.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.