Pozice Renaultu v této sezóně zatím není nikterak záviděníhodná, ale to francouzská automobilka ve svých předsezónních prohlášeních ani nečekala. Nyní má její veškeré úsilí směřovat k tomu, aby využila plně změn, které se chystají pro sezónu 2017.
Podobně hovoří i současný pilot Renaultu Kevin Magnussen, který označuje současnou sezónu jako přechodný rok k významnému kroku v ročníku 2017.
"Letošek bych tak rozhodně označil - jako přechodný rok. Podařilo se nám posílit tým hlavně po stránce finanční, takže samotný vývoj se na nějakou dobu pozastavil. Ten ostatně nějakou dobu potrvá, proto volím pro sezónu 2016 tento termín. Na změně pravidel pro následující rok musíme vydělat. Neznamená to, že každý provede něco jako kompletní reset, ale bude tu něco, co musíme umět využít," podotýká Magnussen.
Syn někdejšího pilota F1 Jana Magnussena, který v F1 působil v týmu Stewart a odjel i jeden závod na McLarenu, nepochybuje, že Renault bude mít ambice adepta na boj o mistrovský titul, jakmile se zbaví pozůstatku struktury týmu Lotus.
Na přímou otázku, zda je Renault schopen usilovat o vedoucí postavení v F1 Magnussen bez váhání odpověděl: "Určitě ano. Ještě to je vlastně malý tým. Přišel o hodně lidí, když působil pod značkou Lotus, neboť se potýkal s velkými problémy. Ale teď se vrací zpátky. Uvidíme.
Ale jak jsem naznačil, jdeme dobrým směrem. A máme kvalitní plán. Jen se do něj musíme všichni zapojit a cítit, že každý z nás může něco změnit. Domnívám se, že to je ta nejdůležitější věc. Cítím, že jsem na správném místě," dodává Magnussen.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.