Pozice Renaultu v této sezóně zatím není nikterak záviděníhodná, ale to francouzská automobilka ve svých předsezónních prohlášeních ani nečekala. Nyní má její veškeré úsilí směřovat k tomu, aby využila plně změn, které se chystají pro sezónu 2017.
Podobně hovoří i současný pilot Renaultu Kevin Magnussen, který označuje současnou sezónu jako přechodný rok k významnému kroku v ročníku 2017.
"Letošek bych tak rozhodně označil - jako přechodný rok. Podařilo se nám posílit tým hlavně po stránce finanční, takže samotný vývoj se na nějakou dobu pozastavil. Ten ostatně nějakou dobu potrvá, proto volím pro sezónu 2016 tento termín. Na změně pravidel pro následující rok musíme vydělat. Neznamená to, že každý provede něco jako kompletní reset, ale bude tu něco, co musíme umět využít," podotýká Magnussen.
Syn někdejšího pilota F1 Jana Magnussena, který v F1 působil v týmu Stewart a odjel i jeden závod na McLarenu, nepochybuje, že Renault bude mít ambice adepta na boj o mistrovský titul, jakmile se zbaví pozůstatku struktury týmu Lotus.
Na přímou otázku, zda je Renault schopen usilovat o vedoucí postavení v F1 Magnussen bez váhání odpověděl: "Určitě ano. Ještě to je vlastně malý tým. Přišel o hodně lidí, když působil pod značkou Lotus, neboť se potýkal s velkými problémy. Ale teď se vrací zpátky. Uvidíme.
Ale jak jsem naznačil, jdeme dobrým směrem. A máme kvalitní plán. Jen se do něj musíme všichni zapojit a cítit, že každý z nás může něco změnit. Domnívám se, že to je ta nejdůležitější věc. Cítím, že jsem na správném místě," dodává Magnussen.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.