Ruleta v ulicích Monte Carla se blíží a týmy vysílají svým soupeřům první navštívenky. Stranou nechce zůstat ani Maranello a přidává se do mediální přestřelky naznačující ostatním, že do městského závodu nastupuje bez bázně a hany.
Čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel nevidí žádný důvod, proč by se Ferrari nemělo v Grand Prix Monaka představit ve vrcholné formě, navzdory tomu, co se událo před dvěma týdny ve Španělsku. Známé prohlášení prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho podle některých zdrojů vyvolalo zvýšený tlak, kteří pak piloti zejména v kvalifikaci nezvládli (Marchionneho prohlášení čtěte zde).
V testech po Grand Prix Barcelony se především Vettel zaměřil na lokalizaci problému ze závodu a po dvou dnech je ohledně očekávání týmu na nejpomalejší trati mistrovství světa optimistický.
"Myslím, že bychom tu mohli být velmi silní. Minulý rok jsme tu byli konkurenceschopní, letos jsme se ve všem, co Monako vyžaduje, podstatně zlepšili. V jízdním projevu, s ohledem na přejíždění obrubníků - to vše by nám mělo v Monaku pomoci," doufá Vettel.
Po Španělsku se Ferrari vynořil nový soupeř, ale rozhodně ne nečekaný. O Red Bullu se říká, že má nejlepší šasi z celého startovního pole a navíc se po barcelonských testech může vytasit s jedním inovovaným motorem Renault. Vettel si však žádné starosti nedělá, dokonce tvrdí, že ho nezajímá, co mají soupeři za lubem.
"Staráme se především o sebe. Budeme tak silní, jak jsme očekávali ve Španělsku, samozřejmě s výjimkou soboty. V neděli už to bylo jiné, prostě jsme se snažili předjíždět, jakmile se nám tento manévr povedl, což v závodě mnohokrát nebylo, hned jsme prokázali patřičnou rychlost," tvrdí Vettel.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.