Tým spolehlivě okupující chvost startovního pole se měl letos díky spojení s motory Mercedes poněkud posunout vpřed. Kromě drobných náznaků tomu však zatím příliš mnoho okolností nenasvědčuje. Proto se hledají důvody prozatímních neúspěchů.
Závodní ředitel Manoru Dave Ryan připouští, že tým byl možná až příliš konzervativní ve svých rozhodnutích ohledně použití pneumatik. S ohledem na nová pravidla umožňující vybírat ze tří "nominovaných" sloučenin, která jsou navíc známá s dostatečným předstihem (14 týdnů pro mimoevropské a 8 týdnů pro závody na nejstarším kontinentu) se nabízí větší škála variant.
Zatímco ostatní týmy mají většinou tendenci volit nejměkčí směsi z dostupné nabídky, piloti Manoru Wehrlein a Harjanto většinou volili zcela jinou strategii. Například oba nováčci dostali pro Monaco jen šest sad ultraměkkých pneumatik - což je nejnižší počet ve startovním poli - zatímco piloti Mercedesu, Red Bullu a Kevin Magnussen jich obdrží deset.
O pneumatikové volbě Manoru se hovořilo jako o "hodně bizarní", což ostatně potvrdil i Ryan. "Ano, tak nějak. Vybíráme na základě toho, co v dané chvíli považujeme za nejlepší. Není pochyb, že když se podíváte na volbu pneumatik jiných týmů, určitě je poněkud agresivnější než ta naše. Možná je třeba nastoupit právě tento směr. Ale na druhou stranu jsme spokojeni s tím, co máme. Podle mého mínění jsme ve Španělsku měli ty správné pneumatiky. A je třeba si uvědomit, že po 40 minutách prvního volného tréninku je třeba jednu sadu odevzdat Pirelli pro následnou analýzu. Na konci je třeba odložit dvě sady, další dvě na koncích každého následujícího tréninku," vysvětluje Ryan.
Proč tedy Manor už dříve nezkusil onu ráznější variantu? Někdejší pracovník McLarenu připouští, že by k tomu mohlo dojít, ale zatím ještě společně s týmem čeká, až se sezóna pořádně rozjede, až v Monacu se posune do druhé čtvrtiny.
"Pokud se ohlédneme zpět, samozřejmě nás napadne, že by se leccos dalo udělat jinak. A pokud se mě zeptáte »Mohl tým udělat v oblasti volby pneumatik v prvních závodech něco jinak?», odpovím, že podle na základě toho, co nám předvedli ostatní, nejspíš ne. Vybírali jsme podle našeho názoru a věřili jsme, že to je v dané situaci to nejlepší, co šlo učinit. Do budoucna máme stejné možnosti jako všichni ostatní. Že bychom měli kopírovat výběr podle vítězného týmu? To platí jen do jisté míry. Pro nás je zatím lepší současná situace, takže uvidíme," dodává Ryan.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.