Druhý dne testů potvrdil výkonnost nováčka mezi vítězi Maxe Verstappena, který jen lehce zaostal za nejlepším časem Sebastiana Vettela ze včerejšího odpoledne. Po obědě už se nezlepšil, ale ani žádný z jeho soupeřů ho nedokázal překonat.
Nejmladší vítěz v historii F1 na Circuit de Catalunya kombinoval středně tvrdou a měkkou směs; času, který mu zajistil dílčí vítězství, dosáhl pochopitelně na žlutě označných pneumatikách. Jen těsně zaostal za Sebastianem Vettelem a je zřejmé, že jeho výkon v nedělním závodě nebyl rozhodně náhodný.
Stoffel Vandoorne má za sebou účast v jednom závodě, ale na trati si počínal mazácky, výsledkem byl velice kvalitní čas, řadící ho na druhé místo, i když na rozdíl od Maxe zvolil pro svůj atak superměkkou směs. Na tratí také testoval aerodynamickou mřížku a další úpravy podobně jako včera Jenson Button.
Zpovzdálí se díval na svůj bývalý vůz Daniil Kvjat, i když se postavil na symbolický stupínek vítězů, na svého následovníka u Red Bullu ztrácel téměř půdruhé vteřiny. Jak jsme uvedli v jeho zpovědi, na vůz si velice rychle zvyká a na měkké směsi se mu jelo přímo komfortně. Solidně odkroužil svou testovací vzdálenost i Magnussen, jehož hlavním cílem bylo pečlivě prověřit funkci inovovaného motoru. Také on zajel svůj čas na měkkých pneumatikách.
Pascal Wehrlein vystřídal na poslední chvíli Estebana Ocona, který měl druhý den strávit v kokpitu Mercedesu. Bylo zdůrazněno, že kvůli přesnému vyhodnocení nových dílů na voze bylo potřeba do vozu posadit zkušenějšího pilota, majícího za sebou už několik závodů.
Antonio Fuoco se v kokpitu Ferrari do popředí neprotlačil, tak mu mohlo udělat radost alespoň obrovský banner, který vztyčili jeho fanoušci na tribuně naproti boxům.
Testpilot Jordan King byl jediný, který čtvrt hodiny před polední pauzou přinutil pořadatele vyvěsit červené vlajky, protože v zatáčce 7 vyjel mimo trať a kola jeho manoru ji posela štěrkem, takže na scénu museli nastoupit maršálové a provést důkladnou očistu.
Dopolední výsledky testů v Barceloně:1. Max Verstappen (Red Bull) 65 kol 1:23,267 2. Stoffel Vandoorne (McLaren) 45 kol 1:24,006 - 0,739 3. Daniil Kvjat (Toro Rosso) 68 kol 1:24,737 - 1,470 4. Kevin Magnussen (Renault) 53 kol 1:25,133 - 1,866 5. Pascal Wehrlein (Mercedes) 65 kol 1:25,166 - 1,899 6. Esteban Gutiérrez (Haas) 41 kol 1:26,402 - 3,135 7. Antonio Fuoco (Ferrari) 55 kol 1:26,403 - 3,136 8. Alfonso Celis (Force India) 37 kol 1:26,855 - 3,588 9. Felipe Massa (Williams) 59 kol 1:27,167 - 3,90010. Jordan King (Manor) 48 kol 1:27,615 - 4,348
Pomyslné stupně vítězů doznaly po odpoledních jízdách jedinou změnu, o kteoru se postaral Wehrlein na Mercedesu. Verstappen už se příliš dopředu nehnal, spíše prověřoval kvality a spolehlivost nových agregátů Renault - ostatně o jejich nasazení už do Grand Prix Monaca není tak docela vyloučeno. Stoffel Vandoorne se v chladnějším odpoledni zaměřil na delší časové úseky na trati a pokračoval v důkladné prověrce inovací, které by měly v dalších závodech posunout McLaren stabilně na bodované pozice.
Trojice Wehrlein, Gutiérrez a Fuoco dokázala poskočit o dvě místa. Mladý Němec v kokpitu Mercedesu dosáhl třetího nejlepšího času při kvalifikační simulaci na měkkých pneumatikách, Gutiérrez po dopoledních jízdách na středně tvrdé směsi přešel na měkčí pneumatiky a podařilo se mu posunout kupředu. Poté zkusil ještě atak na ultraměkkých, ale bez efektu. Také Fuoco na žlutě označených pneumatikách překonal dvojici Kvjat a Magnussen.
Když jsme u ruského pilota, Daniil se postaral o druhou dnešní červenou vlajku, když své Toro Rosso musel odstavit na trati. Alfonso Celis byl dalším z mála těch, kteří vyzkoušeli novinku v podobě ultraměkké směsi a díky ní vystoupal z předposlední příčky až na 7. pozici.
Shrnutí obou dnů
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.