Druhý dne testů potvrdil výkonnost nováčka mezi vítězi Maxe Verstappena, který jen lehce zaostal za nejlepším časem Sebastiana Vettela ze včerejšího odpoledne. Po obědě už se nezlepšil, ale ani žádný z jeho soupeřů ho nedokázal překonat.
Nejmladší vítěz v historii F1 na Circuit de Catalunya kombinoval středně tvrdou a měkkou směs; času, který mu zajistil dílčí vítězství, dosáhl pochopitelně na žlutě označných pneumatikách. Jen těsně zaostal za Sebastianem Vettelem a je zřejmé, že jeho výkon v nedělním závodě nebyl rozhodně náhodný.
Stoffel Vandoorne má za sebou účast v jednom závodě, ale na trati si počínal mazácky, výsledkem byl velice kvalitní čas, řadící ho na druhé místo, i když na rozdíl od Maxe zvolil pro svůj atak superměkkou směs. Na tratí také testoval aerodynamickou mřížku a další úpravy podobně jako včera Jenson Button.
Zpovzdálí se díval na svůj bývalý vůz Daniil Kvjat, i když se postavil na symbolický stupínek vítězů, na svého následovníka u Red Bullu ztrácel téměř půdruhé vteřiny. Jak jsme uvedli v jeho zpovědi, na vůz si velice rychle zvyká a na měkké směsi se mu jelo přímo komfortně. Solidně odkroužil svou testovací vzdálenost i Magnussen, jehož hlavním cílem bylo pečlivě prověřit funkci inovovaného motoru. Také on zajel svůj čas na měkkých pneumatikách.
Pascal Wehrlein vystřídal na poslední chvíli Estebana Ocona, který měl druhý den strávit v kokpitu Mercedesu. Bylo zdůrazněno, že kvůli přesnému vyhodnocení nových dílů na voze bylo potřeba do vozu posadit zkušenějšího pilota, majícího za sebou už několik závodů.
Antonio Fuoco se v kokpitu Ferrari do popředí neprotlačil, tak mu mohlo udělat radost alespoň obrovský banner, který vztyčili jeho fanoušci na tribuně naproti boxům.
Testpilot Jordan King byl jediný, který čtvrt hodiny před polední pauzou přinutil pořadatele vyvěsit červené vlajky, protože v zatáčce 7 vyjel mimo trať a kola jeho manoru ji posela štěrkem, takže na scénu museli nastoupit maršálové a provést důkladnou očistu.
Dopolední výsledky testů v Barceloně:1. Max Verstappen (Red Bull) 65 kol 1:23,267 2. Stoffel Vandoorne (McLaren) 45 kol 1:24,006 - 0,739 3. Daniil Kvjat (Toro Rosso) 68 kol 1:24,737 - 1,470 4. Kevin Magnussen (Renault) 53 kol 1:25,133 - 1,866 5. Pascal Wehrlein (Mercedes) 65 kol 1:25,166 - 1,899 6. Esteban Gutiérrez (Haas) 41 kol 1:26,402 - 3,135 7. Antonio Fuoco (Ferrari) 55 kol 1:26,403 - 3,136 8. Alfonso Celis (Force India) 37 kol 1:26,855 - 3,588 9. Felipe Massa (Williams) 59 kol 1:27,167 - 3,90010. Jordan King (Manor) 48 kol 1:27,615 - 4,348
Pomyslné stupně vítězů doznaly po odpoledních jízdách jedinou změnu, o kteoru se postaral Wehrlein na Mercedesu. Verstappen už se příliš dopředu nehnal, spíše prověřoval kvality a spolehlivost nových agregátů Renault - ostatně o jejich nasazení už do Grand Prix Monaca není tak docela vyloučeno. Stoffel Vandoorne se v chladnějším odpoledni zaměřil na delší časové úseky na trati a pokračoval v důkladné prověrce inovací, které by měly v dalších závodech posunout McLaren stabilně na bodované pozice.
Trojice Wehrlein, Gutiérrez a Fuoco dokázala poskočit o dvě místa. Mladý Němec v kokpitu Mercedesu dosáhl třetího nejlepšího času při kvalifikační simulaci na měkkých pneumatikách, Gutiérrez po dopoledních jízdách na středně tvrdé směsi přešel na měkčí pneumatiky a podařilo se mu posunout kupředu. Poté zkusil ještě atak na ultraměkkých, ale bez efektu. Také Fuoco na žlutě označených pneumatikách překonal dvojici Kvjat a Magnussen.
Když jsme u ruského pilota, Daniil se postaral o druhou dnešní červenou vlajku, když své Toro Rosso musel odstavit na trati. Alfonso Celis byl dalším z mála těch, kteří vyzkoušeli novinku v podobě ultraměkké směsi a díky ní vystoupal z předposlední příčky až na 7. pozici.
Shrnutí obou dnů
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.