Jeho náhradník v Red Bullu zbláznil v neděli svět F1 a Daniil Kvjat pochopitelně zůstal ve stínu nejmladšího vítěze F1. Nechce však plakat nad rozlitým mlékem a v nové situaci se snaží najít maximální pozitiva.
Podle ruského pilota je jeho působení u týmu z Faenzy především otázkou času. Kvjat ve Španělsku sice bodoval desátým místem a získal aspoň malou cenu útěchy v podobě nejrychlejšího kola v závodě, ale fenomenální vítězství Verstappena a výkon Daniilova týmového kolegy Sainze jr. na domácí trati tyto okolnosti spolehlivě přebily.
Kvjat nicméně vidí v Toro Rosso významný potenciál, což hodlá potvrdit při dnešních testech na Circuit de Catalunya. "V první řadě je třeba monopost přízpůsobit mému stylu, protože v trénincích jsme nebyli dobří. To nějakou dobu trvá, ale až si na Toro Rosso zvyknu, tak to bude určitě lepší."
Rodák u Ufy, který 26. dubna oslavil 22. narozeniny dále tvrdí, že v kritické fázi, kdy se musí popasovat se zcela novým vozem, přicházejí mezisezónní testy jako na zavolanou. "Je to tak. Teď bude důležité test dobře zvládnout a vyzkoušet tolik věcí, kolik jen bude možné. Pro mé další působení to bude mít zásadní význam. Je potřeba dosáhnout určité optimalizace, pak bude vše dobré. Za prvé je to pilotův cit, každý má v této oblasti specifické požadavky. Jakmile jednou dosáhnete nějaké úrovně, pak se jim s vozem nakládá mnohem komfortněji."
Španělsko mělo svůj významZatímco tým Red Bull slavil úspěch, Kvjat označil jako významný fakt, že viděl šachovnicovou vlajku. Odmítá však srovnávání s Verstappenem, protože poměr mezi oběma vozy je značně rozdílný.
"Bylo důležité tento závod dokončit, protože jsem se musel s vozem seznámit. Poznat jeho chování v závodních podmínkách a najít cestu, jak ho dále zlepšit. Bylo to docela dobré, cítil jsem se v něm příjemně, takže mám důvod si myslet, že další závody budou ještě lepší. Jsem schopen poznatky o voze rychle zpracovat, takže nemám pocit, že bych si výrazně pohoršil. Jen musím být trpělivý a dostat ze sebe v dalších závodech maximum," dodává Kvjat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.