První ze čtveřice mezisezónních testů přinesl pomyslné vítězství McLarenu a pilné zkoušky novinek. Jenson Button byl nakonec nejrychlejší a pokud by se jeho čas, kterým se prosadil do čela dopoledních jízd započítal v sobotní kvalifikaci, startoval by Brit z 9. pozice. Odpoledne na zlepšení času rezignoval, proto pomyslné vítězství slaví Vettel.
Dopolední část testovacího programu deseti vozů (jak známo, Sauber se dvoudenního programu neúčastní) byla ve znamení různých zkoušek a prověrek, o kterých jsme průběžně informovali. Nakolik byly změny úspěšné nám naznačí částečně výsledky, každopádně dopolení program měl poněkud překvapivého vítěze.
Jenson Button vyzkoušel dílčí aerodynamické úpravy na svém McLarenu MP4-31 a na nejměkčích pneumatikách dokázal zajet nejrychlejší čas. S minimálním časovým odstupem za ním zůstal Sebastian Vettel, který po rychlém kole evidentně zasvětil dopoledne pátrání po příčinách, proč měl na té samé trati, jenom v závodním režimu značné potíže s rychlostí.
Až v testu se mohl znovu pořádně svést na Circuit de Catalunya Nico Rosberg, který tu v neděli absolvoval pouhé tři zatáčky. Pro dopolední jízdu si vybral středně tvrdé pneumatiky, proto onen odstup. Nicméně průběžný lídr celkové klasifikace byl před obědem nejpilnější. Naopak mezi "nejlínější" se řadil Daniel Ricciardo, který si vyzkoušel modernizovanou pohonnou jednotku Renault, v Red Bullu ovšem nesoucí označení TAG Heuer.
Williams si vysloužil zaslouženou pozornost nasazením nového zadního křídla, které měl možnost vyzkoušet testpilot Alex Lynn. Bylo avizováno, že půjde jen o krátkou zkoušku, navíc na voze byly v přední části použity senzory dodávající vozu zvláštní vzhled. Šlo ale pouze o nezávaznou prověrku, protože rozměry neodpovídají platným předpisům. Tým se snažil tímto způsobem pochopit vyvážení vozu s výhledem na pravidla, která se očekávají od příští sezóny.
Dopolední výsledky testů v Barceloně:1. Jenson Button (McLaren) 39 kol 1:23,753
2. Sebastian Vettel (Ferrari) 49 kol 1:23,763 - 0,010
3. Nico Rosberg (Mercedes) 54 kol 1:25,099 - 1,346
4. Alex Lynn (Williams) 41 kol 1:26,071 - 2,318
5. Daniel Ricciardo (Red Bull) 31 kol 1:26,086 - 2,333
6. Pascal Wehrlein (Manor) 50 kol 1:26,464 - 2,711
7. Esteban Ocon (Renault) 47 kol 1:26,530 - 2,777
8. Romain Grosjean (Haas) 35 kol 1:26,669 - 2,916
9. Pierre Gasly (Toro Rosso) 38 kol 1:27,795 - 4,042
10. Alfonso Celis (Force India) 34 kol 1:28,570 - 4,817
Odpoledne nejspíš tým Ferrari a Vettel dokázal aspoň zčásti najít ztracený rytmus a sice jen o 0,114 vteřin, ale přesto překonal svůj kvalifikační sobotní výkon. Nejlepšího času prvního dne dosáhl při odpoledních kvalifikačních simulacích na měkké směsi. Stejně zbarvené pneumatiky použil i Nico Rosberg, což mu vyneslo sice horší čas než před samotným závodem, ale nutno také podotknout, že Mercedes absolvoval většinu testovacích kilometrů na středně tvrdé směsi.
Vítěz dopolední části kvalifikace už neměl ambice svůj výkon obhajovat, protože se maximálně soustředil na práci v oblasti aerodynamiky. Zlepšení jsme zaznamenali u Haasu, ale výkon do značné míry ovlivnil fakt, že Grosjean svého nejlepšího času dosáhl na ultraměkkých pneumatikách. Šlo o plánované pokusy, protože americký tým se zaměřil na nastavení vozu vzhledem k různým směsím. Fialové gumy nazul také Wehrlein, který se díky tomu posunul před Ricciarda, jenž se spokojil jen s měkkou směsí a pečlivým testováním nové pohonné jednotky.
Do tábora pilotů využívajících měkkou směs patřil i člen juniorského týmu Red Bullu Pierre Gasly a své postavení těsně uhájil před Alfonsem Celisem za volantem Force Indie, který se sice posunul z posledního místa, ale na Gaslyho nestačil, třebaže měl k dispozici superměkkou směs. Alex Lynn odpoledne odkroužil několik kol s klasickým zadním spoilerem a v samotném finále opět vyzkoušel novinku, možná i proto se propadl testovacím polem na předposlední pozici.
Celkové výsledky testů v Barceloně:Pozn.: Pouze Jenson Button nepřekonal dopolední čas
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.