První ze čtveřice mezisezónních testů přinesl pomyslné vítězství McLarenu a pilné zkoušky novinek. Jenson Button byl nakonec nejrychlejší a pokud by se jeho čas, kterým se prosadil do čela dopoledních jízd započítal v sobotní kvalifikaci, startoval by Brit z 9. pozice. Odpoledne na zlepšení času rezignoval, proto pomyslné vítězství slaví Vettel.
Dopolední část testovacího programu deseti vozů (jak známo, Sauber se dvoudenního programu neúčastní) byla ve znamení různých zkoušek a prověrek, o kterých jsme průběžně informovali. Nakolik byly změny úspěšné nám naznačí částečně výsledky, každopádně dopolení program měl poněkud překvapivého vítěze.
Jenson Button vyzkoušel dílčí aerodynamické úpravy na svém McLarenu MP4-31 a na nejměkčích pneumatikách dokázal zajet nejrychlejší čas. S minimálním časovým odstupem za ním zůstal Sebastian Vettel, který po rychlém kole evidentně zasvětil dopoledne pátrání po příčinách, proč měl na té samé trati, jenom v závodním režimu značné potíže s rychlostí.
Až v testu se mohl znovu pořádně svést na Circuit de Catalunya Nico Rosberg, který tu v neděli absolvoval pouhé tři zatáčky. Pro dopolední jízdu si vybral středně tvrdé pneumatiky, proto onen odstup. Nicméně průběžný lídr celkové klasifikace byl před obědem nejpilnější. Naopak mezi "nejlínější" se řadil Daniel Ricciardo, který si vyzkoušel modernizovanou pohonnou jednotku Renault, v Red Bullu ovšem nesoucí označení TAG Heuer.
Williams si vysloužil zaslouženou pozornost nasazením nového zadního křídla, které měl možnost vyzkoušet testpilot Alex Lynn. Bylo avizováno, že půjde jen o krátkou zkoušku, navíc na voze byly v přední části použity senzory dodávající vozu zvláštní vzhled. Šlo ale pouze o nezávaznou prověrku, protože rozměry neodpovídají platným předpisům. Tým se snažil tímto způsobem pochopit vyvážení vozu s výhledem na pravidla, která se očekávají od příští sezóny.
Dopolední výsledky testů v Barceloně:1. Jenson Button (McLaren) 39 kol 1:23,753
2. Sebastian Vettel (Ferrari) 49 kol 1:23,763 - 0,010
3. Nico Rosberg (Mercedes) 54 kol 1:25,099 - 1,346
4. Alex Lynn (Williams) 41 kol 1:26,071 - 2,318
5. Daniel Ricciardo (Red Bull) 31 kol 1:26,086 - 2,333
6. Pascal Wehrlein (Manor) 50 kol 1:26,464 - 2,711
7. Esteban Ocon (Renault) 47 kol 1:26,530 - 2,777
8. Romain Grosjean (Haas) 35 kol 1:26,669 - 2,916
9. Pierre Gasly (Toro Rosso) 38 kol 1:27,795 - 4,042
10. Alfonso Celis (Force India) 34 kol 1:28,570 - 4,817
Odpoledne nejspíš tým Ferrari a Vettel dokázal aspoň zčásti najít ztracený rytmus a sice jen o 0,114 vteřin, ale přesto překonal svůj kvalifikační sobotní výkon. Nejlepšího času prvního dne dosáhl při odpoledních kvalifikačních simulacích na měkké směsi. Stejně zbarvené pneumatiky použil i Nico Rosberg, což mu vyneslo sice horší čas než před samotným závodem, ale nutno také podotknout, že Mercedes absolvoval většinu testovacích kilometrů na středně tvrdé směsi.
Vítěz dopolední části kvalifikace už neměl ambice svůj výkon obhajovat, protože se maximálně soustředil na práci v oblasti aerodynamiky. Zlepšení jsme zaznamenali u Haasu, ale výkon do značné míry ovlivnil fakt, že Grosjean svého nejlepšího času dosáhl na ultraměkkých pneumatikách. Šlo o plánované pokusy, protože americký tým se zaměřil na nastavení vozu vzhledem k různým směsím. Fialové gumy nazul také Wehrlein, který se díky tomu posunul před Ricciarda, jenž se spokojil jen s měkkou směsí a pečlivým testováním nové pohonné jednotky.
Do tábora pilotů využívajících měkkou směs patřil i člen juniorského týmu Red Bullu Pierre Gasly a své postavení těsně uhájil před Alfonsem Celisem za volantem Force Indie, který se sice posunul z posledního místa, ale na Gaslyho nestačil, třebaže měl k dispozici superměkkou směs. Alex Lynn odpoledne odkroužil několik kol s klasickým zadním spoilerem a v samotném finále opět vyzkoušel novinku, možná i proto se propadl testovacím polem na předposlední pozici.
Celkové výsledky testů v Barceloně:Pozn.: Pouze Jenson Button nepřekonal dopolední čas
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.