Začátek sezóny jak z říše snů, dvě umístění na rozhraní první pětice. Sebevědomé prohlášení o bodech z každého závodu - a pak přišel propad. Řešením by pro tým Haas mohlo být nové šasi, které v Barceloně americká stáj nasadí.
Jak tým naznačil, prakticky od závodu v Číně se potýkal s VF-16, jehož problémy se údajně ve španělské Grand Prix podařilo identifikovat, ale zatím se nepřišlo na jejich řešení. Proto se tým roozhodl nasadit na barcelonský test nové šasi ve snaze problémy odstranit.
"Od Grand Prix Číny jsme se potýkali s něčím, co jsme dostatečně nepochopili, takže vše pro testy pozměníme. Pro všechny to bylo velmi těžké, protože se opravdu snažili a odváděli skvělou práci při analýze dat a hledání řešení - na papíře se auto dělá lépe - a vždy jsme podotýkali, že Esteban podobné problémy nemá. Je proto docela zvláštní, že se něco podobného děje jen v jednom autě. To je důvod, proč pro nás bude hodně důležité otestovat nové šasi a nastavení - uvidíme, jestli se věci zlepší," popisuje situaci Grosjean.
Před závodem to nevyšloFrancouz, který momentálně figuruje na 10. příčce průběžné klasifikace, popsal situaci z pátečního večera na Circuit de Catalunya, kdy tým provedl změny, které ale k úspěchu nevedly.
"Opustili jsme nastavení z čínské Grand Prix, takže jsme předpokládali návrat k lepšímu závodnímu projevu, ale nebyli jsme tak úspěšní, jak jsme doufali. Ale kráčíme dobrým směrem, což je důsledek dobré práce, ale pořád je tu něco, co nevidíme a ani tomu nerozumíme. Proto v testech chceme změnit šasi, abychom zjistili, kde je zakopaný pes, co vytváří naše problémy," dodává Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.