Začátek sezóny jak z říše snů, dvě umístění na rozhraní první pětice. Sebevědomé prohlášení o bodech z každého závodu - a pak přišel propad. Řešením by pro tým Haas mohlo být nové šasi, které v Barceloně americká stáj nasadí.
Jak tým naznačil, prakticky od závodu v Číně se potýkal s VF-16, jehož problémy se údajně ve španělské Grand Prix podařilo identifikovat, ale zatím se nepřišlo na jejich řešení. Proto se tým roozhodl nasadit na barcelonský test nové šasi ve snaze problémy odstranit.
"Od Grand Prix Číny jsme se potýkali s něčím, co jsme dostatečně nepochopili, takže vše pro testy pozměníme. Pro všechny to bylo velmi těžké, protože se opravdu snažili a odváděli skvělou práci při analýze dat a hledání řešení - na papíře se auto dělá lépe - a vždy jsme podotýkali, že Esteban podobné problémy nemá. Je proto docela zvláštní, že se něco podobného děje jen v jednom autě. To je důvod, proč pro nás bude hodně důležité otestovat nové šasi a nastavení - uvidíme, jestli se věci zlepší," popisuje situaci Grosjean.
Před závodem to nevyšloFrancouz, který momentálně figuruje na 10. příčce průběžné klasifikace, popsal situaci z pátečního večera na Circuit de Catalunya, kdy tým provedl změny, které ale k úspěchu nevedly.
"Opustili jsme nastavení z čínské Grand Prix, takže jsme předpokládali návrat k lepšímu závodnímu projevu, ale nebyli jsme tak úspěšní, jak jsme doufali. Ale kráčíme dobrým směrem, což je důsledek dobré práce, ale pořád je tu něco, co nevidíme a ani tomu nerozumíme. Proto v testech chceme změnit šasi, abychom zjistili, kde je zakopaný pes, co vytváří naše problémy," dodává Grosjean.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.