První ze dvou mezisezónních testů začíná dnes na trati Circuit de Catalunya, kde deset týmů zůstalo po španělské Grand Prix. Ve dvou dnech se nám představí mix závodních a záložních pilotů
Týmy mohou během sezóny testovat pouze čtyři dny, přičemž polovina této porce musí být vyhrazena na pomoc zkouškám "mladých pilotů", kteří na svém kontě nemají více než dvě Grand Prix. To je důvod, proč se u Mercedesu nezúčastní testů Lewis Hamilton, jehož místo zítra zaujme současná hvězda DTM a úřadující šampion GP 3 Esteban Ocon.
Devatenáctiletý Francouz si ostatně testů užije dosytosti - dnes se na trati objeví rovněž, ovšem v kokpitu Renaultu. Tím bude u francouzské automobilky ze hry Jolyon Palmer, protože zítra bude testovací kilometry sbírat Kevin Magnussen. Stejný případ nastal i v prvním pátečním tréninku před španělskou Grand Prix, ovšem tam měl Ocon smůlu, protože odjel jen šest kol bez jediného měřeného času.
Fernando Alonso si na domácí trati nezajezdí, na jeho postu se objeví Stoffel Vandoorne, který pro McLaren letos získal premiérový bod v Bahrajnu. Ani druhého Španěla na okruhu neuvidíme, protože Sainzovo místo u Toro Rosso obsadí v úterý Pierre Gasly, který o víkendu dojel v závodě GP2 na druhém místě. Vítěz závodu, Alex Lynn, bude testovat po boku Felipe Massy. U týmu Force India zvládne kompletní testovací dávku pouze jediný pilot - Alfonso Celis.
V závodní sestavě se na okruhu nedaleko Montmeló představí pouze dva týmy - Red Bull a Haas. Jak už bylo uvedeno dříve, kvůli potížím se testů nezúčastní tým Sauber.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.