Předčasný konec Mercedesů v prvním kole Grand Prix Španělska kromě velké vlny dohadů ještě znamenal nutné vyšetřování, které bylo avizováno už v průběhu první části samotného závodu. Jaké je tedy rozhodnutí čtveřice komisařů FIA?
Expilot F1 Martin Donnelly, dále David Domingo, Tim Mayer a Radovan Novák na základě zprávy ředitelství závodu vyslechli oba piloty, zástupce týmu a prozkoumali celou situaci z videozáznamu. Jejich rozhodnutí je následující:
Incident mezi vozy č. 44 - Lewis Hamilton a č. 6 - Nico Rosberg, oba z týmu Mercedes AMG Petronas F1 Team nastal ve 14:03. Mezi oběma vozy došlo mezi zatáčkami 3 a 4 ke srážce. Komise situaci posuzovala podle článku 38.1 sportovních pravidel FIA a rozhodla, že nedojde k žádným dalším sankcím.
Incident započal, když vůz číslo 6 přešel do nesprávného módu motoru, jak byl nastaven na samotném startu. Tím došlo ke značnému rozdílu výkonu mezi vozy č. 6 a č. 44 na výjezdu ze zatáčky číslo 3 na přímý úsek, který činil 17 km/h. Vůz č. 6 se přesunul na pravou stranu trati s cílem bránit svou pozici, jak to povoluje článek 27.7 sportovních pravidel. Současně vůz č. 44, výrazně rychlejší než vůz č. 6, zvolil pravou, vnitřní stranu trati za účelem předjetí soupeře. Článek 27.7 nařizuje, aby vedoucí pilot uvolnil prostor, pokud »signifikantní část« vozu soupeře je v dané oblasti. Vůz č. 44 měl na několik zlomků vteřiny přední křídlo na úrovni vozu č. 6, což mohlo vést k domněnce, že má právo na prostor na pravé straně. Ve snaze zabránit prvotní kolizi zamířil na travnatý pruh, na němž pilot neudržel vůz č. 44 pod kontrolou.
Po vyslechnutí obou pilotů komise zjistila, že vůz č. 6 měl právo učinit tento manévr, manévr vozu č. 44 lze považovat za rozumný, proto došlo k přiblížení obou pilotů, na kterém ani jeden z nich nemá výhradní nebo převážnou vinu, proto nebude učiněno žádné další opatření.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.