Dohady o dodávkách motorů a s nimi spojená pravidla ještě projdou asi hodně těžkým obdobím. Jestliže se v minulosti diskutovalo o exkluzivních dodávkách Hondy pro McLaren a zda to je správné, nyní je jasné, že minimálně rok se na této věci nic nezmění.
Ačkoliv se v různých médiích objevovaly informace o některých možných spojeních, při nichž padlo jméno Red Bullu (čtěte zde), a šéf japonské automobilky Jusuke Hasegawa připustil, že Honda bude schopná dodávat motory i pro více stájí, zdá se, že zatím tato varianta není na pořadu dne.
Podle nových pravidel měli výrobci motorů informovat FIA dopisem, kterým týmům budou dodávat pohonné jednotky pro příští sezónu. Pokud by došlo k situaci, že by se nějaký tým na seznamech výrobců neobjevil, FIA by pak začala hledat řešení, aby se před dalším termínem, kterým je určen 1. červen, nestalo, že by kdokoli zůstal bezprizorní.
Honda sice naznačila, že s některými týmy vedla debaty o možných dodávkách, ale šlo pouze o formální rozhovory. Jusuke Hasegawa uvedl, že Honda není v současné době připravena dodávat vedle McLarenu motory ještě jinému týmu, ale do budoucna tuto eventualitu nevylučuje a bude takovému záměru otevřena.
V paddocku se rovněž tvrdí, že i kdyby Honda chtěla některému týmu motory dodávat, má McLaren právo veta, protože by podobné řešení nebylo v jeho zájmu. Ohledně odstatních dodavatelů už své rozhodnutí zveřejnily automobilky Mercedes a Renault. Prvně jmenovaný uvedl FIA, že bude zásobovat týmy Williams, Force India a Manor, Francouzi hodlají nadále spolupracovat s Red Bullem.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.