Automobilová federace se chystá k radikálnímu kroku, který by měl naplnit představu o výkonnostně vyrovnaných motorech. Hodlá kvůli tomu zavést i důsledný monitoring pohonných jednotek.
Pokud by rozdíl mezi agregáty byl nadále značný, chystá se FIA požádat Strategickou skupinu F1 o přehodnocení pravidel pro další závody v sezóně 2017. Jde o součást dohody, podle níž by žádný motor neměl mít výraznou převahu nad svými soupeři. FIA už zveřejnila svůj plán v prvních závodech příštího roku monitorovat jednotlivé pohonné jednotky těsně před samotnou Grand Prix a pokud by rozdíl ve výkonnosti na okruzích jako Barcelona přesahoval hodnotu 0,3 vteřiny, musela by přijít další opatření.
Vedoucí skupiny FIA Powertrain Fabrice Lom se k dané situaci vyjádřil během setkání s médii v rámci španělské Grand Prix, kde se vyjádřil o cílech FIA. "Postupy máme dohodnuté s výrobci motorů, nechceme se zaměřovat na časy z okruhů. Máme nástroje na simulaci všeho možného, takže lze vypočítat výkon pohonné jednotky každého vozu a ten budeme transformovat do indexu energie. Máte hybridní systém a také motor, proto nelze mluvit pouze o počtu koňských sil. Proto ten index.
Budeme kontrolovat každý vůz v každém kole v prvních tří závodů, vybereme nejlepší výkon každé jednotky v každém závodě a vytvoříme průměr. Ten by nám měl přinést index výkonu toho kterého výrobce motoru. Potom převedeme takto získaný index na trať v Barceloně, zkontrolujeme rozdíly v čase na jedno kolo a dostaneme konečné výsledky," popisuje záměr Lom.
FIA nepředepisuje vyrovnanostJak už bylo naznačeno, bude-li rozdíl větší než 0,3 vteřiny na kolo, bude muset Strategická skupina F1 rozhodnout, jaké kroky je třeba podniknout. "Oznámíme výsledky Strategické skupině F1, na ní potom zůstává rozhodnutí, co udělá. Proto jsme se rozhodli provést sběr dat v prvních třech závodech, což je před uplynutím lhůty určené ke schválení pravidel pro následující rok - proto by jak Strategická skupina tak Komise F1 měla mít čas na přijetí případných změn," konstatuje Lom.
Označuje rozhodnutí FIA za vstřícné, protože kontroly na kraji sezóny je snesitelnější než se pokoušet o změny v jejím průběhu. "Balíček změn by měl napomoci vyrovnání pole. Ale my ho nenařizujeme ani nepředepisujeme. My jim svým jednáním pouze tak trochu napovíme. Vyrovnání se dostaví se stabilitou předpisů, protože se snažíme urychlit podobnou činností," dodává Lom.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.