BARCELONA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy úvodního tréninku ve Španělsku předvedli piloti Ferrari, za nimi se seřadilo duo Mercedesu - má to ovšem svůj důvod. Třetím nejlepším týmem byl dopoledne Red Bullu, ve kterém se rychle zabydlel jeho nový pilot Max Verstappen.
Dopoledne dostal u Renaultu šanci úřadující šampion GP3 Esteban Ocon místo Jolyona Palmera. Většina týmů přivezla větší vylepšení pro své vozy, bez nových dílů dorazil Sauber a překvapivě i Williams - svou energii vyčerpal na nový kratší nos a přední křídlo minule.
Velký balík vylepšení vyhodnocuje McLaren (nové přední a zadní křídlo, podlaha, brzdové kanálky, kryt motoru), Manor (karosérie, podlaha, křídla) a Force India (křídla, kryt motoru, bočnice, podlaha a brzdové kanálky). Inženýři idické stáje na každém dílu pracovali 18 dní.
Ferrari a Red Bull se zaměřují na detaily. "Přední křídlo je toho nejlepším příkladem. Modifikace jsou minimální," potvrzuje Christian Horner. Nové zadní křídlo přivezli Renault, Haas a Toro Rosso, které chystá větší upgrade uprostřed sezóny.
V 10 hod se vozy vydaly na dráhu a bez problémů absolvovaly instalační kola. Po 8 min zajeli první měřená kola Rosberg (1:26,951 min; 326,4 km/h na rovince) s Hamiltonem (1:29,834; 323,9 km/h). Mercedes přivez 10 novinek včetně špičatějšího nosu, nových křídel, bočnic a podlahy (ne vše je zvenčí viditelné).
Lewisovi nasadil také nový motorgenerátor tepelné energie poté, co mu v předchozích závodech dvakrát selhal. Ve svých druhých pokusech oba ze svých časů na středně-tvrdých pneumatikách ubrali 4 sekundy (Rosberg 1:25,456 a Hamilton 1:25,931 min).
Časy byly velmi rychlé a Pirelli hned v úvodu upozornilo na to, že by mohly padat rekordy. Během předsezónních testů zde byl nejrychlejší Kimi Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách (1:22,765 min), ta tady ale nejsou k dispozici - pouze měkké, středně-tvrdé a tvrdé směsi.
Velmi zajímavé je sledovat, jak si po výměně povedou piloti Red Bullu, zejména Max Verstappen po boku Daniela Ricciarda. Daniil Kvjat přeřazení do béčka zatím zvládá dobře, i když při zajetí do boxů zahnul ke svému bývalému týmu, omyl si brzy uvědomil. Inu, ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile. Max se svým prvním pokusem dostává na 7. příčku (na tvrdých pneumatikách), pak ale hodně probržďuje do první zatáčky a úplně míjí její vrchol.
Za duo Mercedesů se na měkkých pneumatikách dostává Räikkönen s Ferrari (1:25,616), jeho krajanovi Bottasovi patří čtvrtá příčka - ztrácí ale už téměř 1,2 sekundy (1:26,543 min).
Po 26 min se objevují velké problémy u Force Indie - Pérezovi hoří záď monopostu. Stáj testuje nový menší kryt motoru, možná se uvnitř něco přehřálo.
Massa mezitím dostává smyk v 5. zatáčce, ale hlásí, že je "Vše OK," a Vettel na měkkých pneumatikách překonává Mercedesy - 1:25,193 min. Rosberg se zlepšuje na 1:25,214 min. Ferrari překonává až dalším pokusem, stále na středně-tvrdé směsi: 1:24,880 min (v předsezónních testech na těchto pneumatikách 1:24,126 min).
Verstappen si po půlhodině stěžuje: "Nějak nemůžu přidat - nemůžu zrychlit nad 100 km/h." Přesto na trati zůstává s Red Bullem ještě další kolo. Po 40 min nastává ticho, týmy musí vrátit první sadu pneumatik Pirelli.
Poté se objevuje Räikkönen na čerstvé měkké směsi a vystřeluje do čela - 1:24,089 min. Mercedesy do té doby ale pořád po té nejměkčí sadě pneumatik nesáhly, Rosberg se na středně-tvrdé zlepšuje na 1:24,454 min, Hamilton na 1:24,611 min (332,6 km/h).
Verstappen si rychle zvyká na nové šasi, které je menší než to, na které byl zvyklý, a postupuje za Hamiltona a Vettela na pátou pozici - 1:25,060 min. Ocon se žel žádného měřeného kola kvůli technickým problémům se svým Renaultem nedočká, po hodině vystupuje z auta - na kontě má jen šest kol.
Po hodině do elitní desítky proniká Alonso - 1:26,243 min na středně-tvrdých pneumatikách. McLaren by si o víkendu přál konečně postoupit do Q3. Vettel má měkké a předvádí zatím nejrychlejší kolo - 1:23,951 min (335,6 km/h).
Pérez se zpět do hry dostává po požáru až 15 min před koncem, Massa dostává v 5. zatáčce opět smyk. Piloti Haasu dávali v rádiu najevo nespokojenost se svým autem.
O vzrušení v závěru se postaral Vettel, který zůstal stát na výjezdu z boxů. Nešlo o technický problém jako spíše o nejistotu, jestli to stihl před tím, než se rozsvítilo červené světlo. Inženýr mu přikázal zastavit, na což Němec naštvaně reagoval s tím, že "tohle je vtip."
Ferrari bylo v prvním tréninku nejrychlejší, Mercedes skončil se ztrátou půl sekundy druhý. Je však nutno podotknout, že na rozdíl od Scuderie nevyužil měkké pneumatiky, jinak by s největší pravděpodobností skončil před ní. Třetím nejlepším týmem pátečního dopoledne byl Red Bull, jemuž schází už sekunda, Williams je bez novinek až za ním.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 337,3 km/h; 2. Räikkönen 336,2; 3. Massa 336,2; 4. Vettel 335,6; 5. Gutiérrez 334,6; 6. Harjanto 334,6 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.