Sotva byla zveřejněna zpráva o zákazu odhazování překrytů hledí na trati a v boxech, už se ozvali první zástupci pilotů a žádají automobilovou federaci, aby jim nabídla uspokojivé adekvátní řešení.
Doslova před několika minutami jsme informovali o rozhodnutí FIA, že od Grand Prix Monaka už nebude možné odtrhnout ochrannou vrstvu z hledí a volně ji odhodit z kokpitu (info zde). K dispozici jsou už první reakce pilotů, kteří žádají, aby bylo nabídnuto řešení, jak tento "problém" obejít.
"V současnosti jiné řešení neexistuje. Nevíme, jak to udělat. Probírali jsme tuto situaci na briefingu pilotů - jak máme absolvovat celý závod s jednou slídou? Většinou už v prvních třech kolech odhodíme tři, takže opravdu netuším, co budeme dělat. Asi si budeme vozit v kokpitu odpadkový koš. Kdo ví, jak se tohle vyřeší, protože v tuhle chvíli žádný rozumný result prostě nevidím. My nebo FIA musíme najít nějakou alternativu," nechal se slyšet Sergio Pérez.
"Ani já nevidím žádnou jinou možnost, než že si dáme do vedle sebe odkládací schránku. Myslel jsem, že už tento zákaz platí v Melbourne, takže jsem je zkoušel nechávat v kokpitu. Byla to prostě katastrofa, lítaly všude možně a ještě dělaly strašný hluk. Zkusili jsme použít speciální pásku, ale jakmile jsem na ní dal jeden, nebylo místo pro ostatní. A použil jsem čtyři! V Rusku už jsme ani toto řešení nezvolili," vysvětluje Romain Grosjean.
Pérez rovněž dodal, že házet slídu do kokpitu je poměrně těžké, protože pilot nemá dostatek místa. "Občas se náporem větru uvolní a nedá se pořádně chytit, takže to zkusíte druhou rukou a může se stát, že špatně zařadíte, protože si nechtě ťuknete do páčky. Pochopitelně, pokud bychom mohli odkládat překryty hledí někam do auta, tak to uděláme, ale řekněte mi kam?" táže se závěrem Pérez.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.