Sotva byla zveřejněna zpráva o zákazu odhazování překrytů hledí na trati a v boxech, už se ozvali první zástupci pilotů a žádají automobilovou federaci, aby jim nabídla uspokojivé adekvátní řešení.
Doslova před několika minutami jsme informovali o rozhodnutí FIA, že od Grand Prix Monaka už nebude možné odtrhnout ochrannou vrstvu z hledí a volně ji odhodit z kokpitu (info zde). K dispozici jsou už první reakce pilotů, kteří žádají, aby bylo nabídnuto řešení, jak tento "problém" obejít.
"V současnosti jiné řešení neexistuje. Nevíme, jak to udělat. Probírali jsme tuto situaci na briefingu pilotů - jak máme absolvovat celý závod s jednou slídou? Většinou už v prvních třech kolech odhodíme tři, takže opravdu netuším, co budeme dělat. Asi si budeme vozit v kokpitu odpadkový koš. Kdo ví, jak se tohle vyřeší, protože v tuhle chvíli žádný rozumný result prostě nevidím. My nebo FIA musíme najít nějakou alternativu," nechal se slyšet Sergio Pérez.
"Ani já nevidím žádnou jinou možnost, než že si dáme do vedle sebe odkládací schránku. Myslel jsem, že už tento zákaz platí v Melbourne, takže jsem je zkoušel nechávat v kokpitu. Byla to prostě katastrofa, lítaly všude možně a ještě dělaly strašný hluk. Zkusili jsme použít speciální pásku, ale jakmile jsem na ní dal jeden, nebylo místo pro ostatní. A použil jsem čtyři! V Rusku už jsme ani toto řešení nezvolili," vysvětluje Romain Grosjean.
Pérez rovněž dodal, že házet slídu do kokpitu je poměrně těžké, protože pilot nemá dostatek místa. "Občas se náporem větru uvolní a nedá se pořádně chytit, takže to zkusíte druhou rukou a může se stát, že špatně zařadíte, protože si nechtě ťuknete do páčky. Pochopitelně, pokud bychom mohli odkládat překryty hledí někam do auta, tak to uděláme, ale řekněte mi kam?" táže se závěrem Pérez.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.