Shell končí s podporou GP Belgie a FOM, mohl by ho nahradit Heineken

Logo Shell už v Belgii uvidíme jen na vozech Ferrari
Logo Shell už v Belgii uvidíme jen na vozech Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 12. května 2016 09:25
Sdílej:

Ropný koncern mající ve znaku typickou mušli (díky níž se mihl i ve slavné komedii Někdo to rád horké) oficiálně oznámil, že končí své sponzorské závazky s belgickou Grand Prix a rovněž s Formula One Management.

Shell v roce 2011 podepsal pětiletý kontrakt jako titulární sponzor Grand Prix Belgie, ale tuto smlouvu neprodloužil. Namísto toho se rozhodl zaměřit na výhradní spolupráci se stájí Ferrari jako výhradní dodavatel paliva. Znamená to, že logo britsko-nizozemské společnosti zmizí v belgickém závodě z reklamních prostor.

"Společnost Royal Dutch Shell se rozhodla neobnovit svůj reklamní kontrakt s Formula One Management a taktéž nadále nepokračovat jako titulární sponzor Grand Prix Belgie," potvrdil rozhodnutí globání manažer Kai-Uwe Witterstein.

"Náš další program se zaměřuje na posílení nově modernizovaného partnerství se Scuderií Ferrari. Dohoda s nejúspěšnějším týmem v této sportovní oblasti je v této chvíli uzavřena do roku 2020, což je potvrzený závazek působení Shellu ve Formuli 1," pokračuje Witterstein.

Náhradou za Shell by měl být pivovarnický koncern Heineken, jehož příspěvek pro belgický závod má představovat kolem 105 milionů liber. Šlo by opět o pětiletý kontrakt. Podle holandského deníku De Telegraaf je na spadnutí i smlouva s FOM v hodnotě kolem 200 milionů eur na dobu taktéž pěti let. Pivovar by tak měl nahradit na postu globálního partnera FOM hodinářský koncern Rolex a Pirelli.

V této boji o sponzory však nelze přehlížet názor evropské Alcohol Policy Alliance, která propagaci alkoholu při závodech Grand Prix považuje za "nebezpečný koktejl" a vyzývá, aby sportovní kategorie nevolily sponzory z této oblasti. Dočkáme se podobného řešení jako v případě tabákových firem? Jenom si připomeňme, že v minulosti či současnosti se na vozech objevovaly alkoholické barvy. Mezi nejvýznamnější patří výrobce likérů Martini & Rossi, určitě si vzpomeneme na tradičního výrobce whisky Johnnie Walker, pivovary Warsteiner, Kronenbourg či Pilsner Urquell, případně i nealkoholický Tourtel. Další výrobce piva pro motoristy, Birell, podporoval po celou kariéru Švýcara Marca Surera. Naši čtenáři si určitě vzpomenou i na další případy. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.