Ropný koncern mající ve znaku typickou mušli (díky níž se mihl i ve slavné komedii Někdo to rád horké) oficiálně oznámil, že končí své sponzorské závazky s belgickou Grand Prix a rovněž s Formula One Management.
Shell v roce 2011 podepsal pětiletý kontrakt jako titulární sponzor Grand Prix Belgie, ale tuto smlouvu neprodloužil. Namísto toho se rozhodl zaměřit na výhradní spolupráci se stájí Ferrari jako výhradní dodavatel paliva. Znamená to, že logo britsko-nizozemské společnosti zmizí v belgickém závodě z reklamních prostor.
"Společnost Royal Dutch Shell se rozhodla neobnovit svůj reklamní kontrakt s Formula One Management a taktéž nadále nepokračovat jako titulární sponzor Grand Prix Belgie," potvrdil rozhodnutí globání manažer Kai-Uwe Witterstein.
"Náš další program se zaměřuje na posílení nově modernizovaného partnerství se Scuderií Ferrari. Dohoda s nejúspěšnějším týmem v této sportovní oblasti je v této chvíli uzavřena do roku 2020, což je potvrzený závazek působení Shellu ve Formuli 1," pokračuje Witterstein.
Náhradou za Shell by měl být pivovarnický koncern Heineken, jehož příspěvek pro belgický závod má představovat kolem 105 milionů liber. Šlo by opět o pětiletý kontrakt. Podle holandského deníku De Telegraaf je na spadnutí i smlouva s FOM v hodnotě kolem 200 milionů eur na dobu taktéž pěti let. Pivovar by tak měl nahradit na postu globálního partnera FOM hodinářský koncern Rolex a Pirelli.
V této boji o sponzory však nelze přehlížet názor evropské Alcohol Policy Alliance, která propagaci alkoholu při závodech Grand Prix považuje za "nebezpečný koktejl" a vyzývá, aby sportovní kategorie nevolily sponzory z této oblasti. Dočkáme se podobného řešení jako v případě tabákových firem? Jenom si připomeňme, že v minulosti či současnosti se na vozech objevovaly alkoholické barvy. Mezi nejvýznamnější patří výrobce likérů Martini & Rossi, určitě si vzpomeneme na tradičního výrobce whisky Johnnie Walker, pivovary Warsteiner, Kronenbourg či Pilsner Urquell, případně i nealkoholický Tourtel. Další výrobce piva pro motoristy, Birell, podporoval po celou kariéru Švýcara Marca Surera. Naši čtenáři si určitě vzpomenou i na další případy.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.