Osmnáctiletý Charles Leclerc se přiblížil svému debutu s Ferrari během závodního víkendu. Tento týden již testoval s dva roky starým monopostem ve Fioranu.
S Ferrari F14 T ujel 300 kilometrů, díky tomu může požádat o tréninkovou licenci, aby se mohl zúčastnit volného tréninku před velkou cenou. Na rozdíl od plné superlicence nemusí splnit kritéria FIA včetně stanoveného počtu bodů, může ale nastoupit jen do tréninku.
Při testu mu počasí příliš nepřálo - nejprve jezdil na mokré trati, až později mohl obout demonstrační pneumatiky Pirelli (měkkou, středně-tvrdou i tvrdou směs).
Osmnáctiletý rodák z Monaka letos bude závodit v GP3 za tým ART Grand Prix. Vzhledem k vazbám Ferrari a Haasu se ke konci roku dostane za volant s Haasem.
Jak vysoká je pravděpodobnost, že k tomu dojde, to hodnotí pro Autosport šéf Pilotní akademie Ferrari (FDA) Massimo Rivola: "Myslím si, že to bude letos. Opravdu s ním o tom nemluvím, protože ví, že se musí soustředit na bitvu o titul v šampionátu GP3, což je hlavním cílem, takže to nehoří. Pokud k tomu dojde, fajn - a zřejmě k tomu dojde."
"Pokud to přijde, tak bych preferoval, aby to bylo koncem sezóny, protože bude zcela připraven. Jedním z rizik u těchto mladých dětí je to, že když začnou myslet na Formuli 1, pak se přestávají soustředit. Ale jemu důvěřuji," hodnotí Rivola.
"Než naskočil do vozu, tak jsem mu říkal, že nám nemusí dokazovat svůj talent. Uvědomuji si, jaký má talent, takže musel prokázat, že je někdo, na koho můžeme spoléhat při mnoha typech práce, jako je například simulátor.
"Na mladého jezdce to má v hlavě dobře uspořádané, takových moc není. To tedy bylo pro něj prvním cílem. Celkově odvedl velmi dobrou práci, ukázal, že je rychlý, a nedopouštěl se výraznějších chyb. Na různých sadách pneumatik poznával rozdíly v přilnavosti a jeho výkonnost se zlepšila. Na sklonku dne jsem s ním mluvil a nedokázal mi přestat děkovat. Řekl mi, že šlo o nejlepší den jeho života. Je to tak příjemné pracovat s takovými kluky," dodává Rivola na adresu mladého Leclerca.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.