Osmnáctiletý Charles Leclerc se přiblížil svému debutu s Ferrari během závodního víkendu. Tento týden již testoval s dva roky starým monopostem ve Fioranu.
S Ferrari F14 T ujel 300 kilometrů, díky tomu může požádat o tréninkovou licenci, aby se mohl zúčastnit volného tréninku před velkou cenou. Na rozdíl od plné superlicence nemusí splnit kritéria FIA včetně stanoveného počtu bodů, může ale nastoupit jen do tréninku.
Při testu mu počasí příliš nepřálo - nejprve jezdil na mokré trati, až později mohl obout demonstrační pneumatiky Pirelli (měkkou, středně-tvrdou i tvrdou směs).
Osmnáctiletý rodák z Monaka letos bude závodit v GP3 za tým ART Grand Prix. Vzhledem k vazbám Ferrari a Haasu se ke konci roku dostane za volant s Haasem.
Jak vysoká je pravděpodobnost, že k tomu dojde, to hodnotí pro Autosport šéf Pilotní akademie Ferrari (FDA) Massimo Rivola: "Myslím si, že to bude letos. Opravdu s ním o tom nemluvím, protože ví, že se musí soustředit na bitvu o titul v šampionátu GP3, což je hlavním cílem, takže to nehoří. Pokud k tomu dojde, fajn - a zřejmě k tomu dojde."
"Pokud to přijde, tak bych preferoval, aby to bylo koncem sezóny, protože bude zcela připraven. Jedním z rizik u těchto mladých dětí je to, že když začnou myslet na Formuli 1, pak se přestávají soustředit. Ale jemu důvěřuji," hodnotí Rivola.
"Než naskočil do vozu, tak jsem mu říkal, že nám nemusí dokazovat svůj talent. Uvědomuji si, jaký má talent, takže musel prokázat, že je někdo, na koho můžeme spoléhat při mnoha typech práce, jako je například simulátor.
"Na mladého jezdce to má v hlavě dobře uspořádané, takových moc není. To tedy bylo pro něj prvním cílem. Celkově odvedl velmi dobrou práci, ukázal, že je rychlý, a nedopouštěl se výraznějších chyb. Na různých sadách pneumatik poznával rozdíly v přilnavosti a jeho výkonnost se zlepšila. Na sklonku dne jsem s ním mluvil a nedokázal mi přestat děkovat. Řekl mi, že šlo o nejlepší den jeho života. Je to tak příjemné pracovat s takovými kluky," dodává Rivola na adresu mladého Leclerca.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.