Osmnáctiletý Charles Leclerc se přiblížil svému debutu s Ferrari během závodního víkendu. Tento týden již testoval s dva roky starým monopostem ve Fioranu.
S Ferrari F14 T ujel 300 kilometrů, díky tomu může požádat o tréninkovou licenci, aby se mohl zúčastnit volného tréninku před velkou cenou. Na rozdíl od plné superlicence nemusí splnit kritéria FIA včetně stanoveného počtu bodů, může ale nastoupit jen do tréninku.
Při testu mu počasí příliš nepřálo - nejprve jezdil na mokré trati, až později mohl obout demonstrační pneumatiky Pirelli (měkkou, středně-tvrdou i tvrdou směs).
Osmnáctiletý rodák z Monaka letos bude závodit v GP3 za tým ART Grand Prix. Vzhledem k vazbám Ferrari a Haasu se ke konci roku dostane za volant s Haasem.
Jak vysoká je pravděpodobnost, že k tomu dojde, to hodnotí pro Autosport šéf Pilotní akademie Ferrari (FDA) Massimo Rivola: "Myslím si, že to bude letos. Opravdu s ním o tom nemluvím, protože ví, že se musí soustředit na bitvu o titul v šampionátu GP3, což je hlavním cílem, takže to nehoří. Pokud k tomu dojde, fajn - a zřejmě k tomu dojde."
"Pokud to přijde, tak bych preferoval, aby to bylo koncem sezóny, protože bude zcela připraven. Jedním z rizik u těchto mladých dětí je to, že když začnou myslet na Formuli 1, pak se přestávají soustředit. Ale jemu důvěřuji," hodnotí Rivola.
"Než naskočil do vozu, tak jsem mu říkal, že nám nemusí dokazovat svůj talent. Uvědomuji si, jaký má talent, takže musel prokázat, že je někdo, na koho můžeme spoléhat při mnoha typech práce, jako je například simulátor.
"Na mladého jezdce to má v hlavě dobře uspořádané, takových moc není. To tedy bylo pro něj prvním cílem. Celkově odvedl velmi dobrou práci, ukázal, že je rychlý, a nedopouštěl se výraznějších chyb. Na různých sadách pneumatik poznával rozdíly v přilnavosti a jeho výkonnost se zlepšila. Na sklonku dne jsem s ním mluvil a nedokázal mi přestat děkovat. Řekl mi, že šlo o nejlepší den jeho života. Je to tak příjemné pracovat s takovými kluky," dodává Rivola na adresu mladého Leclerca.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.