Závod v Rusku nepatřil mezi ty nejdramatičtější či akcí nabité. Pár zvednutí ze židle však přece jen přišlo. Martin Brundle se ve svém komentáři ohlíží za závodem v Soči.
Nejvíce se po závodě hovořilo o situaci ve druhé zatáčce hned po startu závodu. V Rusku měl totiž dohru souboj z Číny. Opět se zde střetl Daniil Kvjat a Sebastian Vettel. Na domácí půdě se tak pilot Red Bullu setkal s kritikou a naštvaným Němcem, pro kterého závod po pár desítkách metrů skončil.
"Mám Kvjata rád, je to skvělý kluk na trati i mimo ni a bylo mi ho líto, protože ta jeho chyba nebyla nijak velká nebo divoká, ale mám podezření, že nepochybně poškodila jeho šance na další působení v Red Bullu," uvedl ve svém komentáři pro Sky Sports bývalý závodník Martin Brundle.
Dodal však, že v F1 se mohou věci měnit a z nuly může být brzy hrdina a naopak.
Vrátil se také k pódiovým rozhovorům a atmosféře při oslavách. Již v neděli prohlásil, že to zde vypadalo spíše jako v čekárně u zubaře než na oslavách vítězství závodu.
"Shrnul bych tři nejrychlejší a jejich odpovědi do 'ano, asi je to všechno docela pěkné'. Dál 'ubohé já" a nakonec "nebylo to tak špatné, až na ty špatné části'. Nechám vás přiřadit je jednotlivým aktérům, zatímco já zavzpomínám a zapřemýšlím o Schumacherově skoku a jiných takových pódiových radostech," popisuje britský televizní komentátor.
Ačkoliv prý nejsou třeba herci, rád by viděl více radosti. Surfování na rukou členů svého týmu v podání Rosberga zřejmě nevnímá jako dostatečné. Podle něj si však na úspěchy piloti již zvykli a navíc Rosberg v Rusku v podstatě s nikým nemusel bojovat. Kromě toho pod neustálým PR a mediálním tlakem prý mnohdy závodníci raději mlčí, aby se vyhnuli problémům.
Brundle nicméně upozorňuje, že vedoucí piloti vydělávají miliony, mají podporu nejlepších techniků, jsou obdivování lidmi po celém světě a řídí bezpečné vozy. "Měli by se neustále usmívat svému štěstí," poznamenal.
Velkým tématem víkendu byla také právě bezpečnost a uzavřené kokpity. Red Bull zde představil svoji verzi a navíc se jednalo o vůbec první závod, který od tragického víkendu v Imole 1994, připadl na 1. května.
Brundle však zcela souhlasí s Nikim Laudou. Ten uvedl, že vozy Formule 1 jsou nyní dostatečně bezpečné, bylo uděláno maximum a nyní prý především nesmějí ztratit DNA a podstatu tohoto sportu. "Hrdinové, to je přesně to, co F1 potřebuje," domnívá se.
Zároveň však dodává, že bezpečnost například diváků a traťových komisařů či dalších pracovníků musí být brána velmi vážně. "Platí to i pro mechaniky a členy týmu na boxové uličce. Občas zde mohou být zranění, ale věřím, že existují slušné snahy, aby se toto riziko minimalizovalo," popisuje.
Avšak největší riziko na sebe pochopitelně berou závodníci. "Když usednete do závodního vozu, musíte mít na paměti, že můžete být zraněni, paralyzování či zabiti. Pokud nejste připraveni na sebe toto riziko vzít, potom to nedělejte. Piloti mohou očekávat všechny možné snahy o to, aby z nehody vyšli bez vážného zranění a je jasné, že to nyní v F1 máme," komentuje situaci.
Proto věří, že uzavření kokpitů vytvoří tolik bezpečnostních problémů, kolik jich vyřeší. Avšak i přesto, že se mu navíc nelíbí, očekává, že uzavření kokpitů se v budoucnu zcela jistě objeví. "Potom se ale stane něco jiného, až nakonec budeme muset z auta vyhnat řidiče, aby se zabránilo dalším zranění. Sice nemám žádná data, která by to podpořila, ale během lyžování či jízdě na kole nebo motorce riskujete stejně, jako dnešní piloti F1. Ale alespoň nemusíte snášet tu sprchu šampaňského na pódiu," uzavírá Brundle.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.