Závod v Rusku nepatřil mezi ty nejdramatičtější či akcí nabité. Pár zvednutí ze židle však přece jen přišlo. Martin Brundle se ve svém komentáři ohlíží za závodem v Soči.
Nejvíce se po závodě hovořilo o situaci ve druhé zatáčce hned po startu závodu. V Rusku měl totiž dohru souboj z Číny. Opět se zde střetl Daniil Kvjat a Sebastian Vettel. Na domácí půdě se tak pilot Red Bullu setkal s kritikou a naštvaným Němcem, pro kterého závod po pár desítkách metrů skončil.
"Mám Kvjata rád, je to skvělý kluk na trati i mimo ni a bylo mi ho líto, protože ta jeho chyba nebyla nijak velká nebo divoká, ale mám podezření, že nepochybně poškodila jeho šance na další působení v Red Bullu," uvedl ve svém komentáři pro Sky Sports bývalý závodník Martin Brundle.
Dodal však, že v F1 se mohou věci měnit a z nuly může být brzy hrdina a naopak.
Vrátil se také k pódiovým rozhovorům a atmosféře při oslavách. Již v neděli prohlásil, že to zde vypadalo spíše jako v čekárně u zubaře než na oslavách vítězství závodu.
"Shrnul bych tři nejrychlejší a jejich odpovědi do 'ano, asi je to všechno docela pěkné'. Dál 'ubohé já" a nakonec "nebylo to tak špatné, až na ty špatné části'. Nechám vás přiřadit je jednotlivým aktérům, zatímco já zavzpomínám a zapřemýšlím o Schumacherově skoku a jiných takových pódiových radostech," popisuje britský televizní komentátor.
Ačkoliv prý nejsou třeba herci, rád by viděl více radosti. Surfování na rukou členů svého týmu v podání Rosberga zřejmě nevnímá jako dostatečné. Podle něj si však na úspěchy piloti již zvykli a navíc Rosberg v Rusku v podstatě s nikým nemusel bojovat. Kromě toho pod neustálým PR a mediálním tlakem prý mnohdy závodníci raději mlčí, aby se vyhnuli problémům.
Brundle nicméně upozorňuje, že vedoucí piloti vydělávají miliony, mají podporu nejlepších techniků, jsou obdivování lidmi po celém světě a řídí bezpečné vozy. "Měli by se neustále usmívat svému štěstí," poznamenal.
Velkým tématem víkendu byla také právě bezpečnost a uzavřené kokpity. Red Bull zde představil svoji verzi a navíc se jednalo o vůbec první závod, který od tragického víkendu v Imole 1994, připadl na 1. května.
Brundle však zcela souhlasí s Nikim Laudou. Ten uvedl, že vozy Formule 1 jsou nyní dostatečně bezpečné, bylo uděláno maximum a nyní prý především nesmějí ztratit DNA a podstatu tohoto sportu. "Hrdinové, to je přesně to, co F1 potřebuje," domnívá se.
Zároveň však dodává, že bezpečnost například diváků a traťových komisařů či dalších pracovníků musí být brána velmi vážně. "Platí to i pro mechaniky a členy týmu na boxové uličce. Občas zde mohou být zranění, ale věřím, že existují slušné snahy, aby se toto riziko minimalizovalo," popisuje.
Avšak největší riziko na sebe pochopitelně berou závodníci. "Když usednete do závodního vozu, musíte mít na paměti, že můžete být zraněni, paralyzování či zabiti. Pokud nejste připraveni na sebe toto riziko vzít, potom to nedělejte. Piloti mohou očekávat všechny možné snahy o to, aby z nehody vyšli bez vážného zranění a je jasné, že to nyní v F1 máme," komentuje situaci.
Proto věří, že uzavření kokpitů vytvoří tolik bezpečnostních problémů, kolik jich vyřeší. Avšak i přesto, že se mu navíc nelíbí, očekává, že uzavření kokpitů se v budoucnu zcela jistě objeví. "Potom se ale stane něco jiného, až nakonec budeme muset z auta vyhnat řidiče, aby se zabránilo dalším zranění. Sice nemám žádná data, která by to podpořila, ale během lyžování či jízdě na kole nebo motorce riskujete stejně, jako dnešní piloti F1. Ale alespoň nemusíte snášet tu sprchu šampaňského na pódiu," uzavírá Brundle.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.