V závěru předchozího týdne byla mezi týmy, FIA a Ecclestonem uzavřena dohoda o změně pravidel motoru, mající za cíl snížení nákladů a záruku dodávek pohonných jednotek.
Bernie Ecclestone ale nyní varuje, že bude usilovat o negaci dohody, pokud nedojde k vyrovnání jejich výkonu. Podle jistých zdrojů by mělo být záměrem mít v roce 2017 pohonné jednotky, které by co do výkonu nebyly od sebe vzdáleny více než 0,3 vteřiny.
Ecclestone na otázku, jak je spokojen s elektronickým hlasováním na sklonku minulého týdne ohledně pravidel pro motory a zda bude takový scénář funkční, prohlásil: "Je mi jedno, jak probíhalo. Pro nás to nepředstavuje žádný rozdíl. Stále chceme jedinou věc, aby motory byly vyrovnané. Počkejme a uvidíme... pokud to nebude fungovat, všechno roztrháme a začneme s novým souborem pravidel, podle nichž by mohly být motory jednodušší. Atmosférické motory, které jsme měli dříve, byly víceméně stejné. Všechny dosáhly maxima. Je tedy otázkou, zda nezastavit hybridní motory, než s nimi začnou být problémy."
Nezávislým motorům (zatím) odzvoniloJeště loni kvůli obavám z rostoucím nákladů na pohonné jednotky a snaze Red Bullu se dopracovat motoru vzhlíželi Ecclestone spolu s FIA k existenci nezávislé pohonné jednotky. Ačkoliv proběhlo výběrové řízení na dodavatele, ukázalo se, že výrobní náklady by byly příliš vysoké, a tak Ecclestone tuto alternativu prozatím smetl se stolu.
"Bylo by to hezké, ale nikdo na světě by nedokázal podle stávajících předpisů postavit motor. Prodělal by na tom ještě dříve než by začal," vyslovil svůj názor Ecclestone. Při té přiležitosti se rovněž opřel do značek Ferrari a Mercedes, které obvnil ze současného neuspokojivého stavu v F1. Podle něj je to důsledek odmítnutí dodávek motoru pro Red Bull. "Kdyby Ferrari a Mercedes neodmítli poskytnout pro tuto sezónu motor Red Bullu, neměli bychom žádné problémy se změnou čehokoli," dodal Ecclestone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.