V závěru předchozího týdne byla mezi týmy, FIA a Ecclestonem uzavřena dohoda o změně pravidel motoru, mající za cíl snížení nákladů a záruku dodávek pohonných jednotek.
Bernie Ecclestone ale nyní varuje, že bude usilovat o negaci dohody, pokud nedojde k vyrovnání jejich výkonu. Podle jistých zdrojů by mělo být záměrem mít v roce 2017 pohonné jednotky, které by co do výkonu nebyly od sebe vzdáleny více než 0,3 vteřiny.
Ecclestone na otázku, jak je spokojen s elektronickým hlasováním na sklonku minulého týdne ohledně pravidel pro motory a zda bude takový scénář funkční, prohlásil: "Je mi jedno, jak probíhalo. Pro nás to nepředstavuje žádný rozdíl. Stále chceme jedinou věc, aby motory byly vyrovnané. Počkejme a uvidíme... pokud to nebude fungovat, všechno roztrháme a začneme s novým souborem pravidel, podle nichž by mohly být motory jednodušší. Atmosférické motory, které jsme měli dříve, byly víceméně stejné. Všechny dosáhly maxima. Je tedy otázkou, zda nezastavit hybridní motory, než s nimi začnou být problémy."
Nezávislým motorům (zatím) odzvoniloJeště loni kvůli obavám z rostoucím nákladů na pohonné jednotky a snaze Red Bullu se dopracovat motoru vzhlíželi Ecclestone spolu s FIA k existenci nezávislé pohonné jednotky. Ačkoliv proběhlo výběrové řízení na dodavatele, ukázalo se, že výrobní náklady by byly příliš vysoké, a tak Ecclestone tuto alternativu prozatím smetl se stolu.
"Bylo by to hezké, ale nikdo na světě by nedokázal podle stávajících předpisů postavit motor. Prodělal by na tom ještě dříve než by začal," vyslovil svůj názor Ecclestone. Při té přiležitosti se rovněž opřel do značek Ferrari a Mercedes, které obvnil ze současného neuspokojivého stavu v F1. Podle něj je to důsledek odmítnutí dodávek motoru pro Red Bull. "Kdyby Ferrari a Mercedes neodmítli poskytnout pro tuto sezónu motor Red Bullu, neměli bychom žádné problémy se změnou čehokoli," dodal Ecclestone.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.