V závěru předchozího týdne byla mezi týmy, FIA a Ecclestonem uzavřena dohoda o změně pravidel motoru, mající za cíl snížení nákladů a záruku dodávek pohonných jednotek.
Bernie Ecclestone ale nyní varuje, že bude usilovat o negaci dohody, pokud nedojde k vyrovnání jejich výkonu. Podle jistých zdrojů by mělo být záměrem mít v roce 2017 pohonné jednotky, které by co do výkonu nebyly od sebe vzdáleny více než 0,3 vteřiny.
Ecclestone na otázku, jak je spokojen s elektronickým hlasováním na sklonku minulého týdne ohledně pravidel pro motory a zda bude takový scénář funkční, prohlásil: "Je mi jedno, jak probíhalo. Pro nás to nepředstavuje žádný rozdíl. Stále chceme jedinou věc, aby motory byly vyrovnané. Počkejme a uvidíme... pokud to nebude fungovat, všechno roztrháme a začneme s novým souborem pravidel, podle nichž by mohly být motory jednodušší. Atmosférické motory, které jsme měli dříve, byly víceméně stejné. Všechny dosáhly maxima. Je tedy otázkou, zda nezastavit hybridní motory, než s nimi začnou být problémy."
Nezávislým motorům (zatím) odzvoniloJeště loni kvůli obavám z rostoucím nákladů na pohonné jednotky a snaze Red Bullu se dopracovat motoru vzhlíželi Ecclestone spolu s FIA k existenci nezávislé pohonné jednotky. Ačkoliv proběhlo výběrové řízení na dodavatele, ukázalo se, že výrobní náklady by byly příliš vysoké, a tak Ecclestone tuto alternativu prozatím smetl se stolu.
"Bylo by to hezké, ale nikdo na světě by nedokázal podle stávajících předpisů postavit motor. Prodělal by na tom ještě dříve než by začal," vyslovil svůj názor Ecclestone. Při té přiležitosti se rovněž opřel do značek Ferrari a Mercedes, které obvnil ze současného neuspokojivého stavu v F1. Podle něj je to důsledek odmítnutí dodávek motoru pro Red Bull. "Kdyby Ferrari a Mercedes neodmítli poskytnout pro tuto sezónu motor Red Bullu, neměli bychom žádné problémy se změnou čehokoli," dodal Ecclestone.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.