Každá série jednou skončí a člověk by na to měl být připraven. Ale zatím se tak neděje a suverénně vedoucí pilot průběžné kvalifikace se může v klidu připravovat, jak se s případným výpadkem vyrovná.
Nico Rosberg v tuto chvíli vede se 43bodovým náskokem před Lewisem Hamiltonem a těší se ze skutečnosti, že žádné jiné jméno na seznamu vítězů letos nefiguruje. Třicetiletý syn mistra světa 1982 Keke Rosberga připouští, že jeho vítězství z malé části plyne i z problémů jeho soupeřů, ale také dodává, že za sedmi triumfy v řadě je třeba vnímat tvrdou přípravu a vyčerpávající práci. Nic si ale nenalhává a předpokládá, že dojde na situaci, kdy se štěstěna může odvrátit.
"Samozřejmě jsem nečekal, že bych mohl prožít takový start do sezóny - vyhrát čtyři úvodní závody. Prostě se to stalo. A pochopitelně mě to těší. Čtyři vítězství jsou příjemná, ale také vím, že to nemůže trvat věčně. Motorsport je především o vzestupech a pádech, v určitém okamžiku se dostaví pokles. Musím být psychicky připraven na horší časy a až nastanou, je třeba se rychle vydrápat zpět. Ale teď mám ze všeho radost," popsal své pocity Rosberg.
Opravdu je Ferrari blíž?Nico zdůraznil už poněkolikáté, že Ferrari se co do výkonu stále více blíží Mercedesu. Dominaci Stříbrných šípů v Soči lze dle jeho názoru vysvětlit různě - připouští, že je třeba provést podrobnější analýzu, zda nešlo o výjimečnou situaci.
"Tento víkend jsme byli docela překvapeni, protože jsem vždy tvrdil, že se nám Ferrari přibližuje. V Soči se to rozhodně nepotvrdilo. Byli jsme hodně vpředu a bylo to působivé. Teď je třeba vyhodnotit příčiny tohoto jevu. Trať v Soči má jedinečnou závodní stopu a unikátní povrch, což asi hodně naznačuje. Naše prezentace bylo rozhodně velmi působivá," pyšní se výsledky svého týmu Rosberg.
Hamilton ještě není ze hryObhájci titulu se vstup do sezóny nevydařil, potýká se se spolehlivostí, ale Rosberg právě v těchto potížích vidí důvod, proč se Hamilton velice rychle sebere a dočkáme se od něj skvělých výkonů.
"Jsem si dobře vědom toho, že jakmile Lewis absolvuje »čistý« závodní víkend, bude opět velice tuhým soupeřem. V tom se nic nemění. Motivaci neztratil a rychlý je pořád dost, takže to v Barceloně může být velká bitva," předvídá Rosberg.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.