Po Grand Prix Číny to mezi Vettelem a Kvjatem jiskřilo v zákulisí Grand Prix. V Rusku k ničemu takovému nemohlo dojít, protože Vettel byl už od prvního kola mimo hru, takže aspoň mohl přijmout omluvu od Kvjatova šéfa Hornera v depu.
Dalo se ale čekat, že incident v druhé zatáčce na okruhu v Soči bude mít dohru. Všechno vlastně začala komunikace Vettela z kokpitu havarovaného Ferrari, která měla zhruba stejný poměr zveřejněných a "vypípaných" výrazů. Maurizio Arrivabene (Ferrari) označil Kvjatovo chování na trati za "nepřijatelné", Horner hovořil o "podělaném" závodě, protože Vettel po Kvjatově nárazu trefil Ricciardův vůz.
Kvjat se přihlásil k odpovědnosti za první náraz. "Všechno je jasně vidět na videu. Na záznamu jsem zjistil, že Pérez měl defekt pneu, Vettel to viděl a zpomalil, ale tahle zatáčka se jezdí prakticky na plný plyn, takže takové náhlé zpomalení nečekáte. Už jsem řekl všechno nezbytné všem, kterým jsem měl co říci," vyjádřil se pro ruská média Kvjat.
"V týmu máme konstruktivní kritiku. Body nám nikdy nevrátí a křik nic nevyřeší. Své chyby jsem si vědom. S kým jsem mluvil po telefonu? Zavolal jsem Sebastianovi. A kdo o tom všem chce pořád mluvit, tak ať mluví. Vím, že jsem udělal chybu, poučím se z ní, protože jejím důsledkem je fakt, že tým nezískal žádné body, na které jsme měli. Mám za to, že je to všechno za námi, chybovat je prostě lidské," řekl ještě Kvjat.
Po jeho incidentu se okamžitě spustila lavina dohadů, zda tato zbytečná nehoda bude znamenat jeho konec v týmu Red Bull, kde by ho po této sezóně mohl nahradit talentovaný mladík Max Verstappen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.