Před novináři se sešli vítěz Grand Prix Nico Rosberg, druhý v pořadí Lewis Hamilton a zástupce Ferrari Kimi Räikkönen, který svým třetím místem završil sedmou stovku pódiových umístění pro Ferrari.
Nico, gratulujeme, čtvrtý vítězný závod ze čtyř, sedm v řadě. Byl to skvělý výkon od startu do cíle. Během druhého stintu nastal okamžik, kdy se vám Lewis přiblížil. Měl jste v tu chvíli situaci pod kontrolou? Byla v této fázi důvodem zpomalení úspora paliva či šetření pneumatik, nebo v čem byl skutečně problém?
Nico Rosberg: Ne, o ztrátě Lewise jsem měl přehled a byla dána předjížděním opozdilců. Pokud se mezi tyto piloty zamíchám jako první, ztratím pár vteřin, pak to ale musí absolvovat i ten za mnou. Ne, opravdu jsem se dnes cítil komfortně, zejména na konci závodu. V posledních 15. kolech jsem trochu přiložil pod kotel, protože jsem si to na této sadě pneumatik mohl dovolit. Všechno fungovalo velice dobře, celý víkend, dokonce i v kvalifikaci. Zřídkakdy mám k dispozici tak úžasné auto. Takže jedinečný víkend...
Lewisi, jste pravděpodobně jedním z mála pilotů, který může přesně popsat, co se stalo v onom chaotickém prvním kole. Jaké to bylo z vašeho pohledu, jak bylo obtížné se tím prodrat? A co se týče vašich potíží s tlakem vody, jak vážné to bylo?
Lewis Hamilton: Já jsem celé to drama zahlédl jen koutkem oka. Někdo se tam točil, tak jsem jel hodně zeširoka, abych se tomu vyhnul. Potom jsem měl v zatáčce 3 vedle sebe jedno Ferrari, pak následovala obrovská rána a bylo pryč - takže opravdu nevím přesně, co se stalo. Ohledně oné kritické situace vám nedám přesné vysvětlení. Nezdálo se, že bych měl nějaký problém, ale na příkaz týmu jsem musel zpomalit.
Kimi, zpočátku jste úspěšně bojoval s Bottasem, po restartu vás překvapil i Lewis. Jinak se zdálo, že máte závod pod kontrolou. Byla to pro vás taková osamělá jízda?
Kimi Räikkönen: Myslím, že ano. Nejdůležitější je tu start, protože je zde dlouhá rovinka a první zatáčka - tam jsem si vedl opravdu dobře, no, zase tak dobře ne, ale zhruba stejně jako ti dva přede mnou. Takže jsem měl dobrý start a podařilo se mi dostat přes Valtteriho. Docela mě překvapilo, že Nico příliš netlačil na pilu, ale pak vyjel safety car a nastalo to samé, co loni - Williams se kolem mě na rovince přehnal a já s tím nemohl nic dělat. Podařilo se mi pak zajet pár rychlých kol, ale také jsem udělal několik chybiček, takže se Lewis dostal přese mne. Zpočátku jsem se ho pokoušel dojet a tlačit na něj, ale pak jsem ho musel nechat odjet, mou jedinou šancí bylo využít volné trati. Tím se nám podařilo Williams porazit. Vůz se choval docela dobře, ale nutná úspora paliva ovlivnila naše časy na kolo. Ale byl to dobrý závod, určitě bychom přivítali, kdybychom se s oběma vozy dostali výš - takhle to není nic ideálního. Byl to po celý víkend docela boj, takže třetí místo beru. Auto bylo v závodním režimu dobré, vyhovovalo mi, méně už v trénincích a kvalifikaci. OK, v pořádku, ale pořád to není to, co chceme.
DOTAZY NOVINÁŘŮ:
Livio Oricchio - Globesporte.com: Lewisi, řekl jste, že jste neměl na palubní desce žádnou indikaci potíží s pohonnou jednotkou. Takže to byl tým, kdo vám signalizoval potíže? Myslíte si, že bez tohoto problému byste mohl bojovat s Nicem? V jednu chvíli jste ho měl jen 7,7 před sebou...
LH: V tuto chvíli je to asi nemožné s určitostí říci, ale auto se chovalo dobře. V dané době jsem byl v časech na kolo o něco rychlejší než Nico... měl jsem docela velký odstup, ale pak jsem to z 13 vteřin stáhl na sedm a půl nebo tak nějak. Od toho okamžiku jsem ale musel zpomalit a jet o vteřinu pomaleji a doufat, že dorazím do cíle. Neměl jsem žádný údaj a opravdu jsem netušil, co je největším problémem, zda motor nebo něco jiného, ale snažil jsem se, abych ho v pořádku dovezl do cíle.
Livio Oricchio - Globesporte.com: Byl jste tím zaskočen?
LH: Jsem překvapen každý víkend - poslední dva určitě.
Kiril Zajcev - 66.ru: Kimi, uvidíme vás tu i příští rok?
KR: Nevím.
Kiril Zajcev - 66.ru: Mám na mysli váš kontrakt...
KR: Mám smlouvu do konce tohoto roku, takže kdo ví, co bude následovat v tom příštím, ale nebyl bych tu, kdybych si neužíval to, co dělám. Závodění mě stále baví, ale plno věcí nemám jen ve svých rukou. Mohu se pouze snažit udělat vše, co je v mých silách a pak uvidím, co přinese budoucnost. Kráčím od závodu k závodu. Mám jistotu v tomto roce, co bude za rok, to se nejpozději v příštím roce uvidí.
Angelique Bělokopytova - AutoDigest: Na začátku sezóny byly deklarovány nějaké předpoklady o výkonu Ferrari a nyní, po několika závodech vidíme, že jich nebylo dosažteno. Moje otázka pro vás, Kimi, jaký je váš názor, co Ferrari chybí, aby bylo opravdovou hrozbou pro Mercedes?
KR: Myslím, že není snadné určit, co nám chybí, ale jsem si jist, že víme o několika maličkostech, které chceme zlepšit a že určitý pokrok nastává. Mercedesy jsou v posledních letech velmi rychlé a na začátku letošního roku to pokračuje. Pořád se nám nepovedl opradvu čístý závodní víkend, což nám také příliš nepomáhá. Nelze něco ztratit a doufat přitom, že tým jako oni potom porazíme. Rozhodně si ale myslím, že pokud se povede všechno tak, jak chceme, můžeme být jako tým velice silní. Zatím se nám nepovedlo dojet žádný závod s oběma vozy v pozici, kterou bychom si pravděpodobně zasloužili. Ano, je to zklamání, ale máme dobrý způsob, jak věci řešit. Jsme pozadu za našimi předpoklady, ale jsem si jist, že se na tyto pozice jako tým dostaneme.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.