Revize článku 30.5 sportovních řádů F1 se nelíbilo Mercedesu. Zvýšení limitu o 5 kg proti současné hodnotě nechtěli akceptovat a s ním i týmy, které mají německou pohonnou jednotku k dispozici.
Zvýšení palivového limitu s ohledem na těžší vozy, mohutnější spoilery a větší pneumatiky bylo navrženo s ohledem na skutečnost, aby týmy mohly lépe využívat v příštím roce svých pohonných jednotek. Byla schválena dohoda, podle níž nebude trváno na dosavadním omezení (více zde).
Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že jeho tým a další tři stáje disponující německým agregátem - Williams, Force India a Manor - hlasovaly proti zvýšení limitu bez ohledu na fakt, že jejich rozhodnutí nemohlo změnit uvedenou dohodu. Jedním z jejich argumentů je i ekologičtější přístup F1, ačkoliv většina názorů hledá v přístupu stuttgartské automobilky obavu, aby se nerozplynulo její dominantní postavení.
"Claire Williamsová přednesla tuto záležitost jako samostatný bod. Celý svět volá po snížení emisí. To se skutečně děje. Můžeme tak z čistého principu hlasovat pro navýšení paliva ze 100 na 105 kg? Pokud by to motorsport potřeboval, udělejme to, ale z principielního hlediska jsme se rozhodli nejít touto cestou a říci NE. Ostatně jsme věděli, že naše hlasy budou jen čtyři a na rozhodnutí to nic nezmění, byl to ztracený případ," komentoval situaci Toto Wolff.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.