Patriarcha F1 se nechal slyšet, že rozhodně není příznivcem řešení ochrany kokpitu v podání Red Bullu - tým vyzkoušel aeroscreen v pátečním prvním volném tréninku na voze Daniela Ricciarda.
Jak už bylo uvedeno, FIA a týmy F1 nyní mají dva měsíce na další zkoušky a posouzení ochrany kokpitu, ať jde o Aeroscreen nebo Halo koncept, rozhodnutí o jejich případném zavedení v příští sezóně padne do 1. července 2016.
Když byl Bernie Ecclestone tázán serverem motorsport.com ohledně zavedení ochrany kokpitu v podání varianty Red Bull, pětaosmdesátiletý boss F1 odpověděl. "Bude to dobré. Chystáme nyní mnohem větší počet zastávky v boxech, protože bude nutné vyčistit hledí a další části."
Na přímou otázku, které řešení se mu líbí více, Ecclestone reagoval zcela upřímně: "Abych pravdu řekl, nijak zvlášť nejsem nadšený ani z jednoho." Dodal, že ohledně ochrany kokpitu by motoristický sport nemusel dělat vůbec nic.
"Zkouší se simulace nárazu do statického objektu, na který »vystřelíte« pneumatiku, přitom v závodě, když se nějaké kolo utrhne, budou oba vozy v pohybu. Tak jak můžete udělat zkoušku, když auto stojí. Bude to reálný odraz situace, co se s kolem vlastně stane? Pokud na něco narazí, tak se odrazí tak jako tak, takže nevím," podotkl Ecclesone.
V reakci na nedávné prohlášení Lewise Hamiltona, že nebezpečí je součástí sportu Ecclestone dodal: "V jeho případě netuším, zda by by peníze činily nějaký rozdíl. Pokud budeme chtít, můžeme udělat sport mnohem nebezpečnější."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.