Vedle různých změn a úprav, mezi nimiž jsou nejčastěji diskutované pneumatiky a pohonné jednotky, se také vedly debaty ohledně množství paliva, které budou mít monoposty k dispozici.
Dosavadní hodnota je 100 kg na závod s tím, že maximální průtok nesmí nikdy přesáhnout 100 kg/h. FIA nyní potvrdila, že po hododě s týmy bude pro příští rok limit navýšen. Důvodem pro tento krok byly obavy, aby na základě zrychlení vozů a vyššího odporu v sezóně 2017 zvýšená spotřeba paliva nečinila monopostům problémy vůbec dojet do cíle.
Mnoho fanoušků si ještě vzpomene na rok 1984, kdy došlo k výraznému omezení množství paliva a závody se tak staly spíše než bojem na trati duelem mezi pilotem a displejem, ukazujícím mu nutnou spotřebu: Grand Prix získaly poněkud dehonestující označení economy run a mnoho pilotů muselo místo soubojů v závěru závodu zpomalit, aby vůbec dojeli do cíle.
Vozy budou mít hmotnost 722 kg, širší křídla a větší pneumatiky, takže na rovinkách budou méně "hospodárné." Při hlasování o předpisech pro rok 2017 tak byla rovněž schválena dohoda, že se nebude lpět na stokilogramovém limitu.
Revidovaný článek 30.5 sportovních předpisů F1 uvádí: "Žádný vůz nesmí spotřebovat více než 105 kg paliva, bráno od chvíle, kdy byl závod odstartován do okamžiku, kdy vůz protne cílovou linii znamenající jeho ukončení. Mimo zásahu force majeure (vyšší moc) ze strany traťových komisařů bude kterýkoli pilot, který tento limit překročí, diskvalifikován ze závodních výsledků."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.