Vedle různých změn a úprav, mezi nimiž jsou nejčastěji diskutované pneumatiky a pohonné jednotky, se také vedly debaty ohledně množství paliva, které budou mít monoposty k dispozici.
Dosavadní hodnota je 100 kg na závod s tím, že maximální průtok nesmí nikdy přesáhnout 100 kg/h. FIA nyní potvrdila, že po hododě s týmy bude pro příští rok limit navýšen. Důvodem pro tento krok byly obavy, aby na základě zrychlení vozů a vyššího odporu v sezóně 2017 zvýšená spotřeba paliva nečinila monopostům problémy vůbec dojet do cíle.
Mnoho fanoušků si ještě vzpomene na rok 1984, kdy došlo k výraznému omezení množství paliva a závody se tak staly spíše než bojem na trati duelem mezi pilotem a displejem, ukazujícím mu nutnou spotřebu: Grand Prix získaly poněkud dehonestující označení economy run a mnoho pilotů muselo místo soubojů v závěru závodu zpomalit, aby vůbec dojeli do cíle.
Vozy budou mít hmotnost 722 kg, širší křídla a větší pneumatiky, takže na rovinkách budou méně "hospodárné." Při hlasování o předpisech pro rok 2017 tak byla rovněž schválena dohoda, že se nebude lpět na stokilogramovém limitu.
Revidovaný článek 30.5 sportovních předpisů F1 uvádí: "Žádný vůz nesmí spotřebovat více než 105 kg paliva, bráno od chvíle, kdy byl závod odstartován do okamžiku, kdy vůz protne cílovou linii znamenající jeho ukončení. Mimo zásahu force majeure (vyšší moc) ze strany traťových komisařů bude kterýkoli pilot, který tento limit překročí, diskvalifikován ze závodních výsledků."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.