Jak se postavit ke kvalifikaci - to je většinou úkol posledního tréninku, ve kterém se nic zásadního nezměnilo: Mercedesy opět dominovaly, obě Ferrari zůstaly o více než půl vteřiny zpět.
Třetí trénink se v podstatě stal přetahovanou mezi oběma vozy Mercedesu, ve kterém šlo tak trochu i o psychickou výhodu. Zatímco prakticky po celou dobu byl v čele Rosberg a Hamilton jenom dotahoval, svůj finální útok si obhájce titulu připravil na samotný závěr a minutu a 10 vteřin před závěrem tréninku šel do čela. Rosberg už neměl čas na odvetu.
Začátek jízd, které se nesly za polojasného a větrného počasí, odstartoval Grosjean, následován Vettelem a Wehrleinem. Lze ale podotknout, že více než dvacet minut jsme byli svědky spíše testování a takřka líného projíždění trati. Až po osmi minutách jsme zaznamenali první, samozřejmě jen informativní čas, jehož autorem byl na superměkké směsi Daniel Ricciardo (1:40,279). Vettel byl na stejné směsi pomalejší (1:41,862), jeho kolega Räikkönen zkoušel alternativní přístup na měkkých pneumatikách a byl překvapivě, i když jen o malý kousek rychlejší - 1:41,242. Mercedesy v této fázi opravdu jen plnily pojížděcí povinnost, což naznačují časy 1:49,584 (Hamilton) a 1:51,278 (Rosberg).
Postupem času se začaly probouzet i ostatní, ale jednotlivé výkony oscilovaly od nejlepšího výkonu 1:38,622 (Ricciardo) po Harjanta (1:43,166). Malou útěchou mohla být pro indonéského závodníka nejvyšší rychlost na dlouhé rovince - 327,6 km/h. Za tím se seřadili Grosjean a Bottas.
Svou záludnost předvedla zatáčka 13, ve které loni Carlos Sainz jr. značně vyděsil svět F1. Letos jako první okusil po čtvrthodině její nástrahy Pérez a i když nekolidoval s bariérami, nedokázal svůj vůz vytočit zpět na trať, takže na kratičkou chvíli, než mu pomohli traťoví maršálové, problikla na displejích informace o virtuálním safety caru. Že to nebyla jediná oběť "třináctky" ukázal další průběh tréninku, do její pasti se lapil i Grosjean a dokonce oba Mercedesy.
Zhruba půl hodiny před polovinou tréninku začaly pršet první kvalifikační simulace. A také interní boj Stříbrných šípů. Rosberg zajel první výzvu v podobě času 1:37,722 (a s obrovskou chybou v poslední zatáčce), Hamilton kontroval výkonem 1:37,325. Další atak Rosberga byl o desetinu lepší - 1:37,224. Zpovzdálí se na tento duel dívali piloti Williamsu, kteří nakrátko drželi třetí a čtvrtí příčku, než se přihlásil o svá práva Räikkönen (1:39,047). Vettel v tu chvíli jistil poslední příčku (1:41,570), ale nutno přiznat, že si odkroužil zkrácenou závodní simulaci v délce 23 kol.
Poté se trať téměř "vylidnila" a bylo jasné, že v poslední části tréninku přijde nová snaha zajet co nejlepší čas. A tak se také stalo, i když to pro všechny piloty bylo velice obtížné. V poslední čtvrthodině bylo na trati všech 22 vozů, poté se do boxů stáhl jediný Massa. A pokračovala přetahovaná Mercedesu: První útok Rosbergovi ještě nevyšel (1:37,754), ale po dvou zahřívacích kolech (zatímco třeba Ferrari vsadilo jen na jedno) se do toho pilot v čele průběžné kvalifikace opřel a jako první se dostal pod hranici 1:37,0 - čas 1:36,783 nedokázal stlačit ani Hamilton, který zaostal o téměř dvě setiny (1:36,953). Jako by chtěl Rosberg Brita dorazit, vylepšil se ještě o další tři desetiny, ale v samotném závěru se rozjel po několika nepovedených kolech a zaváháních k poslednímu kolu Hamilton a přesně 71 vteřin před koncem tréninku proťal cílovou čáru v nejlepším čase.
Ferrari sice má na svém kontě třetí a čtvrté místo, ale odstup nevěstí nic dobrého. Nenápadně, ale efektivně se prezentovala stáj Toro Rosso, která dokázala porazit svého "áčkového" rivala. A že se krize Sauberu nadále prohlubuje, to naznačuje pohled na výsledky tréninku. A sluší se ještě pooznamenat, že výkony obou Mercedesů byly lepší než při loňské kvalifikaci.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.