Jak se postavit ke kvalifikaci - to je většinou úkol posledního tréninku, ve kterém se nic zásadního nezměnilo: Mercedesy opět dominovaly, obě Ferrari zůstaly o více než půl vteřiny zpět.
Třetí trénink se v podstatě stal přetahovanou mezi oběma vozy Mercedesu, ve kterém šlo tak trochu i o psychickou výhodu. Zatímco prakticky po celou dobu byl v čele Rosberg a Hamilton jenom dotahoval, svůj finální útok si obhájce titulu připravil na samotný závěr a minutu a 10 vteřin před závěrem tréninku šel do čela. Rosberg už neměl čas na odvetu.
Začátek jízd, které se nesly za polojasného a větrného počasí, odstartoval Grosjean, následován Vettelem a Wehrleinem. Lze ale podotknout, že více než dvacet minut jsme byli svědky spíše testování a takřka líného projíždění trati. Až po osmi minutách jsme zaznamenali první, samozřejmě jen informativní čas, jehož autorem byl na superměkké směsi Daniel Ricciardo (1:40,279). Vettel byl na stejné směsi pomalejší (1:41,862), jeho kolega Räikkönen zkoušel alternativní přístup na měkkých pneumatikách a byl překvapivě, i když jen o malý kousek rychlejší - 1:41,242. Mercedesy v této fázi opravdu jen plnily pojížděcí povinnost, což naznačují časy 1:49,584 (Hamilton) a 1:51,278 (Rosberg).
Postupem času se začaly probouzet i ostatní, ale jednotlivé výkony oscilovaly od nejlepšího výkonu 1:38,622 (Ricciardo) po Harjanta (1:43,166). Malou útěchou mohla být pro indonéského závodníka nejvyšší rychlost na dlouhé rovince - 327,6 km/h. Za tím se seřadili Grosjean a Bottas.
Svou záludnost předvedla zatáčka 13, ve které loni Carlos Sainz jr. značně vyděsil svět F1. Letos jako první okusil po čtvrthodině její nástrahy Pérez a i když nekolidoval s bariérami, nedokázal svůj vůz vytočit zpět na trať, takže na kratičkou chvíli, než mu pomohli traťoví maršálové, problikla na displejích informace o virtuálním safety caru. Že to nebyla jediná oběť "třináctky" ukázal další průběh tréninku, do její pasti se lapil i Grosjean a dokonce oba Mercedesy.
Zhruba půl hodiny před polovinou tréninku začaly pršet první kvalifikační simulace. A také interní boj Stříbrných šípů. Rosberg zajel první výzvu v podobě času 1:37,722 (a s obrovskou chybou v poslední zatáčce), Hamilton kontroval výkonem 1:37,325. Další atak Rosberga byl o desetinu lepší - 1:37,224. Zpovzdálí se na tento duel dívali piloti Williamsu, kteří nakrátko drželi třetí a čtvrtí příčku, než se přihlásil o svá práva Räikkönen (1:39,047). Vettel v tu chvíli jistil poslední příčku (1:41,570), ale nutno přiznat, že si odkroužil zkrácenou závodní simulaci v délce 23 kol.
Poté se trať téměř "vylidnila" a bylo jasné, že v poslední části tréninku přijde nová snaha zajet co nejlepší čas. A tak se také stalo, i když to pro všechny piloty bylo velice obtížné. V poslední čtvrthodině bylo na trati všech 22 vozů, poté se do boxů stáhl jediný Massa. A pokračovala přetahovaná Mercedesu: První útok Rosbergovi ještě nevyšel (1:37,754), ale po dvou zahřívacích kolech (zatímco třeba Ferrari vsadilo jen na jedno) se do toho pilot v čele průběžné kvalifikace opřel a jako první se dostal pod hranici 1:37,0 - čas 1:36,783 nedokázal stlačit ani Hamilton, který zaostal o téměř dvě setiny (1:36,953). Jako by chtěl Rosberg Brita dorazit, vylepšil se ještě o další tři desetiny, ale v samotném závěru se rozjel po několika nepovedených kolech a zaváháních k poslednímu kolu Hamilton a přesně 71 vteřin před koncem tréninku proťal cílovou čáru v nejlepším čase.
Ferrari sice má na svém kontě třetí a čtvrté místo, ale odstup nevěstí nic dobrého. Nenápadně, ale efektivně se prezentovala stáj Toro Rosso, která dokázala porazit svého "áčkového" rivala. A že se krize Sauberu nadále prohlubuje, to naznačuje pohled na výsledky tréninku. A sluší se ještě pooznamenat, že výkony obou Mercedesů byly lepší než při loňské kvalifikaci.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.