Brazilský pilot by jako jeden z mála mohl říci, že ohledně otázky ochrany kokpitu může mluvit o přímém zážitku. V tréninku na Grand Prix Maďarska 2009 ho zasáhl uvolněný díl Brawnu Rubense Barrichella a Felipe Massa byl zasažen do oblasti hlavy.
Pětatřicetiletý pilot si je tak asi nejlépe vědom nebezpečí, kterému čelí piloti monopostů. V rostoucí bitvě dohadů, které řešení je lepší, se Massa kloní na stranu konceptu, který představil Mercedes. Svůj názor potvrdil poté, co Red Bull a Daniel Ricciardo v Soči vyzkoušel svou verzi, pro níž se po předchozím canopy (baldachýn) začalo užívat termínu aeroscreen.
"Varianta Red Bullu mi nepřijde hezká, abych byl upřímný, Halo koncept, který představilo Ferrari v Barceloně mi přišel lepší. Ale mně jde v první řadě o bezpečnost pilota, takže je důležité najít správné řešení," vyjádřil se Massa na otázku ohledně poslední varianty ochrany kokpitu v podání rakouské stáje.
Massa se rovněž vyjádřil ke svým problémům v prvním tréninku, kdy musel v boxech čekat 70 minut, než se podařilo vvyřešit potíže s převodovkou. Po dopoledních 14. kolech mu patřilo páté místo, odpoledne už byl pilnější (38 kol), ale klesl na konec první desítky.
"Problém, který jsem měl v dopoledním tréninku, jsme vyřešili, co bylo potřeba změnit se udělalo a auto potom fungovalo perfektně. Myslím, že to byl dobrý den. Auto je ve srovnání s Red Bullem konkurenceschopné ať na krátkých či dlouhých úsecích. Je třeba udělat analýzu ve srovnání s Mercedesem a Ferrari, ve srovnání s jinými okruhy by Soči mohlo být pro nás výhodnější," dodal Massa.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.