Sebastian Vettel se na startu závodu v Rusku posune o pět míst dozadu - mění převodovku a tak jej čeká penalizace.
Zpráva o penalizaci přichází poté, co Sebastian Vettel ztratil téměř hodinu druhého pátečního tréninku v garáži kvůli problémům s elektronikou.
"Dobrá zpráva je, že vyvážení vozu bylo dobré a trať nám čím dál tím víc vyhovuje. Je škoda, že chybí najeté kilometry, obzvlášť ty se simulací závodu," komentoval dnešní den Vettel.
Ferrari do Ruska přivezlo nové přední křídlo a motor, avšak přiblížení se na dosah Mercedesům čtyřnásobný šampion neočekává. "Už jsme viděli, že jsou tu opět velmi silní, zvlášť Lewis se dostal do dobrého tempa. Musím říci, že tu nejsme favorité," uvedl Němec.
Zatím není jasné, zda výměna převodovky souvisí s dnešními potížemi, Vettel však uvedl, že se stále mohou učit z toho, co dělají ostatní a že se vůz zlepšoval. Dodal, že jim chybí informace, avšak práci odvedl Kimi Räikkönen, takže to není takový problém.
Fin však příliš spokojen nebyl. "Nebyl to ideální den, trápil jsem se s pneumatikami a abych dostal auto tam, kam jsem chtěl. Nezajel jsem pořádné kolo, ale byl to teprve trénink. Jsme si jistý, že se zlešíme. Musíme zapracovat na nastavení a potom by to mělo být ok. Máme zde novinky a zatím to šlo dobře," popisuje Räikkönen.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.