SOČI - 2. TRÉNINK; Ve druhém ruském tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, za nímž se seřadili Sebastian Vettel a Nico Rosberg. Ferrari ale opět bojovalo se spolehlivostí, i když nasadilo nové motory.
Odpoledne se do tréninku zapojili Hülkenberg i Magnussen, které ráno střídali testovací piloti (Celis a Sirotkin), na dráhu se jako první dostal Wehrlein s Gutiérrezem. Podmínky zůstávaly příznivé - teplota vzduchu 16 °C a trať 39 °C.
Do čela se dostal jako první Harjanto (1:43,111), po prvních měřených kolech byli oba piloti Renaultu i Gutiérrez (1:43,156) až za ním. Manor odsunul po 5 minutách až Vettel - 1:39,326, v dalším pokusu ubral 4 desetiny na 1:38,921 min (všichni na měkkých pneumatikách). Spousta jezdců se ocitá v zatáčkách mimo trať.
Rosberg byl ve svém prvním pokusu o 5 tisícin vteřiny pomalejší, Ricciardo jako první na super-měkkých vlažným tempem o 8,575 s pozadu.
Ferrari potvrdilo, že v prvním tréninku použilo už vylepšené motory, na které utratilo zřejmě tři žetony. Vettel má za zády již třetí z pěti letošních motorů, Kimi teprve druhý.
Italský tým ale není jediný, kdo utrácel - 2 žetony spotřeboval Mercedes na úpravu svého palivového systému. Vylepšení dostali všichni jeho zákazníci (Force India, Manor a Williams), kvůli jeho nasazení nebylo zapotřebí měnit pohonnou jednotku. Součástí vylepšení je také nový olej od Petronasu.
Jak již jsme psali dříve (viz zde), byla schválená nová pravidla pro motory. Hlasování skončilo poměrem 21:5 - proti byli pouze Force India, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Po 17 min se na čele prosadily opět jeho piloti: Hamilton 1:38,311, Rosberg 1:38,450 min (+ 0,139 s), oba na čerstvých měkkých pneumatikách. Grosjean si stěžuje na problémy s vozem: "Něco na autě už od Číny nefunguje. Nevím co, ale nefunguje to."
VIRTUAL SAFETY CAR: Vettel stops on the pit straight: "I lost electronics"
— Formula 1 (@F1) April 29, 2016Po 27 min se připomíná znovu Ferrari, to když Vettel nazul super-měkké pneumatiky a dostal se o 0,076 s před Hamiltona (1:38,235). Chvíli na to ale zpomaluje a zůstává stát na cílové rovince. Ctrl + Alt + Del zřejmě nefungovalo: "Přišel jsem o elektroniku," hlásí německý pilot zklamaně. Ředitelství závodu sahá po virtuálním safety caru a Seb až do konce už zůstal v garáži, kde si něco psal do mapky s poznámkami.
Mercedes si pochvaloval rychlé odklizení vozu a Hamilton na super-měkkých pneumatikách zaúřadoval: 1:37,583 min, čímž o 0,652 s odsunul z prvního místa Ferrari, které se opět trápí se spolehlivostí.
Týmy se v polovině tréninku začaly více věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva a zkoumání výdrže pneumatik, časy se proto už moc nelepšily. Hamilton musel více času strávit v garáži, protože si v úvodu probrzdil jednu sadu pneumatik.
Kvjat ztrácí desetinku na Ricciarda a domácí fanoušci jej povzbuzují s nápisy "Torpédo," tedy s označením, které pro něj ve vzteku použil Vettel po kolizi v Číně.
Nasr dostal v Soči nové šasi a skončil opět před Ericssonem, dobře si vedl také Magnussen - přestože dopoledne nejezdil, tak odpoledne byl o půl sekundy rychlejší než Palmer.
McLaren volil o něco nižší přítlak než soupeři, proto na rovinkách neztrácel ani 4 km/h na nejrychlejší Manor poháněný Mercedesem. Osmé místo Buttona a desáté Alonsa místo by mu mohlo dát naději na postup do Q3 (po 20 závodech).
Mercedes je zatím nejrychlejší, Vettel s Ferrari ztrácí 0,65 s, i s novým motorem však bojuje se spolehlivostí, navíc Räikkönenovo tempo během dlouhých jízd na super-měkkých pneumatikách bylo v závěru mnohem horší než to od Stříbrných šípů.
Maximální rychlosti: 1. Harjanto 331,2 km/h; 2. Räikkönen 329,7; 3. Rosberg 328,9; 4. Sainz 328,9; 5. Vettel 328,5; 6. Hamilton 327,8; 7. Button 327,5; 8. Bottas 327,4; 9. Pérez 327,3; 10. Magnussen 327,1 km/h.
#F1 #RussianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps: @MassaFelipe19 could've been P6, #Williams ahead of #RedBull pic.twitter.com/7IziNIMHzZ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 29, 2016Přehled všech kol: PDF. Maximální rychlosti v sektorech zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.