SOČI - 2. TRÉNINK; Ve druhém ruském tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, za nímž se seřadili Sebastian Vettel a Nico Rosberg. Ferrari ale opět bojovalo se spolehlivostí, i když nasadilo nové motory.
Odpoledne se do tréninku zapojili Hülkenberg i Magnussen, které ráno střídali testovací piloti (Celis a Sirotkin), na dráhu se jako první dostal Wehrlein s Gutiérrezem. Podmínky zůstávaly příznivé - teplota vzduchu 16 °C a trať 39 °C.
Do čela se dostal jako první Harjanto (1:43,111), po prvních měřených kolech byli oba piloti Renaultu i Gutiérrez (1:43,156) až za ním. Manor odsunul po 5 minutách až Vettel - 1:39,326, v dalším pokusu ubral 4 desetiny na 1:38,921 min (všichni na měkkých pneumatikách). Spousta jezdců se ocitá v zatáčkách mimo trať.
Rosberg byl ve svém prvním pokusu o 5 tisícin vteřiny pomalejší, Ricciardo jako první na super-měkkých vlažným tempem o 8,575 s pozadu.
Ferrari potvrdilo, že v prvním tréninku použilo už vylepšené motory, na které utratilo zřejmě tři žetony. Vettel má za zády již třetí z pěti letošních motorů, Kimi teprve druhý.
Italský tým ale není jediný, kdo utrácel - 2 žetony spotřeboval Mercedes na úpravu svého palivového systému. Vylepšení dostali všichni jeho zákazníci (Force India, Manor a Williams), kvůli jeho nasazení nebylo zapotřebí měnit pohonnou jednotku. Součástí vylepšení je také nový olej od Petronasu.
Jak již jsme psali dříve (viz zde), byla schválená nová pravidla pro motory. Hlasování skončilo poměrem 21:5 - proti byli pouze Force India, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Po 17 min se na čele prosadily opět jeho piloti: Hamilton 1:38,311, Rosberg 1:38,450 min (+ 0,139 s), oba na čerstvých měkkých pneumatikách. Grosjean si stěžuje na problémy s vozem: "Něco na autě už od Číny nefunguje. Nevím co, ale nefunguje to."
VIRTUAL SAFETY CAR: Vettel stops on the pit straight: "I lost electronics"
— Formula 1 (@F1) April 29, 2016Po 27 min se připomíná znovu Ferrari, to když Vettel nazul super-měkké pneumatiky a dostal se o 0,076 s před Hamiltona (1:38,235). Chvíli na to ale zpomaluje a zůstává stát na cílové rovince. Ctrl + Alt + Del zřejmě nefungovalo: "Přišel jsem o elektroniku," hlásí německý pilot zklamaně. Ředitelství závodu sahá po virtuálním safety caru a Seb až do konce už zůstal v garáži, kde si něco psal do mapky s poznámkami.
Mercedes si pochvaloval rychlé odklizení vozu a Hamilton na super-měkkých pneumatikách zaúřadoval: 1:37,583 min, čímž o 0,652 s odsunul z prvního místa Ferrari, které se opět trápí se spolehlivostí.
Týmy se v polovině tréninku začaly více věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva a zkoumání výdrže pneumatik, časy se proto už moc nelepšily. Hamilton musel více času strávit v garáži, protože si v úvodu probrzdil jednu sadu pneumatik.
Kvjat ztrácí desetinku na Ricciarda a domácí fanoušci jej povzbuzují s nápisy "Torpédo," tedy s označením, které pro něj ve vzteku použil Vettel po kolizi v Číně.
Nasr dostal v Soči nové šasi a skončil opět před Ericssonem, dobře si vedl také Magnussen - přestože dopoledne nejezdil, tak odpoledne byl o půl sekundy rychlejší než Palmer.
McLaren volil o něco nižší přítlak než soupeři, proto na rovinkách neztrácel ani 4 km/h na nejrychlejší Manor poháněný Mercedesem. Osmé místo Buttona a desáté Alonsa místo by mu mohlo dát naději na postup do Q3 (po 20 závodech).
Mercedes je zatím nejrychlejší, Vettel s Ferrari ztrácí 0,65 s, i s novým motorem však bojuje se spolehlivostí, navíc Räikkönenovo tempo během dlouhých jízd na super-měkkých pneumatikách bylo v závěru mnohem horší než to od Stříbrných šípů.
Maximální rychlosti: 1. Harjanto 331,2 km/h; 2. Räikkönen 329,7; 3. Rosberg 328,9; 4. Sainz 328,9; 5. Vettel 328,5; 6. Hamilton 327,8; 7. Button 327,5; 8. Bottas 327,4; 9. Pérez 327,3; 10. Magnussen 327,1 km/h.
#F1 #RussianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps: @MassaFelipe19 could've been P6, #Williams ahead of #RedBull pic.twitter.com/7IziNIMHzZ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 29, 2016Přehled všech kol: PDF. Maximální rychlosti v sektorech zde.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.