Všichni, kteří se zajímají o F1 mohou porovnávat. Při španělských testech se na Ferrari představil v akci Halo koncept, v prvním tréninku na Grand Prix Ruska zase "baldachýn" připravený Red Bullem. A pozvolna se rozhořívá bitva o to které řešení.
Lewis Hamilton se nechal slyšet, že varianta rakouské stáje, nazývaná též "vrchlík padáku" (ale lepší by určitě byl ochranný štít), se mu nelíbí a působí na něj nedotaženě, polovičatě. Ovšem je otázkou, zda tu neplatí ono "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", neboť Halo koncept představil právě Mercedes (Hamiltonovo vyjádření čtěte zde).
Jiného názoru je pilot stáje Force India Nico Hülkenberg. Když byl v Barceloně testován Halo koncept, osmadvacetiletý pilot otevřeně přiznal, že si není jist nutností ochrany kokpitu. S postupem času svůj názor poopravil a nutnost tohoto řešení potvrdil, i když to řekl ještě před prvním volným tréninkem v Soči.
"Podle vizualizací na internetu vypadá »baldachýn« lépe, dle mého vkusu je přitažlivější. Myslím, že pokud se ochrana kokpitu stane nevyhnutelnou, pak bych preferoval verzi Red Bullu," vyjádřil svůj názor Hülkenberg. Je si však vědom skutečnosti, že stále nejsou dořešeny některé otázky týkající se fyzických vlastností, ale věří, že se všechno vyřeší v rámci dalšího testování.
"Je tu dost věcí, kterým bude nutné se věnovat - myslím, že déšť díky rychlosti nebude problém. Hledí si můžeme otřít sami, ale u »baldachýnu« to samozřejmě nepůjde. Při zastávce v boxech jej může někdo otřít, ale to se prostě musí ještě prověřit," dodává Hülkenberg.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.