Sebastian Vettel nelituje svých kritických slov, které po závodě v Číně směřoval na Daniila Kvjata. Nyní to však označuje za závodní incident.
V prvním kole závodě v Číně Sebastian Vettel kolidoval se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem. Ale viníka našel v ruském pilotovi Red Bullu, Daniilu Kjvatovi. Jeho jízdu označil za šílenou, ačkoliv většina odborníků s jeho slovy nesouhlasila. I Kjvat naznal, že to bylo neopodstatněné.
Němec však svých slov nelituje. "Abych byl upřímný, divím se, že se to po dvou týdnech stále probírá. Co mělo být řečeno, tak bylo řečeno. Následně jsem s ním hovořil hned při první příležitosti. Nevěděl jsem, že tam byly kamery, ale to nic nemění, řekl bych to samé znovu. Proč bych měl sedět a říkat si, že jsem měl být potichu? Neřekl jsem nic špatného. Je však jasné, že vámi lomcují emoce, ale to je to, co chceme," uvedl dnes v paddocku.
Stále prý spolu vycházejí dobře a Čína na tom nic nezmění, protože to byl konec konců závodní incident. "On se z toho dostal a získal dobrý výsledek, neměl s autem problém. Pro Kimiho a mě to bylo o něco horší, ale to se stává," komentuje situaci Vettel.
Okomentoval také reakci prezidenta Ferrari, Sergia Marchionneho, který byl přímo v Číně. "Prý jsem mu způsobil infarkt, ale potom jsme to dokázali dobře napravit. Kolize dvou aut stejných barev je špatná a měli jsme štěstí, že jsme mohli pokračovat a příliš neztratili. Ale opět to byl závod, kde jsem neukázali naši plnou sílu," dodal.
S tím souhlasí i Räikkönen. "V prvních závodech jsme se trápili, ale alespoň jsme získali body. Cílem je se zlepšit a víme, kde na tom musíme zapracovat. To, co se stalo v Číně není ideální, ale je to součást závodění a už je to minulostí, navíc jsme dokázali získat body a nebyla to katastrofa" domnívá se Fin.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.